BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ HİZMET ÖNCESİ EĞİTİMLERİ SÜRECİNDE DERSLERİN İŞLENİŞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 196, 124 - 141, 01.10.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitimlerisürecinde derslerin işlenişine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Betimsel taramamodeli kullanılarak yapılan çalışmanın evrenini, Fırat Üniversitesi EğitimFakültesinin değişik bölümlerinin ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören 1208 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemini ise basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen 552 kişi oluşturmaktadır. Öğrencilerin görüşlerinibelirlemek için 37 maddelik bir veri toplama aracı geliştirilmiştir. Verilerin analizinde, t testi ve tek yönlü varyans analizi ve LSD testi yapılmıştır. Araştırmabulgularına göre, aday öğretmenlerin, hizmet öncesi eğitimleri sürecinde derslerin işlenişine yönelik olarak hem öğretim elemanlarına hem de kendilerineilişkin görüşleri “biraz katılıyorum” düzeyindedir. Sosyal bilgiler, Fen bilgisi,Matematik, Sınıf öğretmenliği ve Türkçe öğretmenliği bölümlerinde okuyanaday öğretmenlerin, öğretim elemanlarının ders işleyişine ilişkin görüşleri dahaolumsuzdur

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA74TN58GS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Necmi Gökyer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 196

Kaynak Göster

APA Gökyer, N. (2012). ÖĞRETMEN ADAYLARININ HİZMET ÖNCESİ EĞİTİMLERİ SÜRECİNDE DERSLERİN İŞLENİŞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 42(196), 124-141.