Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 48 Sayı: 224, 59 - 73, 22.11.2019

Öz

Kaynakça

  • Akcan, S., & Tatar, S. (2010). An investigation of the nature of feedback given to pre‐service English teachers during their practice teaching experience. Teacher Development, 14(2), 153– 172. DOI: 10.1080/13664530.2010.494495
  • American Psychological Association, Coalition for Psychology in Schools and Education. (2015).Okul öncesinden lise sona: Öğretmenler için 20 temel psikoloji ilkesi (E. Kanlı, Çev.). Ankara: Türk Eğitim Derneği. https://tedmem.org/yayinlar adresinden erişildi.
  • Artman-Meeker, K. M., & Hemmeter, M. L. (2012). Effects of training and feedback on teachers’ use of classroom preventive practices. Topics in Early Childhood Education, 33(2), 112-123.
  • Auld, R. G., Belfiore, P. J., & Scheeler, M. C. (2010). Increasing pre-service teachers’ use of differential reinforcement: effects of performance feedback on consequences for student behavior. Journal of Behavioral Education, 19, 169–183. doi: 10.1007/s10864-010-9107-4
  • Barton, E. E., & Wolery, M. (2007). Evaluation of e-mail feedback on the verbal behaviors of preservice teachers. Journal of Early Intervention, 30(1), 55-72.
  • Barton, E. E., Kinder, K., Casey, A. M., & Artman, K. M. (2011). Finding your feedback fit: Strategies for designing and delivering performance feedback systems. Young Exceptional Children, 14(1), 29-46.
  • Black, P., & William, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 5(1), 7-74. doi:10.1080/0969595980050102
  • Burnett, C. P., & Mandel, V. (2010). Praise and feedback in the primary classroom: Teachers’ and students’ perspectives. Australian Journal of Educational & Developmental Psychology, 10, 145-154.
  • Casey, A. M., & McWilliam, R. A. (2011). The characteristics and effectiveness of feedback inter-ventions applied in early childhood settings. Topics in Early Childhood Special Education, 31(2), 68-77.
  • Clark, I. (2010). Formative assessment: There is nothing so practical as good theory. Australian Journal of Education, 54(3), 341-352.
  • Coffey, J.E., Hammer, D., Levin, D.M., & Grant, T. (2011). The missing disciplinary substance of formative assessment. Journal of Research in Science Teaching, 48(10), 1109-1136.
  • Çepni, S. (2011). Performansların değerlendirilmesi. Emin Karip (Ed.), Ölçme ve değerlendirme içinde (s. 193–239). Ankara: Pegem Akademi.
  • Demiraslan-Çevik, Y. (2014). Dönüt alan mı memnun veren mi? Çevrimiçi akran dönütü ile ilgili öğrenci görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3(1), 10–23.
  • Dowden, T., Pittaway, S., Yost, H., & McCarthy, R. (2013). Students’ perceptions of written feed- back in teacher education: Ideally feedback is a continuing two-way communication that encourages progress. Assessment & Evaluation in Higher Education, 38(3), 349–362. http:// dx.doi.org/10.1080/02602938.2011.632676
  • Fluckiger, J., Tixier, Y.T., Pasco, R., & Danielson, K. (2010). Formative feedback: Involving students as partners in assessment to enhance learning. College Teaching, 58(4), 136-140.
  • Fyfe, E.R., DeCaro, M. S., & Rittle-Johnson, B. (2015). When feedback is cognitively demanding: The importance of working memory capacity. Instructional Science, 43(1), 73-91.
  • Göçer, A. (2019). Türkçe eğitiminde ölçme ve değerlendirmenin işlevselliğine etki eden önemli bir uygulama tekniği olarak geribildirim kullanımı. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD), 9(1), 111–126.
  • Harlen, W. (2009). Improving assessment of learning and for learning. Education 3-13, 37(3), 247- 257. DOI: 10.1080/03004270802442334
  • Hattie, J., & Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77(1), 81-112.
  • Higgins, R., Hartley, P., & Skelton, A. (2002). The Conscientious Consumer: reconsidering the role of assessment feedback in student learning. Studies in Higher Education, 27(1), 53-64.
  • Johnson, B., & Christensen, L. (2014). Eğitim araştırmaları (nicel, nitel ve karma yaklaşımlar) (S. B. Demir, Çev. Ed.). Ankara: Eğiten Kitap.
  • İşcen-Karasu, F. (2017). Performans geribildiriminin okul öncesi öğretmenlerinin önleyici sınıf yönetimi stratejileri ile özel gereksinimli çocuk çıktıları üzerindeki etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kangalgil, M. (2013). Beden eğitimi ve spor derslerinde dönüt kullanımının öğretmen boyutuyla değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 38(170), 384–400.
  • Ko, J., Sammons, P. & Bakkum, L. (2013). Effective teaching: A review of research and evidence.
  • Koray, Ö., Kaya, B., ve Pekbay, C. (2016). Öğretmen adaylarının ders materyali hazırlamada dönüt-düzeltme süreciyle ilgili görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(4), 844-862.
  • Maier, U., Wolf, N., & Randler, C. (2016). Effects of a computer-assisted formative assessment intervention based on multiple-tier diagnostic items and different feedback types. Computers & Education, 95, 85-98. doi:10.1016/ j.compedu.2015.12.002
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. London: Sage Publications.
  • Ozan, C. (2017). Biçimlendirici değerlendirmenin öğrencilerin akademik başarı, tutum ve öz düzenleme becerilerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Sadler, D.R. (1989). Formative assessment and the design of instructional strategies. Instructional Science, 18, 119-144.
  • Shute, V.J. (2008). Focus on formative feedback. Review of Educational Effects, 78(1), 153-189. doi:10.3102/0034654307313795
  • Simmons, M., & Cope, P. (1993). Angle and rotation: Effects of different types of feedback on the quality of response. Educational Studies in Mathematics, 24, 163-176.
  • Thomas, A. F., & Sondergeld, T. (2015). Investigating the impact of feedback instruction: partnering preservice teachers with middle school students to provide digital, scaffolded feed- back. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 15(4), 83–109. doi: 10.14434/josotl. v15i4.13752
  • Weaver, M.R. (2006). Do students value feedback? Student perceptions of tutors’ written responses Assessment & Evaluation in Higher Education, 31(3), 379–394.
  • White, S. (2007). Investigating effective feedback practices for pre‐service teacher education students on practicum. Teaching Education, 18(4), 299–311. doi:10.1080/10476210701687591
  • William, D. (2013). Feedback and instructional correctives. In J.H. McMillan (Ed.), Sage handbook of research on classroom assessment (pp. 198-214). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Yıldırım, A., & Şimşek. H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 48 Sayı: 224, 59 - 73, 22.11.2019

Öz

Çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ders materyali tasarlama
sürecinde geri bildirim verilmesine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada
nitel araştırma desenlerinden “durum çalışması” deseni kullanılmıştır.
2016–2017 öğretim yılında Batı Karadeniz’deki bir devlet üniversitesinin Eğitim
Fakültesi ikinci sınıfında öğrenim gören toplam 56 (43 kadın, 13 erkek) sınıf öğretmeni
adayı araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı
olarak açık uçlu görüş bildirim formu kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının açık
uçlu sorulara verdikleri yanıtlar nitel veri analiz tekniklerinden içerik analizi ve
betimsel analiz kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışmanın amaçları doğrultusunda
cevap aranan sorular “avantaj”, “dezavantaj”, “öğrenmenin kalitesi” ve
“meslekte kullanma” kategorileri altında toplanmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmen
adaylarının büyük çoğunluğu ders materyali hazırlamada geri bildirim
sürecine ilişkin olumlu görüş belirtmiş, geri bildirim süreci ile daha kaliteli bir
öğrenme süreci geçirdiklerini ve meslek hayatlarında geri bildirimi kullanmak
istediklerini ifade etmişlerdir. Araştırma sonuçları incelendiğinde, geri bildirim
sürecinin eğitimin her kademesinde uygulanmasının eğitimin kalitesini artırmada
önemli rol oynayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akcan, S., & Tatar, S. (2010). An investigation of the nature of feedback given to pre‐service English teachers during their practice teaching experience. Teacher Development, 14(2), 153– 172. DOI: 10.1080/13664530.2010.494495
  • American Psychological Association, Coalition for Psychology in Schools and Education. (2015).Okul öncesinden lise sona: Öğretmenler için 20 temel psikoloji ilkesi (E. Kanlı, Çev.). Ankara: Türk Eğitim Derneği. https://tedmem.org/yayinlar adresinden erişildi.
  • Artman-Meeker, K. M., & Hemmeter, M. L. (2012). Effects of training and feedback on teachers’ use of classroom preventive practices. Topics in Early Childhood Education, 33(2), 112-123.
  • Auld, R. G., Belfiore, P. J., & Scheeler, M. C. (2010). Increasing pre-service teachers’ use of differential reinforcement: effects of performance feedback on consequences for student behavior. Journal of Behavioral Education, 19, 169–183. doi: 10.1007/s10864-010-9107-4
  • Barton, E. E., & Wolery, M. (2007). Evaluation of e-mail feedback on the verbal behaviors of preservice teachers. Journal of Early Intervention, 30(1), 55-72.
  • Barton, E. E., Kinder, K., Casey, A. M., & Artman, K. M. (2011). Finding your feedback fit: Strategies for designing and delivering performance feedback systems. Young Exceptional Children, 14(1), 29-46.
  • Black, P., & William, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 5(1), 7-74. doi:10.1080/0969595980050102
  • Burnett, C. P., & Mandel, V. (2010). Praise and feedback in the primary classroom: Teachers’ and students’ perspectives. Australian Journal of Educational & Developmental Psychology, 10, 145-154.
  • Casey, A. M., & McWilliam, R. A. (2011). The characteristics and effectiveness of feedback inter-ventions applied in early childhood settings. Topics in Early Childhood Special Education, 31(2), 68-77.
  • Clark, I. (2010). Formative assessment: There is nothing so practical as good theory. Australian Journal of Education, 54(3), 341-352.
  • Coffey, J.E., Hammer, D., Levin, D.M., & Grant, T. (2011). The missing disciplinary substance of formative assessment. Journal of Research in Science Teaching, 48(10), 1109-1136.
  • Çepni, S. (2011). Performansların değerlendirilmesi. Emin Karip (Ed.), Ölçme ve değerlendirme içinde (s. 193–239). Ankara: Pegem Akademi.
  • Demiraslan-Çevik, Y. (2014). Dönüt alan mı memnun veren mi? Çevrimiçi akran dönütü ile ilgili öğrenci görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3(1), 10–23.
  • Dowden, T., Pittaway, S., Yost, H., & McCarthy, R. (2013). Students’ perceptions of written feed- back in teacher education: Ideally feedback is a continuing two-way communication that encourages progress. Assessment & Evaluation in Higher Education, 38(3), 349–362. http:// dx.doi.org/10.1080/02602938.2011.632676
  • Fluckiger, J., Tixier, Y.T., Pasco, R., & Danielson, K. (2010). Formative feedback: Involving students as partners in assessment to enhance learning. College Teaching, 58(4), 136-140.
  • Fyfe, E.R., DeCaro, M. S., & Rittle-Johnson, B. (2015). When feedback is cognitively demanding: The importance of working memory capacity. Instructional Science, 43(1), 73-91.
  • Göçer, A. (2019). Türkçe eğitiminde ölçme ve değerlendirmenin işlevselliğine etki eden önemli bir uygulama tekniği olarak geribildirim kullanımı. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD), 9(1), 111–126.
  • Harlen, W. (2009). Improving assessment of learning and for learning. Education 3-13, 37(3), 247- 257. DOI: 10.1080/03004270802442334
  • Hattie, J., & Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77(1), 81-112.
  • Higgins, R., Hartley, P., & Skelton, A. (2002). The Conscientious Consumer: reconsidering the role of assessment feedback in student learning. Studies in Higher Education, 27(1), 53-64.
  • Johnson, B., & Christensen, L. (2014). Eğitim araştırmaları (nicel, nitel ve karma yaklaşımlar) (S. B. Demir, Çev. Ed.). Ankara: Eğiten Kitap.
  • İşcen-Karasu, F. (2017). Performans geribildiriminin okul öncesi öğretmenlerinin önleyici sınıf yönetimi stratejileri ile özel gereksinimli çocuk çıktıları üzerindeki etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kangalgil, M. (2013). Beden eğitimi ve spor derslerinde dönüt kullanımının öğretmen boyutuyla değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 38(170), 384–400.
  • Ko, J., Sammons, P. & Bakkum, L. (2013). Effective teaching: A review of research and evidence.
  • Koray, Ö., Kaya, B., ve Pekbay, C. (2016). Öğretmen adaylarının ders materyali hazırlamada dönüt-düzeltme süreciyle ilgili görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(4), 844-862.
  • Maier, U., Wolf, N., & Randler, C. (2016). Effects of a computer-assisted formative assessment intervention based on multiple-tier diagnostic items and different feedback types. Computers & Education, 95, 85-98. doi:10.1016/ j.compedu.2015.12.002
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. London: Sage Publications.
  • Ozan, C. (2017). Biçimlendirici değerlendirmenin öğrencilerin akademik başarı, tutum ve öz düzenleme becerilerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Sadler, D.R. (1989). Formative assessment and the design of instructional strategies. Instructional Science, 18, 119-144.
  • Shute, V.J. (2008). Focus on formative feedback. Review of Educational Effects, 78(1), 153-189. doi:10.3102/0034654307313795
  • Simmons, M., & Cope, P. (1993). Angle and rotation: Effects of different types of feedback on the quality of response. Educational Studies in Mathematics, 24, 163-176.
  • Thomas, A. F., & Sondergeld, T. (2015). Investigating the impact of feedback instruction: partnering preservice teachers with middle school students to provide digital, scaffolded feed- back. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 15(4), 83–109. doi: 10.14434/josotl. v15i4.13752
  • Weaver, M.R. (2006). Do students value feedback? Student perceptions of tutors’ written responses Assessment & Evaluation in Higher Education, 31(3), 379–394.
  • White, S. (2007). Investigating effective feedback practices for pre‐service teacher education students on practicum. Teaching Education, 18(4), 299–311. doi:10.1080/10476210701687591
  • William, D. (2013). Feedback and instructional correctives. In J.H. McMillan (Ed.), Sage handbook of research on classroom assessment (pp. 198-214). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Yıldırım, A., & Şimşek. H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Turgay Öntaş 0000-0003-2258-0862

Bengisu Kaya 0000-0001-6299-1370

Yayımlanma Tarihi 22 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 48 Sayı: 224

Kaynak Göster

APA Öntaş, T., & Kaya, B. (2019). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALİ TASARLAMA SÜRECİNDE GERİ BİLDİRİM VERİLMESİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 48(224), 59-73.