Öğretmenler eğitimde kalitenin temel taşı olarak görülür. Öğretmenlerin mesleki gelişim yoluyla niteliğinin arttırılması ile eğitim kalitesi de iyileştirilebilir. Araştırmada OECD ülkeleri içinden PISA 2018 ve TALIS 2018 uluslararası araştırmalarına katılan ve PISA’da farklı düzeyde başarı sergileyen Estonya, İsveç, Hollanda, Kanada, Japonya ve Türkiye’de öğretmenlerin hizmet içi mesleki gelişim uygulamalarının karşılaştırılmalı incelemesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Bereday’ın analitik yöntemi ile önce ülkelerin genel bilgileri ve hizmet içi mesleki gelişim uygulamaları incelenerek elde edilen verilerin betimlemesi yapılmış, sonra hizmet içi mesleki gelişim uygulamaları yorumlanarak tablolarda ile yan yana getirilmiş ve son olarak aralarındaki benzerlik ve farklılıklar yorumlanmıştır. Eğitim politikalarının merkezi olarak eğitim bakanlıkları tarafından belirlenmiş olduğu görülse de öğretmenlerin mesleki gelişim uygulamaları bakımından Estonya, Japonya ve Türkiye’nin merkezi yapıda, İsveç, Hollanda ve Kanada’nın yerel düzeyde mesleki gelişim çalışmaları düzenlediği görülmüştür. Hizmet içi mesleki gelişimde üniversite, okullar, eğitim merkezleri ve dijital platformlardan yararlanıldığı görülmüştür. Hizmet içi eğitimin, pedagojik, konu alanı ve genel kültür konularına ek olarak güncel bilgi ve becerileri de içerdiği görülmüştür. Ayrıca eğitim türü olarak kurslar, seminerler, konferanslar, çalıştaylar, okul ziyaretleri, literatür araştırma ve öğrenme ağları şeklinde uygulandığı gözlenmiştir.
Öğretmenlerin mesleki gelişimi Hizmet içi mesleki gelişim PISA 2018 TALIS 2018
Bu araştırma herhangi bir fon veya destek almamıştır
-
Yazarlar herhangi bir çıkar çatışması bildirmemiştir
Teachers are seen as the cornerstone of quality in education. The quality of education can also be improved by increasing the quality of teachers through professional development. In the research, it was aimed to comparatively examine the in-service professional development practices of teachers in Estonia, Sweden, Netherlands, Canada, Japan and Turkey, which participated in the PISA 2018 and TALIS 2018 international surveys among OECD countries and showed different levels of success in PISA. For this purpose, with Bereday's analytical method, firstly, the general information of the countries and the in-service professional development practices were examined and the data obtained were described, then the in-service professional development practices were interpreted and brought side by side with the tables and finally the similarities and differences between them were interpreted. Although it is seen that education policies are determined centrally by the ministries of education, it is seen that Estonia, Japan and Turkey organize professional development activities at the central level in terms of teachers' professional development practices, while Sweden, the Netherlands and Canada organize professional development activities at the local level. It has been observed that universities, schools, training centers and digital platforms are used in in-service professional development. It has been seen that in-service training includes up-to-date knowledge and skills in addition to pedagogical, subject area and general culture topics. In addition, it has been observed that it is applied as courses, seminars, conferences, workshops, school visits, literature research and learning networks as a type of education.
Professional development of teachers In-service professional development PISA 2018 TALIS 2018
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 52 Sayı: 240 |