Hedef kitleye daha uygun maliyetle,
etkili ve doğrudan ulaşmak için yeni yollar arayan reklamcılar cep telefonu kullanan
insan sayısının hızla artmasıyla mobil pazarlamaya yönelmişlerdir. Bu kapsamda cep
telefonları reklamcılar tarafından yeni bir reklam mecrası olarak yoğun bir
şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Yaşanan bu gelişmeler ve değişimlerden sonra
cep telefonları, önemli iletişim aracı olmasının yanı sıra en etkin dijital
reklam mecralarından biri olarak görülmektedir. Genellikle reklam içerikli
mesajlarla bir ürünün/hizmetin tanıtılması, indirimler ve kampanyalar gibi
temel pazarlama karması öğeleri kullanılarak iletişim çalışmaları yürütülmektedir.
Sonuç olarak markalar mobil pazarlama sayesinde, giderek rekabetin arttığı
pazar ortamında çağın gerekliliklerine uygun, daha az maliyetle zaman ve mekân
kısıtlaması olmaksızın tüketicilere reklam mesajlarını iletebilmektedir.
Yukarıda
bahsedilenler doğrultusunda araştırmanın genel amacı, mobil pazarlamanın ilk ve
en yaygın kullanılan uygulaması olan kısa mesaj (SMS) yöntemi ile yapılan mobil
reklamlara yönelik üniversite öğrencilerinin eğilimlerinin ne yönde (olumlu/olumsuz)
olduğunun ortaya çıkarılmasıdır. Bu kapsamda Ege Üniversitesi İletişim
Fakültesi bünyesinde yer alan Gazetecilik, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Radyo
Televizyon ve Sinema, Reklamcılık bölümlerinde okuyan öğrenciler araştırma
evrenini oluşturmuştur. Araştırma evreni içinde örneklemi oluşturan 395
öğrenciye araştırma dâhilinde belirlenen sorularla hazırlanan anket çalışması
uygulanmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak betimsel (tanımlayıcı) araştırma modeli
kullanılmıştır. Bu bağlamda anket sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda
araştırmada yer alan soruların cevapları bulunmuş ve sonuçlar
raporlaştırılmıştır.
The advertisers who are looking for new ways to reach the target audience in a more cost-effective, direct and effective way, have turned to mobile marketing with the increasing number of people using mobile phones. In this context, mobile phones have been used intensively by advertisers as a new advertising medium. After these developments and changes, mobile phones are seen as one of the most effective digital advertising media as well as being an important communication tool. Communication activities are generally carried out using basic marketing mix elements such as promotion of a product / service, discounts and campaigns with advertising messages. As a result, through mobile marketing, brands are able to communicate their advertising messages to consumers in a market environment in which the competition is increasing in line with the requirements of the era and without time and space constraints at less cost. The general aim of the study is to determine the tendency of university students (mobile / negative) for mobile advertising made by text message (SMS) method, which is the first and most widely used application of mobile marketing. In this context, the students studying in the departments of Journalism, Public Relations and Publicity, Radio Television and Cinema, Advertising, which is a part of Ege University Communication Faculty, formed the research universe. 395 students in the research universe were included in the study. A descriptive (descriptive) and correlational research model was used for the purpose of the study. In this context, in line with the data obtained from the survey, the general trend towards SMS advertisements sent to students by brands was found to be positive.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 2 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)