Bu çalışmanın amacı STEM merkezindeki öğretmenlerin ve öğrencilerin STEM eğitimi hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu Hatay ili Payas ilçesinde bulunan PayaSTEM merkezinde görev yapan yedi öğretmen ve sekiz öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Görüşme formundan elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda öğretmenler; STEM’in çok disiplinli ve çağa hitap eden bir eğitim yaklaşımı olduğunu, STEM’i uygularken en çok grup çalışmasında zorlandıklarını, STEM eğitiminin öğrencilere 21.yüzyıl becerileri başta olmak üzere bilişsel ve duyuşsal alanda birçok katkısının olduğunu, STEM’in yaratıcı düşünme ve eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirdiğini, STEM eğitiminde okulda teknolojik araç-gereç, öğrencide ilgi ve hazırbulunuşluk, öğretmende ilgi ve yeniliğe açık olma gibi özelliklerin olması gerektiğini vurgulamıştır. Analiz sonucu öğrenciler ise; STEM’in uygulama ağırlıklı, işbirliğine dayalı ve kalıcı öğrenme sağlayan bir eğitim yaklaşımı olduğunu, STEM’in akademik başarı, ufuk açma ve ifade etme becerisi gibi olumlu etkilerinin olduğunu, STEM’in daha iyi hale getirilmesine yönelik bina kapasitesinin ve STEM merkezi sayısının artırılması gerektiğini vurgulamıştır.
STEM Eğitimi STEM Merkezi Öğretmen Görüşleri Öğrenci Görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 1 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)