Çalışmanın amacı ortaokul 8.sınıf düzeyindeki EBOB-EKOK konusunun
gerçekçi matematik eğitimine dayalı etkinliklerle işlenmesinin akademik
başarıya ve matematik tutumuna etkisini incelemek ve gerçekçi matematik eğitimi
yaklaşımına dair görüş almaktır. Araştırmada,
deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen
kullanılmıştır.
Çalışma grubu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Hatay ili Antakya ilçesindeki
bir ortaokulda öğrenim gören toplam 44 öğrenciden oluşmaktadır. Deney ve
kontrol gruplarını belirlemede öğrencilerin bir yıl önceki karne puanlarından
yararlanılmıştır. Dersler deney grubunda gerçekçi matematik eğitimine dayalı
etkinliklere göre, kontrol grubunda ise MEB’in ortaokul matematik ders
kitabındaki etkinliklere göre düzenlenmiştir.
Öğrencilerin
EBOB-EKOK konusuna dair akademik başarıları ‘’EBOB-EKOK Matematik Başarı Testi’’,
Matematik dersine ilişkin tutumları Kabaca (2010) tarafından geliştirilen ‘’Matematik
Tutum Ölçeği’’ aracılığıyla elde edilmiştir. Buna ek olarak deney grubuna
araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme anketi uygulanmıştır.
Araştırma
sonuçlarına göre GME’ye dayalı etkinlikler dersi öğrenmede daha eğlenceli ve
verimlidir.
Ancak 8.sınıf ortaokulda gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımıyla işlenen
derslerin akademik başarı ve tutum açısından yapılandırmacı yaklaşıma göre daha
etkili olmadığı görülmüştür.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 39 |
.