Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

"KONUT"TAN ÖTE "KONUT"TAN ZİYADE: YARATILAN YENİ KENTSEL ÜTOPYALARIN KONUT REKLAMLARI ARACILIĞIYLA İNŞASI

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 40, 378 - 397, 28.12.2017

Öz

Özet

   Kentler, küreselleşme süreçlerinin etkisiyle
yaşadıkları değişimler nedeniyle pek çok disiplinin temel araştırma
nesnelerinden birisi olmuştur. Kentsel mekânda meydana gelen bu değişimler aynı
zamanda kullanıcıların mekâna yüklediği farklı anlamlarla birlikte anılarak mekânsal
kimliği de oluşturmaktadır. Bu dönüşüm, özellikle konut reklamlarında yaşamın
idealize edilerek ev, alışveriş merkezi, ofis, rekreasyon alanları gibi kentsel
mekân kurgularıyla karşımıza çıkmaktadır. Tüketim kültürünün en önemli araçlarından
biri olan reklamlar, ürün ve hizmet tanıtımlarının ötesinde yeni bir yaşam
yaratma çabasıyla hayatımızı dört bir taraftan kuşatmıştır. Yaratılan bu reklamlar,
bir taraftan bireyleri ürünleri ya da hizmetleri satın almaya yönlendirirken diğer
taraftan da yeni kimlikler inşa etmektedir. Giyimden, yeme içmeye, tatilden
eğitime, hobilerden zevklere, kullanılan otomobilden konuta kadar pek çok alan
reklamlara konu olmakta, birey hem tercihleriyle hem de varlığıyla tüketimin
nesnesi olmaktadır.





   Bu çalışmada Türkiye’de yazılı ve görsel
medyada yayınlanan konut reklam bannerları, reklam filmleri ve reklam afişleri rastgele
örneklem tekniği kullanılarak seçilmiş ve elde edilen örneklemdeki söylem,
metin ve görseller içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Konut
reklamlarından hareketle konut ve konut projelerinde kültürel ve toplumsal
değişimin yaşandığı ve konutun ihtiyaçtan öte bir arzu ve ayrıcalık nesnesi
olarak sunulduğu sonucuna ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Akkoyunlu E. K. (2003). “Kentin Tükenişi ve Ütopyalar”, Amme İdaresi Dergisi, 36(2), s. 143-165.
  • Akpinar, İ.Y., Paker, N. (2007), “Küresel İstanbul’un mekansallaşması: “kap(ı/a)lı özel siteler”, IAPS-CSBE Network Kültür ve Mekan Toplantıları, Kent, Kültür Ve Konut, ulusal sempozyum: 1, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul , 14-16.12.2007. IAPS-CSBE Network Kitap Serisi: 7-Kent, Kültür ve Konut, s. 168-176, ISBN: 978-975-6437-77-3, 2007
  • Alkan, L. (2014), “Ankara’da Değişen Konut Örüntüsünün Yeni Yüzü: Rezidanslar”, 5. Kentsel ve Bölgesel Araştırmalar Ağı Sempozyumu, 16-18 Ekim 2014, Ankara. Aytaç Ö., “Kent Mekânlarının Sosyo-Kültürel Coğrafyası”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Fırat University Journal of Social Science, Cilt: 17, Sayı 2, s. 199-226.
  • Baudrillard, J. (2008). “Tüketim Toplumu”, H. Deliçaylı & F. Keskin (Çeviren)., Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Becan, C. (2016), “Reklam Vaadlerinin “Rasyonalizm”den “Optimizm”e Geçişinde Mutluluk Olgusunun Rolü: Mutluluk Çekicilikli Reklamlardan Elde Edilen Doyumlara Yönelik Bir Araştırma”, Humanities Sciences (NWSAHS), 4C0208, 2016; 11(3): 152-171.
  • Becan, C. (2012), “Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında “Göstergeleri” Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi”, Yalova Sosyal bilimler Dergisi, Sayı : 4/Nisan 2012-Eylül 2012, s. 36-52.
  • Çengel, Ö. ve Tepe, F.F. (2003). “Reklam Ve Özgürleşme Süreci: Türkiye’de İki Reklam İncelemesi”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (3), s. 161-172.
  • Durmuş S., Sever E. (2016), "Reklam-Retorik-Mimarlık: Konut Reklamlarında Toplumsal Cinsiyet Algısı", 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Elazığ, Türkıye, 13-15 Ekim 2016, s.1162-1182 https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/50305400/419_finalpaper.pdf?AWSAccessKeyId=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires=1503322904&Signature=0D8se6IKPd%2FNSFUpChyeE6ugRfQ%3D&response-content-disposition=inline%3B%20filename%3DREKLAM-RETORIK-MIMARLIK_KONUT_REKLAMLARI.pdf
  • Ercan F. (1996), “Kriz ve Yeniden Yapılanma Sürecinde Dünya Kentleri ve Uluslar arası Kentler: İstanbul”, Toplum ve Bilim Degisi, Sayı 71, 1996, s.77.
  • Erol A. M., Görmez K. (2016), “Ütopyalarda Mekân Tahayyülleri: Utopia’nın Mekânı”, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 18(30), s. 81-86
  • Ertike, A.S. (2009), “Reklam : Temel Kavramlar, Teknik Bilgiler, Örnekler”, Detay yayıncılık, Ankara
  • Geniş, Ş. (2009), “Neoliberal Kentleşmenin Mekânda Yansımaları: İstanbul‟da Güvenlikli Siteler”, Toplum ve Bilim Dergisi, Sayı 116, s. 121-156.Görgülü, G. (2013), “Hayallerimizdeki, eşsiz, ayrıcalıklı, olağanüstü yaşam!”15/11/2013, http://www.pazarlama30.com/hayallerimizdeki-essiz-ayricalikli-olaganustu-yasam/
  • Harvey D. (2003), “Postmodernliğin Durumu”, Metis Yayıncılık, İstanbul, s.255
  • Harvey D. , “Kapitalizmin Krizi ve Kentsel Mücadele” başlıklı konferanstan, (Erişim) http://haber.sol.org.tr/kent-gundemleri/david-harvey-antikapitalist-mucadele-kent-merkezlerinde-orgutlenecek-haberi-55875..: 16 Nisan 2013.
  • Harvey, D. (2008), “Umut Mekânları”, çev. Zeynep Gambetti, Metis Yayınları, İstanbul
  • Işık O. (1995), “Globalleşme Süreci ve Kentin Değişen Anlamları”, Birikim Dergisi, Sayı 68-69,1995, s.101.
  • Karadağ A. Ve Koçman A. (2007), “Coğrafi Çevre Bileşenlerinin Kentsel Gelişim Süreci Üzerine Etkileri: Ödemiş (İzmir) Örneği”, Ege Coğrafya Dergisi, Sayı 16, s.5.
  • Keleş, R. ve Hamamcı, C. (1993), “Çevrebilim”, İmge Kitabevi, Ankara, s.21.
  • Keleş, R. (1998), “Kentbilim Terimleri Sözlüğü”, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Mengü, M. (2006), "Reklam Sloganları ve Tüketici Zihni", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (ISI) , Cilt 25, s. 109-122
  • Nilüfer, E. (2001). “Ortak Yaşam Alanı Olarak Heykel”, 21.Yüzyıl Karşısında Kent ve İnsan, Haz. F.Gümüşoğlu, Bağlam Yayınları. İstanbul, s.233.
  • Öncü, A. (2005) “İdeal Ev" Mitolojisi Sınırları Aşarak İstanbul'a Ulaştı”, Mekân, Kültür; İktidar Küreselleşen Kentlerde Yeni Kimlikler, İletişim Yayınları, İstanbul, s. 85-103.
  • Özberk, N. (2011), “Piyasa Eliyle Üretilen Kentsel Ütopyalar: Özel Konut Şirketlerinin Kentsel Mekân Sunumu”, s.964-984 https://www.academia.edu/7381828/Piyasa_Eliyle_%C3%9Cretilen_Kentsel_%C3%9Ctopyalar_%C3%96zel_Konut_%C5%9Eirketlerinin_Kentsel_Mek%C3%A2n_Sunumu_Urban_Utopias_Created_by_the_Market_Urban_Space_Promotion_of_Private_Housing_Companies
  • Özgür, E.F. (2009), “İstanbul'un Konut Alanlarında Yeni Eğilimler”, 13 Mayıs 2009 http://www.obarsiv.com/e_voyvoda_0809.html
  • Pérouse, J.F. ve Danış, A.D. (2005), “Zenginliğin mekânda yeni yansımaları: İstanbul’da güvenlikli siteler”, Toplum Ve Bilim Dergisi, Sayı 104, s. 92-123.
  • Sipahi E. B. (2011), “1980 Sonrası Yeni-Liberalizm Ve Küreselleşmenin Etkisinde Yeni Bir Kentsel Gelişme Biçimi Olarak Güvenlikli Siteler: Konya Örneği”, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Siyaset Bilimi Ve Kamu Yönetimi (Kent Ve Çevre Bilimleri) Anabilim Dalı, Ankara, s. 200-201.
  • Tekeli İ. (1999), “Kent Planlaması Konuşmaları” , , TBMOB Mimarlar Odası Yayınları, Ankara Williamson J. (2001). “Reklamların Dili”. (Çeviri: Ahmet Fethi), Ütopya Yayınevi, Ankara.
  • Yıldırım K., Uzun O., Kahraman N. (2009), “İki Farklı Kültürel Bölgede Bulunan Apartman Konut Yaşama Mekânlarının Kullanım Sürecinde Değerlendirilmesi”, Politeknik Dergisi Journal of Polytechnic Cilt:12 Sayı: 2 s.113-120.
  • Yırtıcı, H. (2009), “Çağdaş Kapitalizmin Mekânsal Örgütlenmesi”, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2. baskı
  • http://www.1071kadikoy.com.tr/
  • http://www.agaoglu.com.tr/tr/projects/konut-projeleri
  • http://www.agsgrup.com.tr/proje/vip_kurtkoy
  • http://www.atlantiklife.com/
  • http://www.atlasteras.com/tr/
  • http://www.avrupakonutlari.com/
  • http://www.brooklyn.com.tr/
  • http://www.camlikevleri.com/
  • http://www.dekonametist.com/
  • http://www.deluxiapark.com/Konsept
  • http://www.demirten.com.tr/23/28/satisdaki-projeler/ruyakent-konutlari/
  • http://www.drusilyaevleri.com/
  • http://emlakkulisi.tv/izle/emay_insaat/brandium_atasehir_reklam_filmi-5318.html
  • http://www.fiyapi.com/
  • http://www.folkartincity.com/?utm_source=Google&utm_medium=Adwords&utm_content=CPC&utm_campaign=Folkart_InCity_Mayis&gclid=Cj0KEQjwt8rMBRDOqoKWjJfd_LABEiQA2F2biOk8YE0hHA9W8bkLduT4Nz_Mxbw9Cd0901F86GSjqiAaAkgK8P8HAQ
  • http://www.gelecekyapi.com/gelecek_reflex.html
  • http://golbahceevleri.com.tr/
  • https://www.guncelprojebilgileri.com/yesil-mavi-teras/gaziantep/proje/2581
  • http://www.innovia.com.tr/etap1.php
  • http://www.jardineden.com.tr/
  • http://kulakco.com.tr/tr/proje/kulak-tarsus-park-konutlari-tarsus-mersin-turkiye
  • http://kurttepekasirlari.com/
  • http://www.markakonutlar.com/Atakum-Suite-Loft-projesi-14427
  • http://www.mrcnyapi.com/?sayfa=projeler3
  • http://www.nef.com.tr/inistanbul-gala
  • http://www.northgate.com.tr/index.php?sayfa=kurumsal
  • https://www.resimistanbul.com/kusursuz-mimari/#PENTHOUSE-VE-BAHÇE-KATI-DAİRELER
  • https://www.resimistanbul.com/kat-planlari/1-arti-1-daireler/
  • https://www.resimistanbul.com/aktiviteler-aydos-ormani/#ORMANLA-İÇ-İÇE-BİR-YAŞ https://vimeo.com/109228108 AM
  • http://samtower.com/
  • https://www.sinpasgokorman.com/, http://www.sinpas.com.tr/tr/index.php/page/basin-odasi/reklamlar
  • http://www.skysuitekartal.com/#firstPage
  • http://www.studiolego.com/
  • http://www.suataltininsaat.com.tr/Proje-IldemProjeleri-GoldenCenter1
  • https://www.suryapi.com.tr/konut-projeleri/sur-yapi-exen-istanbul
  • http://www.teknikyapi.com/Projeler/TamamlananProjeler
  • http://www.toskanaorizzonte.com/
  • http://www.trabzontowers.com/
  • http://www.tumyapi.com.tr/haberler/
  • http://www.turkuazkonutlari.net/
  • https://www.ucuncuistanbul.com/
  • http://www.vavyapi.com.tr/tr/home-page
  • https://www.youtube.com/watch?v=LCMRCLEtELA
  • https://www.youtube.com/watch?v=tmGa55Zb5Zo
  • https://www.youtube.com/watch?v=YoOA9l7Vlqg
  • https://www.youtube.com/watch?v=IIVCgbNjTW4
  • https://www.youtube.com/watch?v=yqcYfPSy9Ig
  • https://www.youtube.com/watch?v=mJ_-2DA20Sw
  • https://www.youtube.com/watch?v=iU-j9jGSbXM
  • https://www.youtube.com/watch?v=oL9zfQh7OYs
  • https://www.youtube.com/watch?v=iW6y0AZl-zs
  • https://www.youtube.com/watch?v=gQPOfZP-yeM
  • https://www.youtube.com/watch?v=Sxcqdsa3CWM
  • https://www.youtube.com/watch?v=UzhKRr5Fwbg
  • https://www.youtube.com/watch?v=bIYWzRdvtYY
  • https://www.youtube.com/watch?v=ANspjVCvCCE
  • https://www.youtube.com/watch?v=kXkOUQRczzM
  • https://www.youtube.com/watch?v=g3XSNurEL7c
  • https://www.youtube.com/watch?v=a1KPRo77N2c

"MORE THAN A RESIDENCE BETTER THAN A RESIDENCE: THE BUILDING OF THE URBAN UTOPIAS CREATED NEWLY THROUGH THE RESIDENCE ADVERTISEMENTS

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 40, 378 - 397, 28.12.2017

Öz

Cities have been a
research object of the many disciplines with the effect of the process of the
globalization owing to the changes they have expreienced. These changes
appeared in urban spaces compose the spatial identity together with different
definitions that the users make meaningful. This transformation in urban space
appear as a fiction urban space of home, shopping center, offices and
recreation areas by idealizing of the life in the advertisement of residences.

   Advertisements which are the most important
tools of the consumption culture have encircled our lives with the effort of
creating a new life beyond the promotions of products and service. These
adverstisement in one hand, direct the individuals to buy the products or
services, on the other hand, they build new identities. Many areas from
clothing, food and beverage, holiday, education, hobbies, amusements, cars to
houses are mentioned to the advertisements. So, individuals are the objects of
both their preferences and their presences.





   This study has been analyzed by using the
text and visual examination method and adversiment of residences, advertisement
of residence banners, advertisement films and adverstisement posters have been
chosen by using the random sample techniques. It has been reached that there
have been cultural and social changes and the need of residence is presented as
a privilage and desire object beyond the need of residence

Kaynakça

  • Akkoyunlu E. K. (2003). “Kentin Tükenişi ve Ütopyalar”, Amme İdaresi Dergisi, 36(2), s. 143-165.
  • Akpinar, İ.Y., Paker, N. (2007), “Küresel İstanbul’un mekansallaşması: “kap(ı/a)lı özel siteler”, IAPS-CSBE Network Kültür ve Mekan Toplantıları, Kent, Kültür Ve Konut, ulusal sempozyum: 1, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul , 14-16.12.2007. IAPS-CSBE Network Kitap Serisi: 7-Kent, Kültür ve Konut, s. 168-176, ISBN: 978-975-6437-77-3, 2007
  • Alkan, L. (2014), “Ankara’da Değişen Konut Örüntüsünün Yeni Yüzü: Rezidanslar”, 5. Kentsel ve Bölgesel Araştırmalar Ağı Sempozyumu, 16-18 Ekim 2014, Ankara. Aytaç Ö., “Kent Mekânlarının Sosyo-Kültürel Coğrafyası”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Fırat University Journal of Social Science, Cilt: 17, Sayı 2, s. 199-226.
  • Baudrillard, J. (2008). “Tüketim Toplumu”, H. Deliçaylı & F. Keskin (Çeviren)., Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Becan, C. (2016), “Reklam Vaadlerinin “Rasyonalizm”den “Optimizm”e Geçişinde Mutluluk Olgusunun Rolü: Mutluluk Çekicilikli Reklamlardan Elde Edilen Doyumlara Yönelik Bir Araştırma”, Humanities Sciences (NWSAHS), 4C0208, 2016; 11(3): 152-171.
  • Becan, C. (2012), “Yeni (Duyuşsal) Reklam İletileri Bağlamında “Göstergeleri” Okumak: Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi”, Yalova Sosyal bilimler Dergisi, Sayı : 4/Nisan 2012-Eylül 2012, s. 36-52.
  • Çengel, Ö. ve Tepe, F.F. (2003). “Reklam Ve Özgürleşme Süreci: Türkiye’de İki Reklam İncelemesi”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (3), s. 161-172.
  • Durmuş S., Sever E. (2016), "Reklam-Retorik-Mimarlık: Konut Reklamlarında Toplumsal Cinsiyet Algısı", 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Elazığ, Türkıye, 13-15 Ekim 2016, s.1162-1182 https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/50305400/419_finalpaper.pdf?AWSAccessKeyId=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires=1503322904&Signature=0D8se6IKPd%2FNSFUpChyeE6ugRfQ%3D&response-content-disposition=inline%3B%20filename%3DREKLAM-RETORIK-MIMARLIK_KONUT_REKLAMLARI.pdf
  • Ercan F. (1996), “Kriz ve Yeniden Yapılanma Sürecinde Dünya Kentleri ve Uluslar arası Kentler: İstanbul”, Toplum ve Bilim Degisi, Sayı 71, 1996, s.77.
  • Erol A. M., Görmez K. (2016), “Ütopyalarda Mekân Tahayyülleri: Utopia’nın Mekânı”, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 18(30), s. 81-86
  • Ertike, A.S. (2009), “Reklam : Temel Kavramlar, Teknik Bilgiler, Örnekler”, Detay yayıncılık, Ankara
  • Geniş, Ş. (2009), “Neoliberal Kentleşmenin Mekânda Yansımaları: İstanbul‟da Güvenlikli Siteler”, Toplum ve Bilim Dergisi, Sayı 116, s. 121-156.Görgülü, G. (2013), “Hayallerimizdeki, eşsiz, ayrıcalıklı, olağanüstü yaşam!”15/11/2013, http://www.pazarlama30.com/hayallerimizdeki-essiz-ayricalikli-olaganustu-yasam/
  • Harvey D. (2003), “Postmodernliğin Durumu”, Metis Yayıncılık, İstanbul, s.255
  • Harvey D. , “Kapitalizmin Krizi ve Kentsel Mücadele” başlıklı konferanstan, (Erişim) http://haber.sol.org.tr/kent-gundemleri/david-harvey-antikapitalist-mucadele-kent-merkezlerinde-orgutlenecek-haberi-55875..: 16 Nisan 2013.
  • Harvey, D. (2008), “Umut Mekânları”, çev. Zeynep Gambetti, Metis Yayınları, İstanbul
  • Işık O. (1995), “Globalleşme Süreci ve Kentin Değişen Anlamları”, Birikim Dergisi, Sayı 68-69,1995, s.101.
  • Karadağ A. Ve Koçman A. (2007), “Coğrafi Çevre Bileşenlerinin Kentsel Gelişim Süreci Üzerine Etkileri: Ödemiş (İzmir) Örneği”, Ege Coğrafya Dergisi, Sayı 16, s.5.
  • Keleş, R. ve Hamamcı, C. (1993), “Çevrebilim”, İmge Kitabevi, Ankara, s.21.
  • Keleş, R. (1998), “Kentbilim Terimleri Sözlüğü”, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Mengü, M. (2006), "Reklam Sloganları ve Tüketici Zihni", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (ISI) , Cilt 25, s. 109-122
  • Nilüfer, E. (2001). “Ortak Yaşam Alanı Olarak Heykel”, 21.Yüzyıl Karşısında Kent ve İnsan, Haz. F.Gümüşoğlu, Bağlam Yayınları. İstanbul, s.233.
  • Öncü, A. (2005) “İdeal Ev" Mitolojisi Sınırları Aşarak İstanbul'a Ulaştı”, Mekân, Kültür; İktidar Küreselleşen Kentlerde Yeni Kimlikler, İletişim Yayınları, İstanbul, s. 85-103.
  • Özberk, N. (2011), “Piyasa Eliyle Üretilen Kentsel Ütopyalar: Özel Konut Şirketlerinin Kentsel Mekân Sunumu”, s.964-984 https://www.academia.edu/7381828/Piyasa_Eliyle_%C3%9Cretilen_Kentsel_%C3%9Ctopyalar_%C3%96zel_Konut_%C5%9Eirketlerinin_Kentsel_Mek%C3%A2n_Sunumu_Urban_Utopias_Created_by_the_Market_Urban_Space_Promotion_of_Private_Housing_Companies
  • Özgür, E.F. (2009), “İstanbul'un Konut Alanlarında Yeni Eğilimler”, 13 Mayıs 2009 http://www.obarsiv.com/e_voyvoda_0809.html
  • Pérouse, J.F. ve Danış, A.D. (2005), “Zenginliğin mekânda yeni yansımaları: İstanbul’da güvenlikli siteler”, Toplum Ve Bilim Dergisi, Sayı 104, s. 92-123.
  • Sipahi E. B. (2011), “1980 Sonrası Yeni-Liberalizm Ve Küreselleşmenin Etkisinde Yeni Bir Kentsel Gelişme Biçimi Olarak Güvenlikli Siteler: Konya Örneği”, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Siyaset Bilimi Ve Kamu Yönetimi (Kent Ve Çevre Bilimleri) Anabilim Dalı, Ankara, s. 200-201.
  • Tekeli İ. (1999), “Kent Planlaması Konuşmaları” , , TBMOB Mimarlar Odası Yayınları, Ankara Williamson J. (2001). “Reklamların Dili”. (Çeviri: Ahmet Fethi), Ütopya Yayınevi, Ankara.
  • Yıldırım K., Uzun O., Kahraman N. (2009), “İki Farklı Kültürel Bölgede Bulunan Apartman Konut Yaşama Mekânlarının Kullanım Sürecinde Değerlendirilmesi”, Politeknik Dergisi Journal of Polytechnic Cilt:12 Sayı: 2 s.113-120.
  • Yırtıcı, H. (2009), “Çağdaş Kapitalizmin Mekânsal Örgütlenmesi”, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2. baskı
  • http://www.1071kadikoy.com.tr/
  • http://www.agaoglu.com.tr/tr/projects/konut-projeleri
  • http://www.agsgrup.com.tr/proje/vip_kurtkoy
  • http://www.atlantiklife.com/
  • http://www.atlasteras.com/tr/
  • http://www.avrupakonutlari.com/
  • http://www.brooklyn.com.tr/
  • http://www.camlikevleri.com/
  • http://www.dekonametist.com/
  • http://www.deluxiapark.com/Konsept
  • http://www.demirten.com.tr/23/28/satisdaki-projeler/ruyakent-konutlari/
  • http://www.drusilyaevleri.com/
  • http://emlakkulisi.tv/izle/emay_insaat/brandium_atasehir_reklam_filmi-5318.html
  • http://www.fiyapi.com/
  • http://www.folkartincity.com/?utm_source=Google&utm_medium=Adwords&utm_content=CPC&utm_campaign=Folkart_InCity_Mayis&gclid=Cj0KEQjwt8rMBRDOqoKWjJfd_LABEiQA2F2biOk8YE0hHA9W8bkLduT4Nz_Mxbw9Cd0901F86GSjqiAaAkgK8P8HAQ
  • http://www.gelecekyapi.com/gelecek_reflex.html
  • http://golbahceevleri.com.tr/
  • https://www.guncelprojebilgileri.com/yesil-mavi-teras/gaziantep/proje/2581
  • http://www.innovia.com.tr/etap1.php
  • http://www.jardineden.com.tr/
  • http://kulakco.com.tr/tr/proje/kulak-tarsus-park-konutlari-tarsus-mersin-turkiye
  • http://kurttepekasirlari.com/
  • http://www.markakonutlar.com/Atakum-Suite-Loft-projesi-14427
  • http://www.mrcnyapi.com/?sayfa=projeler3
  • http://www.nef.com.tr/inistanbul-gala
  • http://www.northgate.com.tr/index.php?sayfa=kurumsal
  • https://www.resimistanbul.com/kusursuz-mimari/#PENTHOUSE-VE-BAHÇE-KATI-DAİRELER
  • https://www.resimistanbul.com/kat-planlari/1-arti-1-daireler/
  • https://www.resimistanbul.com/aktiviteler-aydos-ormani/#ORMANLA-İÇ-İÇE-BİR-YAŞ https://vimeo.com/109228108 AM
  • http://samtower.com/
  • https://www.sinpasgokorman.com/, http://www.sinpas.com.tr/tr/index.php/page/basin-odasi/reklamlar
  • http://www.skysuitekartal.com/#firstPage
  • http://www.studiolego.com/
  • http://www.suataltininsaat.com.tr/Proje-IldemProjeleri-GoldenCenter1
  • https://www.suryapi.com.tr/konut-projeleri/sur-yapi-exen-istanbul
  • http://www.teknikyapi.com/Projeler/TamamlananProjeler
  • http://www.toskanaorizzonte.com/
  • http://www.trabzontowers.com/
  • http://www.tumyapi.com.tr/haberler/
  • http://www.turkuazkonutlari.net/
  • https://www.ucuncuistanbul.com/
  • http://www.vavyapi.com.tr/tr/home-page
  • https://www.youtube.com/watch?v=LCMRCLEtELA
  • https://www.youtube.com/watch?v=tmGa55Zb5Zo
  • https://www.youtube.com/watch?v=YoOA9l7Vlqg
  • https://www.youtube.com/watch?v=IIVCgbNjTW4
  • https://www.youtube.com/watch?v=yqcYfPSy9Ig
  • https://www.youtube.com/watch?v=mJ_-2DA20Sw
  • https://www.youtube.com/watch?v=iU-j9jGSbXM
  • https://www.youtube.com/watch?v=oL9zfQh7OYs
  • https://www.youtube.com/watch?v=iW6y0AZl-zs
  • https://www.youtube.com/watch?v=gQPOfZP-yeM
  • https://www.youtube.com/watch?v=Sxcqdsa3CWM
  • https://www.youtube.com/watch?v=UzhKRr5Fwbg
  • https://www.youtube.com/watch?v=bIYWzRdvtYY
  • https://www.youtube.com/watch?v=ANspjVCvCCE
  • https://www.youtube.com/watch?v=kXkOUQRczzM
  • https://www.youtube.com/watch?v=g3XSNurEL7c
  • https://www.youtube.com/watch?v=a1KPRo77N2c
Toplam 88 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sevcan Güleç Solak

Ercan Oktay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Güleç Solak, S., & Oktay, E. (2017). "KONUT"TAN ÖTE "KONUT"TAN ZİYADE: YARATILAN YENİ KENTSEL ÜTOPYALARIN KONUT REKLAMLARI ARACILIĞIYLA İNŞASI. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(40), 378-397.
AMA Güleç Solak S, Oktay E. "KONUT"TAN ÖTE "KONUT"TAN ZİYADE: YARATILAN YENİ KENTSEL ÜTOPYALARIN KONUT REKLAMLARI ARACILIĞIYLA İNŞASI. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Aralık 2017;14(40):378-397.
Chicago Güleç Solak, Sevcan, ve Ercan Oktay. “"KONUT"TAN ÖTE ‘KONUT’TAN ZİYADE: YARATILAN YENİ KENTSEL ÜTOPYALARIN KONUT REKLAMLARI ARACILIĞIYLA İNŞASI”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14, sy. 40 (Aralık 2017): 378-97.
EndNote Güleç Solak S, Oktay E (01 Aralık 2017) "KONUT"TAN ÖTE "KONUT"TAN ZİYADE: YARATILAN YENİ KENTSEL ÜTOPYALARIN KONUT REKLAMLARI ARACILIĞIYLA İNŞASI. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 40 378–397.
IEEE S. Güleç Solak ve E. Oktay, “"KONUT"TAN ÖTE ‘KONUT’TAN ZİYADE: YARATILAN YENİ KENTSEL ÜTOPYALARIN KONUT REKLAMLARI ARACILIĞIYLA İNŞASI”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 14, sy. 40, ss. 378–397, 2017.
ISNAD Güleç Solak, Sevcan - Oktay, Ercan. “"KONUT"TAN ÖTE ‘KONUT’TAN ZİYADE: YARATILAN YENİ KENTSEL ÜTOPYALARIN KONUT REKLAMLARI ARACILIĞIYLA İNŞASI”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14/40 (Aralık 2017), 378-397.
JAMA Güleç Solak S, Oktay E. "KONUT"TAN ÖTE "KONUT"TAN ZİYADE: YARATILAN YENİ KENTSEL ÜTOPYALARIN KONUT REKLAMLARI ARACILIĞIYLA İNŞASI. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14:378–397.
MLA Güleç Solak, Sevcan ve Ercan Oktay. “"KONUT"TAN ÖTE ‘KONUT’TAN ZİYADE: YARATILAN YENİ KENTSEL ÜTOPYALARIN KONUT REKLAMLARI ARACILIĞIYLA İNŞASI”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 14, sy. 40, 2017, ss. 378-97.
Vancouver Güleç Solak S, Oktay E. "KONUT"TAN ÖTE "KONUT"TAN ZİYADE: YARATILAN YENİ KENTSEL ÜTOPYALARIN KONUT REKLAMLARI ARACILIĞIYLA İNŞASI. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14(40):378-97.

.