Bu araştırmanın
amacı Çakır (2006) tarafından
dördüncü sınıf matematik ders kitabının öğretmen görüşlerine göre
değerlendirilmesi amacıyla geliştirilen anketin lise öğretmenleri üzerinde
uyarlama çalışmasını yürütmek ve anketin ölçek olma özelliğiyle ilgili kanıt
aramaktır. Bu amaçla genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini
Anadolu, fen, sosyal bilimler, güzel sanatlar ve spor liselerinde çalışmakta
olan matematik, fizik, kimya ve biyoloji öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem
ise tabakalı ve küme örnekleme yöntemleriyle seçilmiş 3700 öğretmenden
oluşmuştur. 2014 yılının haziran ayında internet ortamında veriler toplanmış ve
katılımda gönüllülük esas alınmıştır. Ortaöğretim düzeyinde kullanılan ders
kitaplarında olmayan bazı özelliklerle ilgili maddeler anketten çıkarılmıştır.
Araştırmada anket için yapı geçerliği, çapraz geçerlik, sınıflama-sıralama
geçerliğine yönelik kanıtlar aranmış, güvenirlik analizi ve madde analizleri
yapılmıştır. Araştırma sonucunda anketin 4 faktörlü bir yapıda olduğu
gözlenmiştir. Geçerlik ve güvenirlik kanıtları ise anketin ortaöğretim ders
kitaplarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesinde kullanılabilecek
geçerli ve güvenilir sonuçlar veren bir araç olduğu göstermiştir. Tüm sonuçlar
birlikte ele alındığında uyarlanan anketin bir ölçek yapısına sahip olduğu
değerlendirilmiştir. Ders kitaplarının bütünsel bir şekilde değerlendirilmesini
sağlamak amacıyla kullanılacak bu ölçeğin, geçerli ve güvenilir sonuçlar
üretebileceği sonucuna varılmıştır.
Ders Kitabı Değerlendirme, Öğretmen Görüşü, Ortaöğretim, Çapraz Geçerlik, Sınıflama-Sıralama Geçerliği
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 42 |
Bibtex | @araştırma makalesi { mkusbed313899, journal = {Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, eissn = {1304-429X}, address = {}, publisher = {Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {15}, number = {42}, pages = {0 - 0}, title = {İLKÖĞRETİM DERS KİTABI DEĞERLENDİRME ANKETİNİN ORTAÖĞRETİME UYARLANMASI}, key = {cite}, author = {Kılıç, Abdullah Faruk and Doğan, Nuri and Kelecioğlu, Hülya} } |
APA | Kılıç, A. F. , Doğan, N. & Kelecioğlu, H. (2018). İLKÖĞRETİM DERS KİTABI DEĞERLENDİRME ANKETİNİN ORTAÖĞRETİME UYARLANMASI . Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 15 (42) , 0-0 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/39990/313899 |
MLA | Kılıç, A. F. , Doğan, N. , Kelecioğlu, H. "İLKÖĞRETİM DERS KİTABI DEĞERLENDİRME ANKETİNİN ORTAÖĞRETİME UYARLANMASI" . Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 15 (2018 ): 0-0 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/39990/313899> |
Chicago | Kılıç, A. F. , Doğan, N. , Kelecioğlu, H. "İLKÖĞRETİM DERS KİTABI DEĞERLENDİRME ANKETİNİN ORTAÖĞRETİME UYARLANMASI". Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 15 (2018 ): 0-0 |
RIS | TY - JOUR T1 - İLKÖĞRETİM DERS KİTABI DEĞERLENDİRME ANKETİNİN ORTAÖĞRETİME UYARLANMASI AU - Abdullah FarukKılıç, NuriDoğan, HülyaKelecioğlu Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 15 IS - 42 SN - -1304-429X M3 - UR - Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi İLKÖĞRETİM DERS KİTABI DEĞERLENDİRME ANKETİNİN ORTAÖĞRETİME UYARLANMASI %A Abdullah Faruk Kılıç , Nuri Doğan , Hülya Kelecioğlu %T İLKÖĞRETİM DERS KİTABI DEĞERLENDİRME ANKETİNİN ORTAÖĞRETİME UYARLANMASI %D 2018 %J Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P -1304-429X %V 15 %N 42 %R %U |
ISNAD | Kılıç, Abdullah Faruk , Doğan, Nuri , Kelecioğlu, Hülya . "İLKÖĞRETİM DERS KİTABI DEĞERLENDİRME ANKETİNİN ORTAÖĞRETİME UYARLANMASI". Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 15 / 42 (Ekim 2018): 0-0 . |
AMA | Kılıç A. F. , Doğan N. , Kelecioğlu H. İLKÖĞRETİM DERS KİTABI DEĞERLENDİRME ANKETİNİN ORTAÖĞRETİME UYARLANMASI. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 15(42): 0-0. |
Vancouver | Kılıç A. F. , Doğan N. , Kelecioğlu H. İLKÖĞRETİM DERS KİTABI DEĞERLENDİRME ANKETİNİN ORTAÖĞRETİME UYARLANMASI. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 15(42): 0-0. |
IEEE | A. F. Kılıç , N. Doğan ve H. Kelecioğlu , "İLKÖĞRETİM DERS KİTABI DEĞERLENDİRME ANKETİNİN ORTAÖĞRETİME UYARLANMASI", Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 15, sayı. 42, ss. 0-0, Eki. 2018 |
.