Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MATEMATİK ALAN BİLGİSİNİN KAVRAMSAL BOYUTTA İNCELENMESİ: TÜREV ÖRNEĞİ

Yıl 2020, , 498 - 513, 30.12.2020
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.685202

Öz

Bu çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarının türev konusuna ilişkin alan bilgileri işlemsel ve kavramsal bilgi temelinde ele alınması amaçlanmıştır. Öğretmen adaylarının kavramsal ve işlemsel bilgi düzeylerinin nasıl olduğu ve bu bilgiler arasındaki ilişkiler ortaya koyulmak istenmiştir. Bunun için öğretmen adaylarına türev konusuna ilişkin sorular sorularak bu konuyla ilgili bilgileri hakkında derinlemesine bilgi edinmek istenmiştir. Çalışmanın katılımcıları 2019-2020 eğitim öğretim yılının bahar dönemi bitişinde İç Anadolu Bölgesi’ndeki bir devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 24 ikinci sınıf öğrencisidir.Öğretmen adaylarının soru çözümleri ve sorular hakkında elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir.

Kaynakça

  • Baki, A. ve Kartal, T. (2004). Kavramsal ve işlemsel bilgi bağlamında lise öğrencilerinin cebir bilgilerinin karakterizasyonu. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,2(1):27-48. Soylu, Y. ve Aydın, S. (2006). Matematik derslerinde kavramsal ve işlemsel öğrenmenin dengelenmesinin önemi üzerine bir çalışma. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 83-94. Gürbüz, R. (2006). Olasılık kavramlarıyla ilgili geliştirilen öğretim materyallerinin öğrencilerin kavramsal gelişimine etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 20, 59-68. Birgin, O. ve Gürbüz, R. (2009). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin rasyonel konulardaki işlemsel ve kavramsal bilgi düzeylerinin incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2) 539-550.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Solmaz Damla Gedik Altun 0000-0002-6205-6603

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Gedik Altun, S. D. (2020). MATEMATİK ALAN BİLGİSİNİN KAVRAMSAL BOYUTTA İNCELENMESİ: TÜREV ÖRNEĞİ. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(2), 498-513. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.685202