Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINATION OF VYSUAL, AUDITORY AND KINESTHETIC FEATURES OF ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS AND THE EFFECT OF THEIR ATTITUDES TOWARDS MATHEMATICS ON THEIR SUCCESS

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 4, 2660 - 2674, 01.05.2011

Öz

The purpose of this study is to investigate what the effects of attitudes towards mathematics on 8th grade students' success are, by determining their visual, auditory and kinesthetic features. In order to implement the purpose of this study, theoretical methods were followed by having been taken advantage of screening method. The research was conducted with 394 8th grade students from 13 elementary schools all of whom were selected from different socio-cultural level. Both quantitative and qualitative approaches were adopted in the research. As for research data, they were collected via mathematic achievement tests and mathematic attitude scale. In addition to these, data, which belong to representation systems of the students, was analyzed by using 5-point Likert scale. In the analysis of the quantitative data of the research arithmetic mean, standard deviation, t-test, analysis of variance were used. As a result of the research, it is found that there is a significant difference between attitudes towards mathematics and genders. However, significant difference(s) was not found between achievement in mathematics and genders, genders and representation systems, representation systems and achievement in mathematics.

İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRSEL, İŞİTSEL VE KİNESTETİK DURUMLARININ BELİRLENMESİ VE MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARIN BAŞARIYA ETKİSİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 4, 2660 - 2674, 01.05.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerinin görsel, işitsel ve kinestetik durumlarının belirlenerek matematiğe yönelik tutumların başarıya etkisinin neler olduğunu incelemektir. Araştırmanın amacını gerçekleştirmek üzere tarama yönteminden faydalanılarak teorik bir yol izlenmiştir. Araştırma farklı soysa-kültürel düzeyde 13 ilköğretim kurumunun 8. sınıfında öğrenim gören 394 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırma verileri ise matematik başarı testi ve matematiğe karşı tutum ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın nicel verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda matematik tutumları ile cinsiyet arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Ancak matematik başarısı ile cinsiyet, temsil sistemleri ile cinsiyet, temsil sistemleri ile başarı, matematik başarıları ile temsil sistemleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Deniz Kaya

Cenk Keşan Bu kişi benim

Şafak Yetişir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kaya, D., Keşan, C., & Yetişir, Ş. (2011). İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRSEL, İŞİTSEL VE KİNESTETİK DURUMLARININ BELİRLENMESİ VE MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARIN BAŞARIYA ETKİSİ. Education Sciences, 6(4), 2660-2674.
AMA Kaya D, Keşan C, Yetişir Ş. İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRSEL, İŞİTSEL VE KİNESTETİK DURUMLARININ BELİRLENMESİ VE MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARIN BAŞARIYA ETKİSİ. NWSA. Mayıs 2011;6(4):2660-2674.
Chicago Kaya, Deniz, Cenk Keşan, ve Şafak Yetişir. “İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRSEL, İŞİTSEL VE KİNESTETİK DURUMLARININ BELİRLENMESİ VE MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARIN BAŞARIYA ETKİSİ”. Education Sciences 6, sy. 4 (Mayıs 2011): 2660-74.
EndNote Kaya D, Keşan C, Yetişir Ş (01 Mayıs 2011) İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRSEL, İŞİTSEL VE KİNESTETİK DURUMLARININ BELİRLENMESİ VE MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARIN BAŞARIYA ETKİSİ. Education Sciences 6 4 2660–2674.
IEEE D. Kaya, C. Keşan, ve Ş. Yetişir, “İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRSEL, İŞİTSEL VE KİNESTETİK DURUMLARININ BELİRLENMESİ VE MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARIN BAŞARIYA ETKİSİ”, NWSA, c. 6, sy. 4, ss. 2660–2674, 2011.
ISNAD Kaya, Deniz vd. “İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRSEL, İŞİTSEL VE KİNESTETİK DURUMLARININ BELİRLENMESİ VE MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARIN BAŞARIYA ETKİSİ”. Education Sciences 6/4 (Mayıs 2011), 2660-2674.
JAMA Kaya D, Keşan C, Yetişir Ş. İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRSEL, İŞİTSEL VE KİNESTETİK DURUMLARININ BELİRLENMESİ VE MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARIN BAŞARIYA ETKİSİ. NWSA. 2011;6:2660–2674.
MLA Kaya, Deniz vd. “İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRSEL, İŞİTSEL VE KİNESTETİK DURUMLARININ BELİRLENMESİ VE MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARIN BAŞARIYA ETKİSİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 4, 2011, ss. 2660-74.
Vancouver Kaya D, Keşan C, Yetişir Ş. İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN GÖRSEL, İŞİTSEL VE KİNESTETİK DURUMLARININ BELİRLENMESİ VE MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARIN BAŞARIYA ETKİSİ. NWSA. 2011;6(4):2660-74.