Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 632 - 645, 01.02.2011

Öz

FEN VE MATEMATİK HİBRİTASYONLU KONULARIN ÖĞRETİLMESİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 632 - 645, 01.02.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı, hibrite edilmiş fen ve matematik konularının öğretimi sırasında birbirleri arasındaki ilişkilerin oluşturulması ve geleneksel öğretime göre öğrenci başarısının değerlendirilmesidir. Araştırmada ön-test, son-test kontrol gruplu deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Deney grubunda hibrite edilmiş fen ve matematik öğrenme yöntemi, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2006–2007 eğitim-öğretim yılında Kayseri ili Melikgazi ilçesine bağlı Hayriye Dabanoğlu İlköğretim Okulunda okuyan 7. sınıftaki toplam 62 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, Hibrite Edilmiş Fen ve Matematik başarı testi, ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın nicel verilerin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, Varyans analizi, t-Testi ve Kay-kare (χ2) testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; hibrite edilmiş fen ve matematik öğretim yönteminin öğrenci başarısını artırmada geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu, hibrite edilmiş fen ve matematik öğretim yöntemiyle öğrenim gören deney grubu ile geleneksel yönteme göre öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerin başarıları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunduğunu ortaya koymuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

DENiZ Kaya

CENK Keşan Bu kişi benim

ÜMMÜHAN Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaya, D., Keşan, C., & Kaya, Ü. (2011). FEN VE MATEMATİK HİBRİTASYONLU KONULARIN ÖĞRETİLMESİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Education Sciences, 6(1), 632-645.
AMA Kaya D, Keşan C, Kaya Ü. FEN VE MATEMATİK HİBRİTASYONLU KONULARIN ÖĞRETİLMESİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. NWSA. Şubat 2011;6(1):632-645.
Chicago Kaya, DENiZ, CENK Keşan, ve ÜMMÜHAN Kaya. “FEN VE MATEMATİK HİBRİTASYONLU KONULARIN ÖĞRETİLMESİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 632-45.
EndNote Kaya D, Keşan C, Kaya Ü (01 Şubat 2011) FEN VE MATEMATİK HİBRİTASYONLU KONULARIN ÖĞRETİLMESİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Education Sciences 6 1 632–645.
IEEE D. Kaya, C. Keşan, ve Ü. Kaya, “FEN VE MATEMATİK HİBRİTASYONLU KONULARIN ÖĞRETİLMESİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 632–645, 2011.
ISNAD Kaya, DENiZ vd. “FEN VE MATEMATİK HİBRİTASYONLU KONULARIN ÖĞRETİLMESİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 632-645.
JAMA Kaya D, Keşan C, Kaya Ü. FEN VE MATEMATİK HİBRİTASYONLU KONULARIN ÖĞRETİLMESİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. NWSA. 2011;6:632–645.
MLA Kaya, DENiZ vd. “FEN VE MATEMATİK HİBRİTASYONLU KONULARIN ÖĞRETİLMESİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 632-45.
Vancouver Kaya D, Keşan C, Kaya Ü. FEN VE MATEMATİK HİBRİTASYONLU KONULARIN ÖĞRETİLMESİ VE ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. NWSA. 2011;6(1):632-45.