Sınıf Öğretmeni adaylarının Web 2. 0 araçları ile ilgili görüşlerini belirlenmesini konu alan bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarına ilişkin tanımlamaları, kullanım amaçlarını, deneyimledikleri ve öğrenmek istedikleri araçları ve karşılaştıkları zorlukları betimlemektedir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubu; kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenen sınıf öğretmenliği lisans programı 2. ve 3. Sınıfta öğrenim gören 103 öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışma grubuna 5 açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu uygulanmış, verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre; katılımcılar web 2.0 araçlarını internet tabanlı hizmetler ve ders içeriğini verimli, etkili, kalıcı ve eğlenceli hale getirmede kullanılan ve kullanıcının işini kolaylaştıran araçlar olarak tanımlarken; katılmcıların kullandıkları ve öğrenmek istedikleri Web 2.0 araçlarında Kahoot, Wordwall ve Canva uygulamaları öne çıkmaktadır. Katılımcıların Web 2.0 araçlarını ders ve etkinlik tasarımında özellikle etkili, etkin ve eğlenceli ders içeriği hazırlama; bilgileri depolama, paylaşma ve sunma; öğrencileri değerlendirme ve kendi akademik çalışmalarını hazırlama amaçları ile kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcılara göre; Web 2.0 araçları kullanmanın etkin, etkili, eğlenceli, dikkat çekici, yaratıcı, etkileşimli ders tasarımı geliştirmede; kişisel ve mesleki anlamda teknoloji becerilerini geliştirmede; zaman ve maliyet tasarrufu açısından katkılar sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra katılımcıların Web 2.0 araçları kullanımında en çok dil sorunları ve ücretli üyelikler nedeniyle, sonrasında adayların araçları kullanım becerilerinin düşük olması nedeniyle, teknolojik alt yapıdan kaynaklanan sorunlar ve zorluklar yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçlarının, öğretmen eğitimi programlarının ve öğrenci öğrenmelerini geliştirmek isteyen eğitimcilerin dikkate alması gereken önemli ipuçları sunduğu düşünülmektedir.
Web 2.0 araçları Web 2.0 araçlarının kullanımı öğretmen adayı sınıf öğretmenliği öğretmen adayı görüşleri.
The purpose of this study, which focuses on determining the opinions of prospective classroom teachers regarding Web 2.0 tools, is to describe teacher candidates' definitions of Web 2.0 tools, their purposes of use, the tools they have experienced, the tools they want to learn, and the challenges they encounter. The research was designed as a qualitative case study, one of the qualitative research methods. The study group consists of 103 teacher candidates enrolled in the 2nd and 3rd grades of the classroom teaching undergraduate program, determined through easily accessible situation sampling. A semi-structured interview form consisting of 5 open-ended questions was applied to the study group, and descriptive analysis technique was used for data analysis. According to the results of the study, the participants defined web 2.0 tools as tools used to make internet-based services and course content efficient, effective, permanent, and enjoyable, making the user's job easier. Among the web 2.0 tools used and desired to be learned by the participants, Kahoot, Wordwall, and Canva applications stand out. It was concluded that the participants use web 2.0 tools for the purpose of designing effective, efficient, and enjoyable course content; storing, sharing, and presenting information; evaluating students; and preparing their own academic work, especially in lesson and activity design. According to the participants, using web 2.0 tools contributes to developing effective, efficient, enjoyable, attention-grabbing, creative, and interactive lesson designs, as well as enhancing technology skills personally and professionally, and providing time and cost savings. In addition, it was found that the participants faced difficulties and challenges in using Web 2.0 tools, mainly due to language problems and paid memberships, followed by low skills of the candidates in using the tools, problems and difficulties arising from technological infrastructure.
: Web 2.0 tools the use of Web 2.0 tools teacher candidate primary education teacher candidate opinion
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD