Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf öğretmeni adaylarının web 2.0 araçlarına ilişkin görüşleri

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 2, 540 - 553, 19.06.2024
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1381180

Öz

Sınıf Öğretmeni adaylarının Web 2. 0 araçları ile ilgili görüşlerini belirlenmesini konu alan bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarına ilişkin tanımlamaları, kullanım amaçlarını, deneyimledikleri ve öğrenmek istedikleri araçları ve karşılaştıkları zorlukları betimlemektedir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubu; kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenen sınıf öğretmenliği lisans programı 2. ve 3. Sınıfta öğrenim gören 103 öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışma grubuna 5 açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu uygulanmış, verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre; katılımcılar web 2.0 araçlarını internet tabanlı hizmetler ve ders içeriğini verimli, etkili, kalıcı ve eğlenceli hale getirmede kullanılan ve kullanıcının işini kolaylaştıran araçlar olarak tanımlarken; katılmcıların kullandıkları ve öğrenmek istedikleri Web 2.0 araçlarında Kahoot, Wordwall ve Canva uygulamaları öne çıkmaktadır. Katılımcıların Web 2.0 araçlarını ders ve etkinlik tasarımında özellikle etkili, etkin ve eğlenceli ders içeriği hazırlama; bilgileri depolama, paylaşma ve sunma; öğrencileri değerlendirme ve kendi akademik çalışmalarını hazırlama amaçları ile kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcılara göre; Web 2.0 araçları kullanmanın etkin, etkili, eğlenceli, dikkat çekici, yaratıcı, etkileşimli ders tasarımı geliştirmede; kişisel ve mesleki anlamda teknoloji becerilerini geliştirmede; zaman ve maliyet tasarrufu açısından katkılar sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra katılımcıların Web 2.0 araçları kullanımında en çok dil sorunları ve ücretli üyelikler nedeniyle, sonrasında adayların araçları kullanım becerilerinin düşük olması nedeniyle, teknolojik alt yapıdan kaynaklanan sorunlar ve zorluklar yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçlarının, öğretmen eğitimi programlarının ve öğrenci öğrenmelerini geliştirmek isteyen eğitimcilerin dikkate alması gereken önemli ipuçları sunduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Anderson, P. (2007). What is Web 2.0? Ideas, technologies and implications for education JISC Technical Report, 2007. http://www.jisc.ac.uk/media/documents/techwatch/tsw0701b.pdf
  • Bay, Y., & Bademci, B. (2022). Türkçe öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. International Primary Education Research Journal, 6(3), 183-193. https://doi.org/10.38089/iperj.2022.116
  • Blannin, J. (2015). The role of the teacher in primary school web 2.0 Use. Contemporary Educational Technology, 6(3), 188-205. https://doi.org/DOI:10.30935/cedtech/6149
  • Bünül, R., & Yapıcı, İ. Ü. (2021). The views of pre-service science teachers about the use of web 2.0 tools in teaching. Turkish Journal of Qualitative Research, 2(1), 72-89.
  • Chai, C. S., & Kong, S.-C. (2017). Professional learning for 21st century education. Journal of Computers in Education, 1-4. https://doi.org/10.1007/s40692-016-0069-y
  • Clark, W., Logan, K., Luckin, R., Mee, A., & Oliver, M. (2009). Beyond web 2.0: Mapping the technology landscapes of young learners. Journal of Computer Assisted Learning, Special Issue, 55-69. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2008.00305.x
  • Çelik, T. (2021). Web 2.0 araçları kullanımı yetkinliği ölçeği geliştirme çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 51, 449-478. https://doi.org/10.9779.pauefd.700181
  • Davey, L. (2019). The application of case study evaluations. Practical assessment, research, and evaluation, 2. https://doi.org/10.7275/02g8-bb93.
  • Elmas, R., & Geban, Ö. (2012). Web 2.0 Tools for 21st Century Teachers. International Online Journal of Educational Sciences, 41(1), 243-254. ISSN: 1309-2707.
  • Exarchou, E., Klonarı, A., & Lambrinos, N. (Spring 2015). Using a social web 2.0 tool in geography and environmental research project: A content analysis of greek high school students’ learning exchanges. Review of International Geographical Education Online, 5(1), 42-55. ISSN: 2146-0353.
  • Geçim, B., & İmer-Çetin, N. (2023). Öğretmen adaylarının web 2.0 araçlarını kullanabilme yetkinlikleri: Bir karma yöntem araştırması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 19(1), 97-122. https://doi.org/10.17244/eku.1198098
  • Horzum, M. B. (2010). Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634. https://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423936655.pdf
  • Işık, Z., & Karal, Y. (2023). Web 2.0 araçlarının temel eğitimde kullanımına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 12(1), 1-13. https://doi.org/10.51960/jitte.1197621
  • Jimoyiannis, A., Tsiotakis, P., Roussinos, D., & Siorenta, A. (2013). Preparing teachers to integrate Web 2.0 in school practice: Toward a framework for Pedagogy 2.0. Australasian Journal of Educational Technology, 29(2), 248-267.
  • Karakuş, N., & Er, Z. (2021). Türkçe öğretmeni adaylarının WEB 2.0 araçlarının kullanımıyla ilgili görüşleri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 9, 177-197. https://doi.org/10.21733/ibad.837184
  • Kırımlı, H., & Demirezen, S. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin web 2.0 teknolojilerine yönelik görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (62), 527-558. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1024814
  • Kormos, E., & Liliana Julio. (2020). Contrasting instructional technology adoption in k-12 education to promote digital equity. International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies, 15(3), 19-30. https://doi.org/10.4018/IJWLTT.2020070102
  • Korucu, A. T., & Gündoğdu, M. M. (2016, Mart). Eğitim teknolojilerinde Web 2.0 kullanımı 2007 – 2015 dönemi makalelerin içerik analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 13(1), 50-62. https://doi.org/10.12973/tused.10160a
  • Korucu, A. T., & Karalar, H. (2017). Sınıf Eğitimi öğretim elemanlarının Web 2.0 araçlarına yönelik görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 456-474. https://doi.org/10.24315/trkefd.304255
  • Leh, F. C., Anduroh, A., & Huda, M. (2021). Level of knowledge,skills and attitude of trainee teachers on Web2.0 applications in teaching geography in Malaysia schools. HELIYON, 7(3), 1-24. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e08568
  • Liu, X., Liu, H., Bao, Z., Ju, B., & Wang, Z. (2010). A web-based self-testing system with some features of Web 2.0: Design and primary implementation. Computers & Education, 55(1), 265-275. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.01.012
  • Mete, F., & Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047. https://doi.org/10.16916/aded.616756
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage. Özer, Ü., & Özer, E. A. (2017, Nov. 9-11). Sosyal Bilgiler ile Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmeni Adaylarının Eğitimde Web 2.0 Kullanımına Yönelik Görüşleri [Konfernas oturumu]. 3nd International Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS), (s. 106-118). http://www.registericpess.org/index.php/ICPESS/article/view/2046/296
  • Özpınar, İ. (2020). Preservice teachers’ use of Web 2.0 tools and perspectives on their use in real classroom environments. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 11(3), 814-841. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.715262
  • Öztürk, E. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2). https://doi.org/10.12780/UUSBD163
  • Pachler, N. & Daly, C. (2009). Narrative and learning with Web 2.0 technologies: towards a research agenda. Journal of Computer Assisted Learning, 25, 6-18. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2008.00303.x
  • Sever, R., Bayar, B., & Toker, O. (2023). Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarına yönelik görüşleri. Turkish Studies - Education, 18(1), 1-13. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.62451
  • Sharples, M., Graber, R., Harrison, C., & Logan, K. (2009). E-safety and Web 2.0 for children aged 11–16. Journal of Computer Assisted Learning, 25, 70-84. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2008.00304.x
  • Şengür, S., & Anagün, Ş. S. (2021). Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri kullanım düzeyleri ve eğitimde Web 2.0 uygulamaları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi, 6(2), 128-150. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1677084
  • Talan, K., & Batdı, V. (2022). Öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarını eğitimde kullanma yeterliliklerine ilişkin görüşlerinin Rasch ölçme modeli ve MAXQDA ile analizi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(21), 66-85. https://doi.org/10.55605/ejedus.1066101
  • Tatlı, Z., Akbulut, H. İ., & Altınışık, D. (2016). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüvenlerine Web 2.0 araçlarının etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(3) 659-678. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.277878
  • Timur, S., Timur, B., Arcagök, S., & Öztürk, G. (2020). Fen bilimleri öğretmenlerinin web 2.0 araçlarına yönelik görüşleri. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1) 63-108. https://doi.org/10.29299/kefad.2020.21.01.003
  • Tse, S. K., Yuen, A. H., Loh, E. K., Lam, J. W., & Ng, R. H. (2010). The impact of blogging on Hong Kong primary school students’ bilingual reading literacy. Australasian Journal of Educational Technology, 26(2), 164-179. https://doi.org/10.14742/ajet.1088
  • Tünkler, V. (2021). Web 2.0 Araçlarıyla grafik materyalleri deneyimlemek: sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (53), 234-260. https://doi.org/10.9779/pauefd.795619
  • Türkoğlu, A., & Ünal, E. (2022). 4. Sınıf Türkçe dersine yönelik geliştirilen web 2.0 araçlarının alternatif ölçme değerlendirme araçları ile çevrimiçi değerlendirilmesi. International Journal of Active Learning (IJAL), 7(7), 170-217. https://doi.org/10.48067/ijal.1150324
  • Yaşar-Sağlık, Z., &Yıldız, M. (2021). Türkiye’de dil öğretiminde Web 2.0 araçlarının kullanımına yönelik yapılan çalışmaların sistematik incelemesi. JRES, 8(2), 418-442. https://doi.org/10.51725/etad.1011687
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Views of Prospective Classroom Teachers on Web 2.0 Tools

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 2, 540 - 553, 19.06.2024
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1381180

Öz

The purpose of this study, which focuses on determining the opinions of prospective classroom teachers regarding Web 2.0 tools, is to describe teacher candidates' definitions of Web 2.0 tools, their purposes of use, the tools they have experienced, the tools they want to learn, and the challenges they encounter. The research was designed as a qualitative case study, one of the qualitative research methods. The study group consists of 103 teacher candidates enrolled in the 2nd and 3rd grades of the classroom teaching undergraduate program, determined through easily accessible situation sampling. A semi-structured interview form consisting of 5 open-ended questions was applied to the study group, and descriptive analysis technique was used for data analysis. According to the results of the study, the participants defined web 2.0 tools as tools used to make internet-based services and course content efficient, effective, permanent, and enjoyable, making the user's job easier. Among the web 2.0 tools used and desired to be learned by the participants, Kahoot, Wordwall, and Canva applications stand out. It was concluded that the participants use web 2.0 tools for the purpose of designing effective, efficient, and enjoyable course content; storing, sharing, and presenting information; evaluating students; and preparing their own academic work, especially in lesson and activity design. According to the participants, using web 2.0 tools contributes to developing effective, efficient, enjoyable, attention-grabbing, creative, and interactive lesson designs, as well as enhancing technology skills personally and professionally, and providing time and cost savings. In addition, it was found that the participants faced difficulties and challenges in using Web 2.0 tools, mainly due to language problems and paid memberships, followed by low skills of the candidates in using the tools, problems and difficulties arising from technological infrastructure.

Kaynakça

  • Anderson, P. (2007). What is Web 2.0? Ideas, technologies and implications for education JISC Technical Report, 2007. http://www.jisc.ac.uk/media/documents/techwatch/tsw0701b.pdf
  • Bay, Y., & Bademci, B. (2022). Türkçe öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. International Primary Education Research Journal, 6(3), 183-193. https://doi.org/10.38089/iperj.2022.116
  • Blannin, J. (2015). The role of the teacher in primary school web 2.0 Use. Contemporary Educational Technology, 6(3), 188-205. https://doi.org/DOI:10.30935/cedtech/6149
  • Bünül, R., & Yapıcı, İ. Ü. (2021). The views of pre-service science teachers about the use of web 2.0 tools in teaching. Turkish Journal of Qualitative Research, 2(1), 72-89.
  • Chai, C. S., & Kong, S.-C. (2017). Professional learning for 21st century education. Journal of Computers in Education, 1-4. https://doi.org/10.1007/s40692-016-0069-y
  • Clark, W., Logan, K., Luckin, R., Mee, A., & Oliver, M. (2009). Beyond web 2.0: Mapping the technology landscapes of young learners. Journal of Computer Assisted Learning, Special Issue, 55-69. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2008.00305.x
  • Çelik, T. (2021). Web 2.0 araçları kullanımı yetkinliği ölçeği geliştirme çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 51, 449-478. https://doi.org/10.9779.pauefd.700181
  • Davey, L. (2019). The application of case study evaluations. Practical assessment, research, and evaluation, 2. https://doi.org/10.7275/02g8-bb93.
  • Elmas, R., & Geban, Ö. (2012). Web 2.0 Tools for 21st Century Teachers. International Online Journal of Educational Sciences, 41(1), 243-254. ISSN: 1309-2707.
  • Exarchou, E., Klonarı, A., & Lambrinos, N. (Spring 2015). Using a social web 2.0 tool in geography and environmental research project: A content analysis of greek high school students’ learning exchanges. Review of International Geographical Education Online, 5(1), 42-55. ISSN: 2146-0353.
  • Geçim, B., & İmer-Çetin, N. (2023). Öğretmen adaylarının web 2.0 araçlarını kullanabilme yetkinlikleri: Bir karma yöntem araştırması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 19(1), 97-122. https://doi.org/10.17244/eku.1198098
  • Horzum, M. B. (2010). Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634. https://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423936655.pdf
  • Işık, Z., & Karal, Y. (2023). Web 2.0 araçlarının temel eğitimde kullanımına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 12(1), 1-13. https://doi.org/10.51960/jitte.1197621
  • Jimoyiannis, A., Tsiotakis, P., Roussinos, D., & Siorenta, A. (2013). Preparing teachers to integrate Web 2.0 in school practice: Toward a framework for Pedagogy 2.0. Australasian Journal of Educational Technology, 29(2), 248-267.
  • Karakuş, N., & Er, Z. (2021). Türkçe öğretmeni adaylarının WEB 2.0 araçlarının kullanımıyla ilgili görüşleri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 9, 177-197. https://doi.org/10.21733/ibad.837184
  • Kırımlı, H., & Demirezen, S. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin web 2.0 teknolojilerine yönelik görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (62), 527-558. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1024814
  • Kormos, E., & Liliana Julio. (2020). Contrasting instructional technology adoption in k-12 education to promote digital equity. International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies, 15(3), 19-30. https://doi.org/10.4018/IJWLTT.2020070102
  • Korucu, A. T., & Gündoğdu, M. M. (2016, Mart). Eğitim teknolojilerinde Web 2.0 kullanımı 2007 – 2015 dönemi makalelerin içerik analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 13(1), 50-62. https://doi.org/10.12973/tused.10160a
  • Korucu, A. T., & Karalar, H. (2017). Sınıf Eğitimi öğretim elemanlarının Web 2.0 araçlarına yönelik görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 456-474. https://doi.org/10.24315/trkefd.304255
  • Leh, F. C., Anduroh, A., & Huda, M. (2021). Level of knowledge,skills and attitude of trainee teachers on Web2.0 applications in teaching geography in Malaysia schools. HELIYON, 7(3), 1-24. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e08568
  • Liu, X., Liu, H., Bao, Z., Ju, B., & Wang, Z. (2010). A web-based self-testing system with some features of Web 2.0: Design and primary implementation. Computers & Education, 55(1), 265-275. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.01.012
  • Mete, F., & Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047. https://doi.org/10.16916/aded.616756
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage. Özer, Ü., & Özer, E. A. (2017, Nov. 9-11). Sosyal Bilgiler ile Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmeni Adaylarının Eğitimde Web 2.0 Kullanımına Yönelik Görüşleri [Konfernas oturumu]. 3nd International Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS), (s. 106-118). http://www.registericpess.org/index.php/ICPESS/article/view/2046/296
  • Özpınar, İ. (2020). Preservice teachers’ use of Web 2.0 tools and perspectives on their use in real classroom environments. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 11(3), 814-841. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.715262
  • Öztürk, E. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2). https://doi.org/10.12780/UUSBD163
  • Pachler, N. & Daly, C. (2009). Narrative and learning with Web 2.0 technologies: towards a research agenda. Journal of Computer Assisted Learning, 25, 6-18. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2008.00303.x
  • Sever, R., Bayar, B., & Toker, O. (2023). Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarına yönelik görüşleri. Turkish Studies - Education, 18(1), 1-13. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.62451
  • Sharples, M., Graber, R., Harrison, C., & Logan, K. (2009). E-safety and Web 2.0 for children aged 11–16. Journal of Computer Assisted Learning, 25, 70-84. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2008.00304.x
  • Şengür, S., & Anagün, Ş. S. (2021). Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri kullanım düzeyleri ve eğitimde Web 2.0 uygulamaları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESTÜDAM) Eğitim Dergisi, 6(2), 128-150. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1677084
  • Talan, K., & Batdı, V. (2022). Öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarını eğitimde kullanma yeterliliklerine ilişkin görüşlerinin Rasch ölçme modeli ve MAXQDA ile analizi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(21), 66-85. https://doi.org/10.55605/ejedus.1066101
  • Tatlı, Z., Akbulut, H. İ., & Altınışık, D. (2016). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüvenlerine Web 2.0 araçlarının etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(3) 659-678. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.277878
  • Timur, S., Timur, B., Arcagök, S., & Öztürk, G. (2020). Fen bilimleri öğretmenlerinin web 2.0 araçlarına yönelik görüşleri. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1) 63-108. https://doi.org/10.29299/kefad.2020.21.01.003
  • Tse, S. K., Yuen, A. H., Loh, E. K., Lam, J. W., & Ng, R. H. (2010). The impact of blogging on Hong Kong primary school students’ bilingual reading literacy. Australasian Journal of Educational Technology, 26(2), 164-179. https://doi.org/10.14742/ajet.1088
  • Tünkler, V. (2021). Web 2.0 Araçlarıyla grafik materyalleri deneyimlemek: sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (53), 234-260. https://doi.org/10.9779/pauefd.795619
  • Türkoğlu, A., & Ünal, E. (2022). 4. Sınıf Türkçe dersine yönelik geliştirilen web 2.0 araçlarının alternatif ölçme değerlendirme araçları ile çevrimiçi değerlendirilmesi. International Journal of Active Learning (IJAL), 7(7), 170-217. https://doi.org/10.48067/ijal.1150324
  • Yaşar-Sağlık, Z., &Yıldız, M. (2021). Türkiye’de dil öğretiminde Web 2.0 araçlarının kullanımına yönelik yapılan çalışmaların sistematik incelemesi. JRES, 8(2), 418-442. https://doi.org/10.51725/etad.1011687
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALESİ
Yazarlar

Serap Akbaba Dağ 0000-0003-2188-563X

Handan Kılıç Şahin 0000-0002-1917-0937

Yayımlanma Tarihi 19 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 25 Ekim 2023
Kabul Tarihi 15 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akbaba Dağ, S., & Kılıç Şahin, H. (2024). Sınıf öğretmeni adaylarının web 2.0 araçlarına ilişkin görüşleri. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 14(2), 540-553. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1381180

  Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....

 ODÜSOBİAD