Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Küresel Tüketici Kültürüne Yatkinliğin Küresel Marka Satin Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Uygulama

Yıl 2018, , 165 - 176, 11.02.2018
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.331975

Öz

Küreselleşen pazar koşullarında tüketiciler satın alma davranışını
gerçekleştirirken küresel bir tutum sergilemektedir. Bu tutum tüm dünyadaki
tüketicileri etkilemektedir ve benzer alışkanlıklara sahip tüketiciler ortaya
çıkmaktadır. Bu açıdan tüketicilerin kişilik özelliklerini ve hangi kişilik
tipinde değerlendirilmesi gerektiğini bilmek oldukça önemli bir durum haline
gelmiştir. Bu doğrultuda Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
öğrencileri üzerine çalışma yapılmıştır. Yapılan çalışmada küresel tüketici
kültürüne yatkın olan kişilik tipleri incelenmiş ve küresel tüketici kültürüne
yatkınlığın küresel marka satın alma niyeti üzerindeki etkisi araştırılmıştır.
Çalışma sonucunda; küresel tüketici kültürüne yatkınlığın kişilik tipine göre
farklılık gösterdiği, küresel tüketici kültürüne yatkınlığın ise küresel marka
satın alma niyetini etkilediği saptanmıştır.

Kaynakça

  • GLASS, R., PRİCHARD, J., LAFORTUNE, A., & SCHWAB, N. (2013). “The Influence of Personality and Facebook Use on Student Academic Performance.” Issues in Information Systems, 14(2), 119-126.
  • İSLAMOĞLU, H. (2014) “Küresel Pazarlama” , İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • KİFFİN-PETERSEN, S. A., JORDAN, C. L., & SOUTAR, G. N. (2011). “The Big Five, Emotional Exhaustion and Citizenship Behaviors in Service Settings: The Mediating Role of Emotional Labor.” Personality and Individual Differences, 50(1), 43-48.

The Impact of Global Brand Purchase Intention on Global Consumer Cultural Tendency: A Study on Unıversity Students

Yıl 2018, , 165 - 176, 11.02.2018
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.331975

Öz

             In globalizing market
conditions, consumers are taking a global attitude while performing their
purchasing behaviour. This attitude affects consumers all over the world and
consumers with similar habits are emerging. From this perspective, it became
very important to know the personality characteristics of the consumers and the
personality type they should be assessed. In this direction, a study has been
done on students of Faculty of Economic and Administrative Science of Kafkas
University. In the study, personality types that are prone to global consumer
cultures were examined and the effect of global consumer cultural tendency on
global brand purchase intentions was investigated. In the result of study;
global consumer culture tendency differs according to personality type and
global consumer culture tendency influences the global brand purchase
intention.

Kaynakça

  • GLASS, R., PRİCHARD, J., LAFORTUNE, A., & SCHWAB, N. (2013). “The Influence of Personality and Facebook Use on Student Academic Performance.” Issues in Information Systems, 14(2), 119-126.
  • İSLAMOĞLU, H. (2014) “Küresel Pazarlama” , İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • KİFFİN-PETERSEN, S. A., JORDAN, C. L., & SOUTAR, G. N. (2011). “The Big Five, Emotional Exhaustion and Citizenship Behaviors in Service Settings: The Mediating Role of Emotional Labor.” Personality and Individual Differences, 50(1), 43-48.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alpaslan Yüce

Çağlar Samsa

Yayımlanma Tarihi 11 Şubat 2018
Gönderilme Tarihi 31 Temmuz 2017
Kabul Tarihi 30 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Yüce, A., & Samsa, Ç. (2018). Küresel Tüketici Kültürüne Yatkinliğin Küresel Marka Satin Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Uygulama. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1), 165-176. https://doi.org/10.25287/ohuiibf.331975
Creative Commons Lisansı
Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.