BibTex RIS Kaynak Göster

“Amblemin Kurumların Görsel Kimliğine Etkisi: Dumlupınar Üniversitesi Örneği”

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 1, 11 - 22, 01.06.2011

Öz

Kaynakça

  • BECER, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Dördüncü Baskı, Ankara, 2005.
  • BEKTAŞ, D. Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt 1, YEM Yayınları, İstanbul, BİLGİN, Nuri, Kolektif Kimlik, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1996.
  • ÇİÇEK Cengiz “Kurumsal Kimlik Neden Gerekli?”ATSO Antalya Sanayi ve Ticaret Odası Yayınları 19.Sayı 2006.
  • ÖZTÜRK, Gülay, “Logonun Kurum Kimliği Üzerindeki Etkisi”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl:5, Sayı:9, 2006.
  • TEKER, Ulufer, Grafik Tasarım ve Reklam, ikinci baskı, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir, 2002.
  • TEPECİK, Adnan, Grafik Sanatlar, birinci baskı,Detay Yayıncılık, Ankara, 2002.
  • VARDAR Nükhet, “Bana Yeni Bir Ben Lazım”, Marketing Türkiye Dergisi, Sayı:60, Aralık 2004.
  • ZORLU Nil “Etkili Kurumsal İmajda Halkla İlişkiler” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,İstanbul,2000.

AMBLEMİN KURUMLARIN GÖRSEL KİMLİĞİNE ETKİSİ: DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 1, 11 - 22, 01.06.2011

Öz

Kurumların sahip oldukları kimliklerini, görünümlerine yansıtma gereksiniminden kurumsal kimlik tasarımı ortaya çıkmıştır. Görselleştirme, kurum kimliğinin en önemli tasarım evresidir. Kurum kimliğini oluşturan görsel unsurlar arasında kurumun adı, amblemi, sloganı ve kullandığı yazı karakteri en önemlilerindendir. İyi bir kurumsal kimlik tasarımı, kurumun sahip olduğu kimliği görsel unsurların en yüksek etkisinden yararlanarak görselleştiren tasarımdır. Böylece o kurum, kurum kimliği fonksiyonlarını yerine getirebilecek ve sahip olduğu değerleri, felsefeyi, kişiliği hedef kitlesine açık bir şekilde iletebilecektir

Kaynakça

  • BECER, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Dördüncü Baskı, Ankara, 2005.
  • BEKTAŞ, D. Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt 1, YEM Yayınları, İstanbul, BİLGİN, Nuri, Kolektif Kimlik, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1996.
  • ÇİÇEK Cengiz “Kurumsal Kimlik Neden Gerekli?”ATSO Antalya Sanayi ve Ticaret Odası Yayınları 19.Sayı 2006.
  • ÖZTÜRK, Gülay, “Logonun Kurum Kimliği Üzerindeki Etkisi”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl:5, Sayı:9, 2006.
  • TEKER, Ulufer, Grafik Tasarım ve Reklam, ikinci baskı, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir, 2002.
  • TEPECİK, Adnan, Grafik Sanatlar, birinci baskı,Detay Yayıncılık, Ankara, 2002.
  • VARDAR Nükhet, “Bana Yeni Bir Ben Lazım”, Marketing Türkiye Dergisi, Sayı:60, Aralık 2004.
  • ZORLU Nil “Etkili Kurumsal İmajda Halkla İlişkiler” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,İstanbul,2000.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ercan Taşkın Bu kişi benim

Hüseyin Ermumcu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Taşkın, E., & Ermumcu, H. (2011). AMBLEMİN KURUMLARIN GÖRSEL KİMLİĞİNE ETKİSİ: DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(1), 11-22.
AMA Taşkın E, Ermumcu H. AMBLEMİN KURUMLARIN GÖRSEL KİMLİĞİNE ETKİSİ: DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Haziran 2011;3(1):11-22.
Chicago Taşkın, Ercan, ve Hüseyin Ermumcu. “AMBLEMİN KURUMLARIN GÖRSEL KİMLİĞİNE ETKİSİ: DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3, sy. 1 (Haziran 2011): 11-22.
EndNote Taşkın E, Ermumcu H (01 Haziran 2011) AMBLEMİN KURUMLARIN GÖRSEL KİMLİĞİNE ETKİSİ: DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3 1 11–22.
IEEE E. Taşkın ve H. Ermumcu, “AMBLEMİN KURUMLARIN GÖRSEL KİMLİĞİNE ETKİSİ: DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 3, sy. 1, ss. 11–22, 2011.
ISNAD Taşkın, Ercan - Ermumcu, Hüseyin. “AMBLEMİN KURUMLARIN GÖRSEL KİMLİĞİNE ETKİSİ: DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3/1 (Haziran 2011), 11-22.
JAMA Taşkın E, Ermumcu H. AMBLEMİN KURUMLARIN GÖRSEL KİMLİĞİNE ETKİSİ: DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2011;3:11–22.
MLA Taşkın, Ercan ve Hüseyin Ermumcu. “AMBLEMİN KURUMLARIN GÖRSEL KİMLİĞİNE ETKİSİ: DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 3, sy. 1, 2011, ss. 11-22.
Vancouver Taşkın E, Ermumcu H. AMBLEMİN KURUMLARIN GÖRSEL KİMLİĞİNE ETKİSİ: DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2011;3(1):11-22.