BibTex RIS Kaynak Göster

Özel Gereksinimli Öğrencilere Genel Para Kullanımını Öğretme

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 01, 35 - 52, 01.02.2008
https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000113

Öz

Kaynakça

  • Borakove, L.S. ve Cuvo, A.J. (1976). Facilitative effects of coin displacement on teaching coin summation to mentally retarded adolescents. American Journal of Mental Deficiency, 81, 350-356.
  • Browder, D. M. ve Grasso, E. (1999). Teaching Money Skills to Individuals with Mental Retardation: A Research Review with Practical Applications, Remedial and Special Education, 20, 297-308.
  • Cuvo, A. J (1978). Teaching Change Computation to the Mentally Retarded, Behavior Modification, 2, 531-548.
  • Ford, A., Davern, L., Schnorr, R., Black, J., & Kaiser, K. (1989). Chapter 8: Money handling. In A. Ford, R. Schnorr, L. Meyer, L. Davern, J. Black, & P. Dempsey (Eds.). The Syracuse Community-Referenced Curriculum guide (pp. 117-148). Baltimore: Paul H. Brookes.
  • Özyürek, Mehmet (2004). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı “Temelleri ve Geliştirilmesi” Kök Yayıncılık, Ankara.
  • Stith,L. E., ve Fishbe, H. D. (1996). Basic money- counting skills of children with mental retardation, Research in Developmental Disabilities, 17, 185-201

Özel Gereksinimli Öğrencilere Genel Para Kullanımını Öğretme

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 01, 35 - 52, 01.02.2008
https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000113

Öz

Özel gereksinimli öğrencilere yönelik olarak hazırlanan matematik programlarında yer alan amaçlar ve davranışların,
çocukların günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı ve karşılaştıkları çeşitli sorunları çözmede kullanabilecekleri kavramları ve
becerileri kapsayan işlevsel akademik beceriler olması son derece önemlidir. Özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırma
uygulamalarıyla genel eğitim içinde daha fazla yer almasıyla birlikte, bu bireylere işlevsel akademik becerilerin öğretimi
önem kazanmıştır. İşlevsel akademik beceriler, genelde eğitimin ilk yıllarında öğrenilen ve yaşam boyunca kullanılan
becerilerdir. İşlevsel akademik beceriler arasında para kullanma da yer almaktadır. Bu makalede, özel gereksinimli
öğrencilere para kullanımını öğretmede yararlanılan yöntemlere ve beceri analizlerine yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Borakove, L.S. ve Cuvo, A.J. (1976). Facilitative effects of coin displacement on teaching coin summation to mentally retarded adolescents. American Journal of Mental Deficiency, 81, 350-356.
  • Browder, D. M. ve Grasso, E. (1999). Teaching Money Skills to Individuals with Mental Retardation: A Research Review with Practical Applications, Remedial and Special Education, 20, 297-308.
  • Cuvo, A. J (1978). Teaching Change Computation to the Mentally Retarded, Behavior Modification, 2, 531-548.
  • Ford, A., Davern, L., Schnorr, R., Black, J., & Kaiser, K. (1989). Chapter 8: Money handling. In A. Ford, R. Schnorr, L. Meyer, L. Davern, J. Black, & P. Dempsey (Eds.). The Syracuse Community-Referenced Curriculum guide (pp. 117-148). Baltimore: Paul H. Brookes.
  • Özyürek, Mehmet (2004). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı “Temelleri ve Geliştirilmesi” Kök Yayıncılık, Ankara.
  • Stith,L. E., ve Fishbe, H. D. (1996). Basic money- counting skills of children with mental retardation, Research in Developmental Disabilities, 17, 185-201
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Erbaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 01

Kaynak Göster

APA Erbaş, D. (2008). Özel Gereksinimli Öğrencilere Genel Para Kullanımını Öğretme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 9(01), 35-52. https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000113




The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence. 

download 13337  download         download