Bu araştırmanın amacı örgüt temelli öz saygı (ÖTÖS) ile duygusal
örgütsel bağlılık (DÖB) arasındaki ilişkiyi görme engelli ve engeli olmayan
öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Ayrıca, öğretmenlerin görme engel
durumunun ve demografik değişkenlerin ÖTÖS ve DÖB düzeyleri üzerindeki etkisi
incelenmiştir. Çalışma ilişkisel tarama modelinde olup 119 görme engeli bulunan
ve 156 engeli bulunmayan toplam 275 öğretmenle yürütülmüştür. Araştırmada
“Örgüt Temelli Öz Saygı Ölçeği” (ÖTÖSÖ) ve “Duygusal Örgütsel Bağlılık Ölçeği”
(DÖBÖ) kullanılmıştır. Veriler, betimsel istatistikler, doğrulayıcı faktör
analizi (DFA) ve regresyon teknikleri ile analiz edilmiştir. Araştırma
sonucunda ÖTÖS ve DÖB düzeyinde cinsiyet değişkeninin erkek öğretmenler lehine
anlamlı fark oluşturduğu, medeni durum, görme engeli durumu, kıdem ve
öğretmenlik uzmanlık alanı ise anlamlı fark oluşturmadığı gözlemlenmiştir.
Ayrıca, ÖTÖS ile DÖB arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişki bulunduğu ve
örgüt temelli öz saygının, duygusal örgütsel bağlılığın anlamlı bir yordayıcısı
olduğu saptamıştır.
örgüt temelli öz saygı görme engelli öğretmenler duydusal örgütsel bağlılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 4 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.