Bu
araştırmanın amacı işitme kayıplı çocuğu olan bir annenin, aile eğitimi
sürecinin incelenmesidir. Eylem araştırması olarak desenlenen çalışmanın
katılımcıları işitme kayıplı bir çocuğun annesi ve eğitimcidir. Araştırma
verileri, aile eğitimi uygulamalarının videoteyp kayıtları, anneyle yapılan
görüşmeler, geçerlik güvenirlik komitesi ses kayıtları ve araştırmacı
günlükleri yoluyla toplanmıştır. Araştırma sürecinde toplam on seans aile
eğitimi yapılmıştır. Aile eğitimi sürecinin incelenmesi amacıyla tüm seansların
genel dökümü yapılmış, elde edilen verilere tümevarım analizi uygulanmıştır.
Araştırma süresince her seans sonrası yazarlar arasında düzenlenen
toplantılarla seans süresince karşılaşılan sorunlar saptanmış ve yeni bir eylem
planı oluşturulmuştur. Oluşturulan eylem planı çerçevesinde bir sonraki aile
eğitimi planlanarak uygulanmıştır. Çalışma süresince bu döngü sistematik bir
şekilde sürdürülmüştür. Verilerin analizi sonucu 7 ana tema, 9 alt temaya ulaşılmıştır. On seans eğitim
sonrasında annenin çocuğun gelişimini destekleyen olumlu davranışlarında artış
ve eğitimcinin aile eğitimi uygulamasında olumlu değişikler gözlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 1 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.