Bu araştırmanın amacı, tartışma yöntemi ve zenginleştirilmiş çalışma yaprağı temelinde “Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzu”nun hazırlanması, uygulanması ve bu kılavuzun öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine olan etkisinin incelenmesidir. Zenginleştirilmiş çalışma yaprakları “dikkat çekme-etkin uğraşı ve değerlendirme” bölümlerinden oluşmaktadır. Dikkat çekme bölümlerinde tartışma yönteminin “vızıltı 22 ve beyin fırtınası”, değerlendirme bölümlerinde ise “akvaryum veya kartopu” teknikleri kullanılmıştır. Etkin uğraşı bölümlerine ise “Canlılar ve Hayat” öğrenme alanına ilişkin altı deney yerleştirilmiştir. Özel durum yönteminin kullanıldığı araştırma ön, pilot ve asıl uygulama çalışmaları ile 24 ayda tamamlanmıştır. Çalışma grubunu öğrenme güçlüğü yaşayan 12 kaynaştırma öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak kavram testi, görüşme ve çizim testinden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda “Ortaokul Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Kaynaştırma Öğrencilerine Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzu”nun öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerinde olumlu etkilerinin olduğu belirlenmiştir. Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin düşüncelerini çizimlerle ifade etmede daha başarılı oldukları görülmüştür.
Fen deneyleri kılavuzu, fen bilimleri, öğrenme güçlüğü, ortaokul
Given science curriculum’s vision “making all students scientific literate,” A Science Experiments Guidebook
may be an effective tool in making students with learning disabilities scientifically literate and supporting their
conceptual understanding. The aim of this study was to implement “A Science Experiments Guidebook for
Secondary School Students with Learning Disabilities” and to investigate its effect on their conceptual
understanding. The enriched worksheets comprised of "stimulating student interest-active engagement and
evaluation" sections. “Buzz 22 and brainstorming” techniques were deployed to create a discussion environment
by stimulating student interest, while "aquarium or snowball" techniques were used in the evaluation section. 6
experiments of “Living Things and Life” learning domain were embedded into the active engagement. Through a
case study research method, the study group consisted of 12 students with learning difficulties. Concept test,
interview and drawing test were used to collect data. The results indicated that the the guidebook had positive
effects on their conceptual understanding. Also, it was observed that they were more successful in expressing their
thoughts with drawings. This may result from their associated writing problems. In light of the results, it can be
concluded that such alternative assessment methods as drawings may make more accurate contribution to evaluate
their performances.
Science experience manual, science, learning disabilities, secondary school, mainstreaming
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 20, Sayı 3 |
Bibtex | @araştırma makalesi { ozelegitimdergisi484937, journal = {Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi}, issn = {1304-7639}, eissn = {2149-8261}, address = {}, publisher = {Ankara Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {20}, number = {3}, pages = {501 - 534}, doi = {10.21565/ozelegitimdergisi.484937}, title = {Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzunun Etkililiğinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Er Nas, Sibel and Şenel Çoruhlu, Tülay and Çalık, Muammer and Ergül, Cevriye and Gülay, Ahmet} } |
APA | Er Nas, S. , Şenel Çoruhlu, T. , Çalık, M. , Ergül, C. & Gülay, A. (2019). Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzunun Etkililiğinin İncelenmesi . Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi , 20 (3) , 501-534 . DOI: 10.21565/ozelegitimdergisi.484937 |
MLA | Er Nas, S. , Şenel Çoruhlu, T. , Çalık, M. , Ergül, C. , Gülay, A. "Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzunun Etkililiğinin İncelenmesi" . Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 20 (2019 ): 501-534 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ozelegitimdergisi/issue/48460/484937> |
Chicago | Er Nas, S. , Şenel Çoruhlu, T. , Çalık, M. , Ergül, C. , Gülay, A. "Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzunun Etkililiğinin İncelenmesi". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 20 (2019 ): 501-534 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzunun Etkililiğinin İncelenmesi AU - SibelEr Nas, TülayŞenel Çoruhlu, MuammerÇalık, CevriyeErgül, AhmetGülay Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.484937 DO - 10.21565/ozelegitimdergisi.484937 T2 - Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 501 EP - 534 VL - 20 IS - 3 SN - 1304-7639-2149-8261 M3 - doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.484937 UR - https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.484937 Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzunun Etkililiğinin İncelenmesi %A Sibel Er Nas , Tülay Şenel Çoruhlu , Muammer Çalık , Cevriye Ergül , Ahmet Gülay %T Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzunun Etkililiğinin İncelenmesi %D 2019 %J Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi %P 1304-7639-2149-8261 %V 20 %N 3 %R doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.484937 %U 10.21565/ozelegitimdergisi.484937 |
ISNAD | Er Nas, Sibel , Şenel Çoruhlu, Tülay , Çalık, Muammer , Ergül, Cevriye , Gülay, Ahmet . "Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzunun Etkililiğinin İncelenmesi". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 20 / 3 (Eylül 2019): 501-534 . https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.484937 |
AMA | Er Nas S. , Şenel Çoruhlu T. , Çalık M. , Ergül C. , Gülay A. Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzunun Etkililiğinin İncelenmesi. AÜEBFÖED. 2019; 20(3): 501-534. |
Vancouver | Er Nas S. , Şenel Çoruhlu T. , Çalık M. , Ergül C. , Gülay A. Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzunun Etkililiğinin İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi. 2019; 20(3): 501-534. |
IEEE | S. Er Nas , T. Şenel Çoruhlu , M. Çalık , C. Ergül ve A. Gülay , "Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Deneyleri Kılavuzunun Etkililiğinin İncelenmesi", Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, c. 20, sayı. 3, ss. 501-534, Eyl. 2019, doi:10.21565/ozelegitimdergisi.484937 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.