BibTex RIS Kaynak Göster

Preservice Elementary Mathematics Teachers’ Preparedness for the Teaching Profession

Yıl 2013, Cilt: 34 Sayı: 34, 91 - 102, 01.06.2013
https://doi.org/10.9779/PUJE531

Öz

The study investigated the extent of preservice elementary mathematics teachers’ (PEMT) perceived preparedness for the profession and the differences caused by year in the teacher education program, gender, high school type, and existence of a teacher in family. Data were collected from 728 third and 4th year PEMTs of 10 universities in seven different cities through the preparedness scale developed by researchers and analyzed with descriptive and inferential statistics. Results indicated that PEMTs did not perceive their preparedness at a high level. Independent t-tests showed that preparedness differed based on the year in the program, but not based on gender, high school type, and existence of a teacher in family. Results showed that practice courses significantly influenced PEMTs’ preparedness.

Kaynakça

  • Büyükgöze Kavas, A. ve Bugay, A. (2009). Öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitimlerinde gördükleri eksiklikler ve çözüm önerileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 13-21.
  • Coultas, J. C. & Lewin, M. K. (2002). Who becomes a teacher? The characteristics of student teachers in four countries. International Journal of Educational Development, 22, 243-260.
  • Çakıroğlu, E. & Işıksal, M. (2009). Preservice elementary teachers’ attitudes and self-efficacy beliefs toward mathematics. Education and Science, 34(151), 132-139.
  • Çeliköz, N. ve Çetin, F. (2004). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını etkileyen etmenler. Milli Eğitim Dergisi, 162, 136-145.
  • Çetinkaya, Z. (2009). Identifying Turkish preservice teachers’ attitudes toward teaching profession. Elementary Education Online, 8(2), 298-305.
  • Çiçek-Sağlam, A. (2008). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 59-69.
  • Darling-Hammond, L., Eiler, M. & Marcus, A. (2002). Perceptions of preparation: Using survey data to assess teacher education outcomes. Issues in Teacher Education, 11(1), 65-84.
  • Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2011). Öğretmen adaylarının özyeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Eğitim ve Bilim, 36(159), 96-111.
  • Erdem, A. R. ve Anılan, H. (2000). PAÜ eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlari. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 144-149.
  • Erjem, Y. (2000). Öğretmenlik mesleğine yönelmede ailenin işlevi: öğretmenlik meslek bilgisi programina katilan öğrenciler üzerine bir araştirma. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(19), 234-241.
  • Fraenkel, J. R. & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Gravetter, F. J. & Wallnau, L. B. (1996). Statistics for the behavioral sciences: A first course for students of psychology and education (4th ed.). Minneapolis, MN: West.
  • Haser, C. (2010). Learning to teach in the national curriculum context. European Journal of Teacher Education, 33(3), 293-307.
  • Housego, B. E. J. (1990). Student teachers’ feelings of preparedness to teach. Canadian Journal of Education, 15(1), 37-56.
  • Housego (1992). Monitoring student teachers’ feelings of preparedness to teach and teacher efficacy in a new elementary teacher education program. Journal of Education for Teaching, 18(3), 2592
  • Isiksal, M. (2005). Preservice teachers’ performance in their university coursework and mathematical self-efficacy beliefs: What is the role of gender and year in program? The Mathematics Educator, 15(2), 8Işıksal, M. ve Çakıroğlu, E. (2006). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiğe ve matematik öğretimine yönelik yeterlik algıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 74-84.
  • Kaplan, A. & İpek, S. A. (2002). An investigation of the attitudes of mathematics teacher trainees toward the teaching profession. Education and Science, 27(125), 69-73.
  • Lewis, L., Parsad, B., Carey, N., Bartfai, N., Farris, E. & Smerdon, B. (1999). Teacher quality: A report on the preparation and qualifications of public school teachers. (NCES 1999-080). U.S. Development of Education, Office of Educational Research and Improvement. Washington, DC: U.S. Government Printing Office.
  • Li, X. (1999). Preparedness to teach: A Comparison between consecutive and concurrent education students. Alberta Journal of Educational Research, 45(2), 184-197. 101

İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Mesleğe Hazır Bulunuşlukları

Yıl 2013, Cilt: 34 Sayı: 34, 91 - 102, 01.06.2013
https://doi.org/10.9779/PUJE531

Öz

Çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının mesleğe kendilerini ne düzeyde hazır algıladıkları ve hazır bulunuşluğun sınıf düzeyleri, cinsiyet, mezun oldukları lise türü ve çekirdek ailelerinde öğretmen varlığı gibi değişkenlere göre farkını incelemektir. Veriler yedi ayrı ildeki toplam 10 üniversitenin 3. ve 4. sınıflarındaki 728 ilköğretim matematik öğretmen adayından araştırmacılar tarafından geliştirilen hazır bulunuşluk ölçeğiyle toplanmış ve betimsel ve çıkarımsal istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiştir. Sonuçlar, adayların kendilerini öğretmenlik mesleğine yüksek seviyede hazır bulmadıklarını göstermiştir. Bağımsız t-testler, 4. sınıftaki adayların hazır bulunuşluk düzeyinin üçüncü sınıftakilerden daha yüksek olduğunu gösterirken, cinsiyet, mezun olunan lise türü ve ailede öğretmen varlığının anlamlı bir fark yaratmadığını göstermiştir. Bu da, öğretmenlik programlarındaki okul deneyimi dersinin öğretmen adaylarının hazır bulunuşluklarında anlamlı bir fark yarattığını göstermektedir.

Kaynakça

  • Büyükgöze Kavas, A. ve Bugay, A. (2009). Öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitimlerinde gördükleri eksiklikler ve çözüm önerileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 13-21.
  • Coultas, J. C. & Lewin, M. K. (2002). Who becomes a teacher? The characteristics of student teachers in four countries. International Journal of Educational Development, 22, 243-260.
  • Çakıroğlu, E. & Işıksal, M. (2009). Preservice elementary teachers’ attitudes and self-efficacy beliefs toward mathematics. Education and Science, 34(151), 132-139.
  • Çeliköz, N. ve Çetin, F. (2004). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını etkileyen etmenler. Milli Eğitim Dergisi, 162, 136-145.
  • Çetinkaya, Z. (2009). Identifying Turkish preservice teachers’ attitudes toward teaching profession. Elementary Education Online, 8(2), 298-305.
  • Çiçek-Sağlam, A. (2008). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 59-69.
  • Darling-Hammond, L., Eiler, M. & Marcus, A. (2002). Perceptions of preparation: Using survey data to assess teacher education outcomes. Issues in Teacher Education, 11(1), 65-84.
  • Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2011). Öğretmen adaylarının özyeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Eğitim ve Bilim, 36(159), 96-111.
  • Erdem, A. R. ve Anılan, H. (2000). PAÜ eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlari. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 144-149.
  • Erjem, Y. (2000). Öğretmenlik mesleğine yönelmede ailenin işlevi: öğretmenlik meslek bilgisi programina katilan öğrenciler üzerine bir araştirma. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(19), 234-241.
  • Fraenkel, J. R. & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Gravetter, F. J. & Wallnau, L. B. (1996). Statistics for the behavioral sciences: A first course for students of psychology and education (4th ed.). Minneapolis, MN: West.
  • Haser, C. (2010). Learning to teach in the national curriculum context. European Journal of Teacher Education, 33(3), 293-307.
  • Housego, B. E. J. (1990). Student teachers’ feelings of preparedness to teach. Canadian Journal of Education, 15(1), 37-56.
  • Housego (1992). Monitoring student teachers’ feelings of preparedness to teach and teacher efficacy in a new elementary teacher education program. Journal of Education for Teaching, 18(3), 2592
  • Isiksal, M. (2005). Preservice teachers’ performance in their university coursework and mathematical self-efficacy beliefs: What is the role of gender and year in program? The Mathematics Educator, 15(2), 8Işıksal, M. ve Çakıroğlu, E. (2006). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiğe ve matematik öğretimine yönelik yeterlik algıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 74-84.
  • Kaplan, A. & İpek, S. A. (2002). An investigation of the attitudes of mathematics teacher trainees toward the teaching profession. Education and Science, 27(125), 69-73.
  • Lewis, L., Parsad, B., Carey, N., Bartfai, N., Farris, E. & Smerdon, B. (1999). Teacher quality: A report on the preparation and qualifications of public school teachers. (NCES 1999-080). U.S. Development of Education, Office of Educational Research and Improvement. Washington, DC: U.S. Government Printing Office.
  • Li, X. (1999). Preparedness to teach: A Comparison between consecutive and concurrent education students. Alberta Journal of Educational Research, 45(2), 184-197. 101
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Deniz Mehmetlioğlu Bu kişi benim

Çiğdem Haser Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 34 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Mehmetlioğlu, D., & Haser, Ç. (2013). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Mesleğe Hazır Bulunuşlukları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 91-102. https://doi.org/10.9779/PUJE531