BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2002, Cilt: 12 Sayı: 12, 1 - 11, 01.02.2002

Öz

This study was designed to determine factors that was related primary school women teachers’ burnouts. Data were collected by using Maslach Burnout Inventory to 216 primary school women teachers. This ınventory was planed to examine the possibility of burnout’s three dimensions. Results of the analysis demonsrated to examination variables related burnouts which emotional exhaustion, personel accomplishment and depersonalization subscales. Results discussed related literature.

NORMAL ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ANAOKULU ÖĞRETMENLERİNDE TÜKENMİŞLİK

Yıl 2002, Cilt: 12 Sayı: 12, 1 - 11, 01.02.2002

Öz

Bu çalışma normal çocuklarla çalışan kadın anaokulu öğretmenlerinin tükenmişlikleriyle ilişkili faktörleri belirlemek amacıyla planlanmıştır. Araştırma için Türkiye’nin farklı illerindeki özel ya da devlete bağlı kurumlarda çalışan 216 kadın öğretmene, tükenmişliği üç boyutta (duygusal tükenmişlik, kişisel başarı, duyarsızlaşma) incelemeye olanak sağlayan Maslach Tükenmişlik Envanteri uygulanmıştır. Analizler, araştırmada tükenmişlikle ilişkisi incelenen değişkenlerin duygusal tükenmişlik, kişisel başarı ve duyarsızlaşma alt ölçekleri ile ilişkili olduğunu göstermiştir. Elde edilen sonuçlar ilgili literatür bağlamında tartışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Belma Tuğrul Bu kişi benim

Uzm. Psikolog Eylem Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2002
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 12 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Tuğrul, B., & Çelik, U. P. E. (2002). NORMAL ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ANAOKULU ÖĞRETMENLERİNDE TÜKENMİŞLİK. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(12), 1-11.