This study aims to analyze
the appropriateness of the ninth
grade mathematics textbooks regarding the high school mathematics curriculum.
As a qualitative study, the data were collected through document analysis. The
main data collection instrument was the short form of Textbook Analysis
Framework (S-TAF) developed by the researchers. The results indicated that both
of the mathematics textbooks included in the almost all of the learning
objectives determined in the curriculum. With regard to the learning strands, DMK
was more appropriate than MMK. The findings of the study also indicated that
the teaching and learning approaches embedded in DMK were not appropriate for
the curriculum; on the other hand, MMK was mostly designed in line with the
teaching and learning approaches of the curriculum except some deficits. As far
as the assessment aspects of the curriculum concerned, the results clearly
indicated that MMK was more appropriate than DMK.
High school mathematics textbooks high school mathematics curriculum the appropriateness of curriculum
Ortaöğretim 9. sınıf matematik ders
kitaplarının, ortaöğretim matematik dersi öğretim programına uygunluğu
açısından incelenmesini amaçlayan bu çalışmada, doküman
incelemesi yoluyla veri toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar
tarafından geliştirilen Kısaltılmış Ortaöğretim Matematik Ders Kitabı İnceleme
Yönergesi (K-DKİY) kullanılmıştır. Bulgular, hem Dikey yayıncılığa ait ders
kitabının (DMK), hem de Milli Eğitim Bakanlığı yayınevine ait ders kitabının
(MMK) genel olarak öğretim programında belirlenen kazanımları kapsayıcı
nitelikte oluşturulduğunu göstermiştir. İçerik öğesi açısından, DMK’nın, MMK’ya
göre öğretim programına daha uyumlu bir şekilde hazırlandığı sonucuna
ulaşılmıştır. Eğitim durumları öğesine yönelik bulgularda, DMK’nın programın
öğrenme-öğretme yaklaşımının yansıtılmasında ve bu sürece dâhil edilmesi
gereken “Matematiksel Yeterlilik ve Becerilerin” kazandırılmasında oldukça
zayıf kaldığı; MMK’nın ise bazı eksiklikler haricinde programa uyumlu bir
yapıda tasarlandığı görülmüştür. Sınama durumları açısından, MMK’nın, DMK’ya
göre öğretim programında dikkate alınması gereken yaklaşımları daha yeterli
düzeyde yansıttığını görülmüştür.
Ortaöğretim matematik ders kitabı ortaöğretim matematik dersi öğretim programı öğretim programına uygunluk
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2016 |
Kabul Tarihi | 18 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 42 Sayı: 42 |