Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship between the Secondary School Students’ Their Academic Achievement in Turkish Lessons and Study Habits

Yıl 2017, Cilt: 42 Sayı: 42, 59 - 73, 01.07.2017

Öz

 The
aim of this
research is to determine the relationship between the academic
achievements of secondary school students
in Turkish lessons and their study habits and, also, to compare the
students'
study habits based on several variables. The research has taken place in two private schools in the central district of Ankara in the first semester of 2014-2015 academic year with 820 students
(430 girls, 390
boys). The research data has been
collected using “Study Habits Inventory”
which was developed by Uluğ
(1981). Study habits and academic
success in
Turkish lessons for
secondary school students varies according to gender in terms of
data obtained from the study. As the results of the research,
it has been found that firstly, there is a significant difference between the
levels of students in terms of study habits for Turkish lesson. Secondly, there
is not a significant difference between students’ study habits in terms of
receiving assistance while studying. Thirdly, there is not a significant
difference between the educational level of parents and the scores that
students obtained from the inventory and as the last finding, there is a
significant, mid-level and positive relationship between the academic scores of
secondary school students in Turkish lesson and the scores that they obtained
from the inventory. 

Kaynakça

  • Akkoyunlu, A. (2003). Ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin seçtikleri alanlara göre öğrenme ve ders çalışma stratejileri, matematik dersine yönelik tutumları ve akademik başarıları üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Atılgan, M. (1998). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile akademik başarılarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bajwa, N., Gujjar, A., Ramzan, M. ve Shaheen G. (2011). A comparative study of the study habits of the students from the formal and informal education system of pakistan. Journal of Business and Social Sciences, 2, 46-50.
  • Baltaş, A. (1989). Üstün başarı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Baltaş, A. (1997). Stres altında ezilmeden öğrenmede ve sınavlarda üstün başarı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bay, E., Tuğluk, M. N. ve Gençdoğan, B. (2005). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin incelenmesi: Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 14, 94-105.
  • Brown, W. F. ve Holtzman, W. H. (1984). Survey of study habits and attitudes manual supplement. Journal of Consulting Psychology, 18(2), 153–154.
  • Bölükbaş, F. (2010). İlköğretim öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarının başarı-cinsiyet-ailenin eğitim düzeyi bağlamında değerlendirilmesi. Turkisch Studies, 5(3), 905-918.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. İkinci Basım. Ankara: Pegem A Akademi.
  • Chaudharı, A.N. (2013). Study habits of higher secondary school students in relation to their academic achievement. International Journal of Research in Humanities and Social Sciences, 1(3), 52-54.
  • Çetin, B. (2007). Yeni ilköğretim programı uygulamalarının ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin çalışma alışkanlıkları ile öz-yeterliliklerine etkisi ve öğrencilerin program hakkındaki görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dilek, N. (1993). Askeri lise öğrencilerinin ortaokul ve lisedeki ders çalışma alışkanlıkları ve akademik başarılarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Eren, O. (2011). İlköğretim 6., 7. Ve 8. sınıf öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile fen ve teknoloji dersi akademik başarıları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitimde Ölçme Değerlendirme Anabilim Dalı, Ankara.
  • Ergüneş, Y. (1988). Babanın öğrenim düzeyi ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 121-126.
  • Erkan, A.S. (1996). Lise öğrencileri için bir ders çalışma alışkanlıkları envanterinin geliştirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Ersoy, S. (2003). İlköğretim 6,7,8. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarılarına göre öğrenme stilleri ve çalışma alışkanlıklarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Gadzella, B.M. ve Fournet, G.P. (1976). Sex differences in self perceptions as students of excellence and academic performance. Perceptual and Motor Skills, 43,1092–1094.
  • Gazioğlu, G. (2009). Öğrencilerin çalışma alışkanlıklarının fizik dersi akademik başarıları ile ilişkisinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gettinger, M. ve Seibert, J. K. (2002). Contributions of study skills to academic competence. The School Psychology Review, 31(3), 350 – 365.
  • Güngör, G. (2010). İlköğretim düzeyindeki öğrencilerin benlik kavramlarının ve çalışma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Felsefe Grubu Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Kalfazade, N. (1986). Öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ve tutumları ile ebeveynlerinin eğitim seviyesi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karabinar, S. (2000). Yabancı dil öğrenme sürecinde benlik kavramı, ders çalışma becerileri ve başarı arasındaki ilişkiler üzerine üniversite düzeyinde bir çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kasatura, İ. (1991). Okul başarısından hayat başarısına. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Kaya, M. (2001). Lise 1. Sınıf öğrencilerine verimli çalışma alışkanlıkları kazandırmada grup rehberliğinin etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Khurshid, F., Tanveer, A., Qasmi, F.N. (2012). Relationship between study habits and academic achievement among hostel living and day scholars university students. British Journal of Humanities and Social Sciences, 3(2), 34-42.
  • Kumar, S. ve Sohi, A. (2013). Study habits of tenth grade students in relation to their academic achievements. Indian Journal of Research, 2, 12, 58-60.
  • Küçükahmet, L. (1987). Öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ve tutumları, üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Natnello, G. ve Mc Dili, E. L. (1986). Performance standarts, student effort on homework and academic achievement. Sociology of Education, 59, 18-31.
  • Özbey, N. (2007). İlköğretim öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Eskişehir.
  • Özcan, G. (2006). İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının ve ortamlarının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özer, B. (1993). Öğretmen adaylarının etkili öğrenme ve ders çalışma yeterliği. İnternetten 30 Nisan 2015 tarihinde alınmıştır: http://www.tarihportali.net/tarih/ogretmenlerin_yeni_gorevi
  • Sırmacı, N. (2003). Matematik öğretmenliği anabilim dalı öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 11,2-17.
  • Subaşı, G. (2000). Etkili öğrenme: öğrenme stratejileri. İnternetten 30 Nisan 2015 tarihinde alınmıştır: http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/146/subasi.
  • Şener, K. (2001). İlköğretim öğrencilerinin çalışma alışkanlıklarının matematikteki başarılarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Tan, H. (1992). Psikolojik danışma ve rehberlik. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Temelli, A. ve Kurt, M. (2010). Eğitim fakültesi ve fen fakültesi biyoloji öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kuramsal Eğitim Bilim, 3(2), 27–36.
  • Tinklin, T. (2003). Gender differences and high attainment. British Educational Research Journal, 29(3), 307–325.
  • Uçar, G. (1997). Birleştirilmiş sınıflar fen bilgisi dersi ışık ünitesinde öğrenci başarısına öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ve öğretmenlerin ders işleme yöntemlerinin etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uluğ, F. (1981). Verimli ders çalışma alışkanlıkları kazandırma konusunda yapılan rehberliğin okul başarısına etkisi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uluğ, F. (1993). Okulda başarı etkili öğrenme ve çalışma yöntemleri. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yenilmez, K. ve Özbey, N. (2007). İlköğretim öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 1-15.
  • Yıldırım, A., Doğanay, A. ve Türkoğlu, A. (2000). Ders çalışma ve öğrenme yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yörük, D. (2007). Lise öğrencilerinin akademik başarıları, başarı korkuları ve verimli ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.

Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Akademik Başarıları ile Ders Çalışma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki

Yıl 2017, Cilt: 42 Sayı: 42, 59 - 73, 01.07.2017

Öz

Araştırmanın amacı, ortaokul
öğrencilerinin Türkçe dersi akademik başarıları ile çalışma alışkanlıkları
arasındaki ilişkiyi belirlemek ve öğrencilerin ders çalışma alışkanlıklarını
çeşitli değişkenlere göre karşılaştırmaktır. Araştırma, 2014-2015 öğretim yılı I.
yarıyılında Ankara ili merkez ilçesindeki, iki özel okulda öğrenim görmekte
olan 820 (430’u kız, 390’ı erkek) ortaokul öğrencisinin katılımıyla
gerçekleşmiştir. Araştırmanın verileri Uluğ (1981) tarafından geliştirilen “Çalışma
Alışkanlıkları Envanteri” ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere
göre ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik çalışma alışkanlıkları ve
akademik başarıları cinsiyete göre farklılık göstermektedir. Öğrencilerin
Türkçe dersine yönelik çalışma alışkanlıkları bakımından düzeyler arasında
anlamlı farklılıklar olduğu, öğrencilerin destek alıp almamalarına göre çalışma
alışkanlıkları açısından aralarında anlamlı farklılık olmadığı,  anne ya da baba öğrenim düzeyi farklılığı ile
envanterden alınan puanlar arasında anlamlı farklılık olmadığı,  ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi akademik
başarı notları ile ders çalışma envanteri puanları arasında anlamlı, orta
düzeyde ve pozitif yönde  bir ilişki
bulunmuştur.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, A. (2003). Ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin seçtikleri alanlara göre öğrenme ve ders çalışma stratejileri, matematik dersine yönelik tutumları ve akademik başarıları üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Atılgan, M. (1998). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile akademik başarılarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bajwa, N., Gujjar, A., Ramzan, M. ve Shaheen G. (2011). A comparative study of the study habits of the students from the formal and informal education system of pakistan. Journal of Business and Social Sciences, 2, 46-50.
  • Baltaş, A. (1989). Üstün başarı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Baltaş, A. (1997). Stres altında ezilmeden öğrenmede ve sınavlarda üstün başarı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bay, E., Tuğluk, M. N. ve Gençdoğan, B. (2005). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin incelenmesi: Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 14, 94-105.
  • Brown, W. F. ve Holtzman, W. H. (1984). Survey of study habits and attitudes manual supplement. Journal of Consulting Psychology, 18(2), 153–154.
  • Bölükbaş, F. (2010). İlköğretim öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarının başarı-cinsiyet-ailenin eğitim düzeyi bağlamında değerlendirilmesi. Turkisch Studies, 5(3), 905-918.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. İkinci Basım. Ankara: Pegem A Akademi.
  • Chaudharı, A.N. (2013). Study habits of higher secondary school students in relation to their academic achievement. International Journal of Research in Humanities and Social Sciences, 1(3), 52-54.
  • Çetin, B. (2007). Yeni ilköğretim programı uygulamalarının ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin çalışma alışkanlıkları ile öz-yeterliliklerine etkisi ve öğrencilerin program hakkındaki görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dilek, N. (1993). Askeri lise öğrencilerinin ortaokul ve lisedeki ders çalışma alışkanlıkları ve akademik başarılarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Eren, O. (2011). İlköğretim 6., 7. Ve 8. sınıf öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile fen ve teknoloji dersi akademik başarıları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitimde Ölçme Değerlendirme Anabilim Dalı, Ankara.
  • Ergüneş, Y. (1988). Babanın öğrenim düzeyi ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 121-126.
  • Erkan, A.S. (1996). Lise öğrencileri için bir ders çalışma alışkanlıkları envanterinin geliştirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Ersoy, S. (2003). İlköğretim 6,7,8. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarılarına göre öğrenme stilleri ve çalışma alışkanlıklarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Gadzella, B.M. ve Fournet, G.P. (1976). Sex differences in self perceptions as students of excellence and academic performance. Perceptual and Motor Skills, 43,1092–1094.
  • Gazioğlu, G. (2009). Öğrencilerin çalışma alışkanlıklarının fizik dersi akademik başarıları ile ilişkisinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gettinger, M. ve Seibert, J. K. (2002). Contributions of study skills to academic competence. The School Psychology Review, 31(3), 350 – 365.
  • Güngör, G. (2010). İlköğretim düzeyindeki öğrencilerin benlik kavramlarının ve çalışma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Felsefe Grubu Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Kalfazade, N. (1986). Öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ve tutumları ile ebeveynlerinin eğitim seviyesi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karabinar, S. (2000). Yabancı dil öğrenme sürecinde benlik kavramı, ders çalışma becerileri ve başarı arasındaki ilişkiler üzerine üniversite düzeyinde bir çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kasatura, İ. (1991). Okul başarısından hayat başarısına. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Kaya, M. (2001). Lise 1. Sınıf öğrencilerine verimli çalışma alışkanlıkları kazandırmada grup rehberliğinin etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Khurshid, F., Tanveer, A., Qasmi, F.N. (2012). Relationship between study habits and academic achievement among hostel living and day scholars university students. British Journal of Humanities and Social Sciences, 3(2), 34-42.
  • Kumar, S. ve Sohi, A. (2013). Study habits of tenth grade students in relation to their academic achievements. Indian Journal of Research, 2, 12, 58-60.
  • Küçükahmet, L. (1987). Öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ve tutumları, üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Natnello, G. ve Mc Dili, E. L. (1986). Performance standarts, student effort on homework and academic achievement. Sociology of Education, 59, 18-31.
  • Özbey, N. (2007). İlköğretim öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Eskişehir.
  • Özcan, G. (2006). İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının ve ortamlarının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özer, B. (1993). Öğretmen adaylarının etkili öğrenme ve ders çalışma yeterliği. İnternetten 30 Nisan 2015 tarihinde alınmıştır: http://www.tarihportali.net/tarih/ogretmenlerin_yeni_gorevi
  • Sırmacı, N. (2003). Matematik öğretmenliği anabilim dalı öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 11,2-17.
  • Subaşı, G. (2000). Etkili öğrenme: öğrenme stratejileri. İnternetten 30 Nisan 2015 tarihinde alınmıştır: http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/146/subasi.
  • Şener, K. (2001). İlköğretim öğrencilerinin çalışma alışkanlıklarının matematikteki başarılarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Tan, H. (1992). Psikolojik danışma ve rehberlik. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Temelli, A. ve Kurt, M. (2010). Eğitim fakültesi ve fen fakültesi biyoloji öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kuramsal Eğitim Bilim, 3(2), 27–36.
  • Tinklin, T. (2003). Gender differences and high attainment. British Educational Research Journal, 29(3), 307–325.
  • Uçar, G. (1997). Birleştirilmiş sınıflar fen bilgisi dersi ışık ünitesinde öğrenci başarısına öğrencilerin çalışma alışkanlıkları ve öğretmenlerin ders işleme yöntemlerinin etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uluğ, F. (1981). Verimli ders çalışma alışkanlıkları kazandırma konusunda yapılan rehberliğin okul başarısına etkisi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uluğ, F. (1993). Okulda başarı etkili öğrenme ve çalışma yöntemleri. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yenilmez, K. ve Özbey, N. (2007). İlköğretim öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 1-15.
  • Yıldırım, A., Doğanay, A. ve Türkoğlu, A. (2000). Ders çalışma ve öğrenme yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yörük, D. (2007). Lise öğrencilerinin akademik başarıları, başarı korkuları ve verimli ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cemal Bıyıklı

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 18 Eylül 2015
Kabul Tarihi 1 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 42 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Bıyıklı, C. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersi Akademik Başarıları ile Ders Çalışma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 59-73.