Bu araştırma da üzerinde durulan problem durumu
beşinci sınıf düzeyinde madde ve değişim ünitesi kapsamında hazırlanan problem
senaryolarının merak edilme düzeylerini belirlemektir. Bu amaçla araştırmada
nicel araştırma yöntemlerinden deneysel olmayan araştırma desenlerinden
karşılaştırma araştırma deseninden faydalanılmıştır. Araştırmanın örneklemini
Bartın İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesindeki altı farklı devlet okulunda
2015-2016 öğretim yılı bahar döneminde öğrenim görmekte olan toplam 425
ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında senaryoların merak
edilme düzeyini belirleme anketi kullanılmıştır. Ankete öğrencilerin verdikleri
cevaplardan elde edilen veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz
edilmiştir. Ayrıca senaryoların merak edilme düzeyleri arasında cinsiyete göre
herhangi bir farklılığın olup olmadığını belirlemek için ise bağımsız
örneklemler için t-testi tekniğinden faydalanılmıştır. Hazırlanan senaryolardan
özellikle araba, futbol, mumun erimesi ve buz sarkıtları konularıyla ilgili
olanlarda erkekler lehine, su ve suyun hal değişimleriyle ilgili olanlarda ise
kızlar lehine istatistiki olarak anlamlı farklılıkların olduğu sonuçlarına
ulaşılmıştır.
This study aims to determine students’ levels of curiosity towards the problem-based scenarios prepared with the support of teacher candidates for the “Matter and Change” Unit under the 5th grade curriculum. It was also investigated whether gender influences the level of curiosity of fifth grade students. To this end, correlational- research design was used, which is a non-empirical research design among quantitative research methods. The research sample consisted of 425 (196 girl, 229 boy) 5th grade students who studied at six different state schools in Bartın in the spring term, 2015-2016. In the context of the study, a questionnaire prepared by the researcher -determining the curiosity levels- was used. The data obtained was analyzed with the descriptive analysis technique from quantitative data analysis techniques. In addition, Pearson-correlational analysis was used in order to determine whether gender influences the level of curiosity of fifth grade students. It has been found out that gender has a significant effect on students’ curiosity levels about the solution of some scenarios.
5th grade students curiosity matter and change PBL and scenarios
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 7 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 44 Sayı: 44 |