Bu
çalışmanın amacı yabancı öğrencilere Türkçe öğretmek amacıyla hazırlanmış olan Yedi İklim Türkçe kitaplarında yer alan
yazma etkinliklerini farklı yazma yaklaşımları açısından değerlendirmektir. Bu
amaç doğrultusunda, bu serinin ders ve çalışma kitaplarında yer alan yazma
etkinlikleri; (1) biçimsel yaklaşım, (2) işlevsel yaklaşım, (3) yaratıcı ifade
yaklaşımı, (4) süreç yaklaşımı, (5) içerik odaklı yaklaşım ve (6) okur odaklı
yaklaşım (Hyland, 2003; Yaylı, 2014; 2015) düzleminde incelenmiştir. Böylece bu
etkinliklerin çağdaş yazma eğitimi yaklaşımlarına ne derecede uyum gösterdiğini
belirlemek hedeflenmiştir. Sonuç olarak Yedi İklim Türkçe ders kitaplarındaki
ve çalışma kitaplarındaki yazma etkinliklerinin çoğunun biçimsel ve işlevsel
yaklaşım sınırları içinde olduğu gözlenmiştir. Diğer bir deyişle en geleneksel
olan yaklaşımlarla yazma etkinlikleri önerilmektedir. Az miktardaki kimi
etkinlikler yaratıcı yazmaya örnek teşkil etmektedir. Öğrencilerden çeşitli
türlerde yazma istense de bunlar okur/tür odaklı yaklaşımın prensipleri
çerçevesinde yapılmamakta, daha çok işlevsel yaklaşım sınırları içinde dil
yapılarına ve işlevlerine vurgu yapılarak işlenmektedir.
The purpose of this study was to analyze the writing activities in Yedi İklim Türkçe textbook series, that was published to teach Turkish as a foreign language, according to different writing approaches. With this purpose in mind, we analyzed the writing activities in both textbooks and workbooks of this series in terms of the principles of (1) focus on language structures, (2) focus on text functions, (3) focus on creative expression, (4) focus on the writing process, (5) focus on content and (6) focus on reader. We also aimed at discovering how compatible these activities are with the recent writing instruction approaches. As a result of the analysis, many of the writing activities were observed to follow the principles of the traditional writing instruction approaches such as focus on form and focus on text functions. Some of the few writing activities exemplified focus on creative writing. Although students are asked to write on several genres, these writing activities are not done within the principles of focus on reader approach but mostly within the principles of focus on text functions that emphasize language structures and their functions in use.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 4 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 44 Sayı: 44 |