Bu araştırmanın amacı resmi ve
özel ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin algılarına göre
örgütsel adalet ile örgütsel sinizm arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bir karma
yöntem araştırması olarak tasarlanmış bu araştırmanın, nicel çalışma grubunu
789, nitel çalışma grubunu 20 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin
örgütsel adalete ilişkin algı düzeyleri ile örgütsel sinizm düzeyleri arasında
negatif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır.
Öğretmenlerin cinsiyeti, yaşı, medeni durumu, eğitim durumu, branşı, görev
yaptıkları okul türü örgütsel adalet algılarında anlamlı farklılaşmaya neden
olurken; mesleki kıdem değişkeninin anlamlı bir farka neden olmadığı görülmüştür. Öğretmenlerin
cinsiyeti, yaşı, eğitim durumu, okul türü ve mesleki kıdem değişkenleri
örgütsel sinizm düzeylerinde anlamlı farklılaşmaya neden olurken; medeni durum
ve branş değişkenlerinin örgütsel sinizm düzeylerinde anlamlı bir farka neden
olmadığı görülmüştür.
The aim of this study is to examine the relationship between organizational justice and organizational cynicism according to the perceptions of teachers.789 teachers constitute the quantitative and 20 teachers constitute the qualitative sample group of this mixed method study. As a result of the research, it was determined that there was a significant and strong relationship between teachers' organizational justice perception levels and organizational cynicism levels. Again, according to the qualitative findings, when the teachers’ perception of organizational justice is low, teachers showed cynic behaviors, but they did not reflect these cynical attitudes in the educational environment.
Cynicism organizational cynicism justice organizational justice
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 17 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 47 |