avatar
Tuncay Samdan Doktora İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Yayın 2 Hakemlik 0 CrossRef Atıf 12 TR Dizin Atıf 4
2 Yayın
0 Hakemlik
12 CrossRef Atıf
4 TR Dizin Atıf

Uzmanlık Alanları

Eğitim Yönetimi Eğitim Yönetimi ve Denetimi

Biyografi

Dr.Tuncay ŞAMDAN
1965 doğumlu, evli, iki kızı var. Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünden mezun oldu (1988). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü “Eğitim Yönetimi ve Denetimi” alanında yüksek lisans yaptı (tez konusu “Avrupa Birliğine Giriş Sürecinde Türkiye Okul Müdürleri Profili”) ve Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, “Eğitim Yönetimi ve Denetimi” alanında Doktora Programını tamamladı (tez konusu “İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Algılarına Göre Örgütsel Adalet ve Örgütsel Sinizm Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”).
30 yıl çeşitli özel okullarda ( ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde) ve vakıf üniversitelerinde İngilizce öğretmeni, bölüm başkanı (12 yıl), öğretim elemanı (6 yıl) müdür yardımcısı, okul müdürü (12 yıl) olarak görev yaptı.
2010-2022 yılları arasında 3 dönem Türkiye Özel Okullar Birliği’nde İlköğretim Komisyon Başkanı olarak görev yaptı. 2010 yılında 18.Milli Eğitim Şurasına Özel Okulları temsilen katıldı.
YAYIMLANMIŞ MAKALELER, BİLDİRİLER ve KİTAP BÖLÜMLERİ
• İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Algılarına Göre Örgütsel Adalet ve Örgütsel Sinizm Arasındaki İlişkinin İncelenmesi- Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 47, Sayı - Eyl 2019
• Pamukkale Üniversitesi IV. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi (14-15.05.2009), Bildiri Sunumu, “Avrupa Birliği’ne Giriş Sürecinde Türkiye Okul Müdürleri Profili-İstanbul İli Örneği”
• Eğitimde Örgütsel Davranış kitabına ( Efe Akademi) “Eğitimde Örgütsel Adalet” ve “Eğitimde Örgütsel Sinizm” adlı iki (2) bölüm yazdı.
Yayımlanmış Diğer Yazıları
• Eğitim Öğretim Liderliği ve Yönetici Yetkinlikleri , Türkiye Özel Okullar Birliği Dergisi, Nisan 2022
• PISA 2012 Sonuçları Işığında Eğitimde Yeni değerler ve Yeni Yaklaşımlar Zorunluluğu, Türkiye Özel Okullar Birliği Dergisi, Nisan 2014, Sayı 28
• Nasıl Bir Eğitim? Öğrenmeyi Öğrenme ve Yaratıcılık, Türkiye Özel Okullar Birliği Dergisi, Ocak 2013, Sayı 23
• Finlandiya ve Türk Eğitim Sistemine Genel Bir Bakış, T.C. Başbakanlık, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Başkanlığı, Aralık 2007
• Avrupa Birliğine Giriş Sürecinde Okul Yöneticilerinin Vizyonu ve Misyonu, Türkiye Özel Okullar Birliği Dergisi, Temmuz 2011, Sayı 17
• Yabancı Dil Öğrenmenin Sırrı ve Özel Okulların Başarısı, Türkiye Özel Okullar Birliği Dergisi, Ocak 2012, Sayı 19
• Çocuğum Okula Başlıyor Ama Doğru Okul Hangisi? Türkiye Özel Okullar Birliği Dergisi, Nisan 2012, Sayı 20
• Cumhuriyet, Atatürk ve Aydınlanma Meşalesi, Türkiye Özel Okullar Birliği Dergisi, Ekim 2011, Sayı 18
• Yüksek Lisans Tez Konum olan “Avrupa Birliği’ne Giriş Sürecinde Türkiye Okul Müdürleri Profili” adlı araştırma sonuçlarım Hürriyet Gazetesinde yayınlandı (22.02.2009), Ayrıca; NTV, Tempo 24.com.tr, memurlar.biz, mebperesoneli.com ve kent haber.com adlı TV ve internet sitelerinde yayınlandı ve/veya haber oldu.

Kurum

İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

Popüler Yayınları

0

3

471

Yayınlar

3

471

0

1529

Kullanıcının DergiPark'ta kayıtlı görevi bulunmamaktadır.

Yayınlar

12

0

1529

İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.