This study investigates the relationship between critical thinking skills and the reflective thinking skills toward problem-solving and the effects of two variables weekly study hours and social activities on reflective and critical thinking. Positive correlations between reflective thinking and four sub-dimensions of critical thinking, analyticity, systematicity, self-confidence, inquisitiveness, also between critical thinking skills and all three sub-dimensions of reflective thinking, questioning, reasoning, and evaluation, are found. A regression model is obtained to predict the reflective thinking skills toward problem-solving with three dimensions of critical thinking skills; self-confidence, analyticity, inquisitiveness. Weekly study hours have a significant effect on both reflective and critical thinking. As time spending on studying increases until 15 hours in a week, questioning and reasoning dimensions of the reflective thinking and inquisitiveness dimension of the critical thinking are increasing. As time spending on studying increases until 20 hours in a week, only the evaluation dimension of the reflective thinking are increasing. Being an active undergraduate in studying affect questioning, reasoning, evaluation skills of reflective thinking, and also inquisitiveness skill of critical thinking while social activities affect not only questioning and evaluation dimensions of reflective thinking, but also truth-seeking, open-mindedness, and systematicity dimensions of critical thinking.
critical thinking skills reflective thinking skills university students study duration
Bu çalışma, eleştirel düşünme
becerileri ile problem çözme yönünde yansıtıcı düşünme becerileri arasındaki
ilişkiyi ve iki değişkenin, haftalık çalışma ve sosyal aktivite saatlerinin
yansıtıcı ve eleştirel düşünme üzerindeki etkilerini incelemektedir. Yansıtıcı
düşünme ile eleştirel düşünmenin 4 alt boyutu olan Doğruyu arama, Analitik, Sistematiklik,
Kendine güven arasında, ayrıca eleştirel düşünme ile yansıtıcı düşünmenin üç
alt boyutu olan sorgulama, nedenleme ve değerlendirme arasında pozitif
korelasyon bulunmaktadır. Yansıtıcı düşünme becerisini yordayıcı bir regresyon
modeli eleştirel düşünmenin 3 alt boyutu olan Doğruyu arama, Analitik, Kendine
güven boyutları ile elde edilmiştir. Haftalık çalışma saati süresi, hem
eleştirel düşünme hem de yansıtıcı düşünme becerilerini etkilemektedir.
Haftalık çalışma süresi 15 saate kadar arttığında, yansıtıcı düşünmenin iki alt
boyutu olan sorgulama, nedenleme boyutları ve de eleştirel düşünmenin sorgulama
boyutu artmaktadır. Haftalık sosyal aktivite süresi 20 saate kadar arttığında,
sadece eleştirel düşünme becerisinin değerlendirme boyutu artmaktadır. Lisans
öğrencilerinin ders çalışmada aktif olması yansıtıcı düşünmenin üç alt boyutu
olan sorgulama, nedenleme ve değerlendirme boyutlarını ve eleştirel düşünmenin
sorgulama boyutunu etkilerken, sosyal aktivitelerde aktif olmak sadece
yansıtıcı düşünmenin iki alt boyutu olan sorgulama ve değerlendirme boyutlarını
etkilemiyor aynı zamanda eleştirel düşünmenin 3 alt boyutu olan Doğruyu arama,
Açık Fikirlilik ve Sistematiklik, boyutlarını etkilemektedir.
Eleştirel düşünme becerileri yansıtıcı düşünme becerileri üniversite öğrencileri ders çalışma süresi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 5 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 49 |