BibTex RIS Kaynak Göster

YEREL, ULUSAL VE İNDİRİMLİ MARKETLER ARASINDAKİ REKABETİN PERAKENDECİ DEĞER ALGISI VE MÜŞTERİ TERCİHİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLER BAKIMINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 16, 99 - 126, 01.12.2015

Öz

Bu çalışmada yerel, ulusal ve indirimli marketlerin rekabeti perakendeci değeri ve tüketicilerin market tercihine etki eden beklentileri üzerinden incelenmiştir. Aksaray ilinde faaliyet gösteren 7 farklı marketin ölçülen perakendeci algısı karşılaştırılmış ve yerel, ulusal veya indirimli marketlerin tercih edilme nedenleri analiz edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ürün/marka çeşitliliği ve hizmet kalitesi açısından yerel marketlerin ulusal marketlerden farklı algılanmadıkları da belirlenmiştir. Maliyette uygunluk ve kolay ulaşım özelliklerinden ötürü yerel ve indirimli marketlerin daha değerli algılandığı ve daha çok tercih edildiği sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Aaker, D. A. (1991). Managing brand equity. The Free Press: New York.
  • Ambler, T. (1997). How Much Of Brand Equity Is Explained By Trust? Management Decision, 35 (4): 283-292.
  • Arnett, B. D., Laverie, A. D. ve Meiers, A. (2003). Developing Parsimonious Retailer Equity Indexes Using Partial Least Squares Analysis: A Method and Applications. Journal of Retailing, 79 (3): 161-170.
  • Arnold, S. (1997). Shopping Habits at Kingston Department Sores: Wave III: Three Years after Wall-Mart’s Entry into Canada, Report No. 3, July, Queen’s University of Business: Kingston.
  • Atılgan, E. (2005). Marka Değeri Belirleyicilerinin Uluslararası Analizi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi: Antalya.
  • Aydın, K. (2013). Perakende Yönetiminin Temelleri. Nobel Akademi: İstanbul.
  • Baker, J. G. ve Parasuraman, A. (1994). The Influence of Store Environment on Quality Inferences and Store Image. Journal of Academy of Marketing Science, 22 (4): 328-339.
  • Bhuian, N. S. (1997). Marketing Cues and Perceived Quality: Perceptions of Saudi Consumers Toward Products of the U.S., Japan, Germany, Italy, U.K. and France. Journal of Quality Management, (2) 2: 217-234.
  • Churchill, Jr. G. A. ve Brown. T.J. (2004). Basic Marketing Research, South-Western Thomson: Ohio.
  • Das, G., Datta, B. ve Guin, K., K. (2012). Impact of Retailer Personality on Consumer-Based Retailer Equity. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 24 (4): 619– 639.
  • Donovan, R., Rossister, J., Marcoolyn, G. ve Nesdale, A. (1994). Store Atmosphere and Purchase Behavior. Journal of Retailing, 70 (3): 283-294.
  • Gavcar, E. ve Didin, S. (2012). Tüketicilerin “Perakendeci Markalı” Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi’nde Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 3(6): 21-32.
  • Hair, J.F., Black, W.C., Babin, B.J. ve Anderson, R.E. (2009). Multivariate Data Analysis. Seventh Edition, Prentice Hall: New York.
  • İşler, D. (2010). Çok Boyutlu Ölçekleme. Editör: Kalaycı, Ş., SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Jara, M. ve Cliquet, G. (2012). Retail Brand Equity: Conceptualization and Measurement. Journal of Retailing and Consumer Services, 19 (1): 140 – 149.
  • Keller, K. L. (1998). Strategic Brand Management Building, Measuring, and Managing Brand Equity, Prentice Hall Upper Saddle River: New Jersey.
  • Kinnear, T. ve Taylor, J. (1996). Marketing Research: An Applied Approach, Fifth Edition, McGraw-Hill, Inc.
  • Kurtuluş, K. (2010). Araştırma Yöntemleri. Türkmen Kitabevi: İstanbul.
  • Külter, B. (2012). Mağaza Özelliklerinin Perakendeci Marka Tercihi Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 7 (14): 163-182.
  • Kwun, D. J. W. ve Oh, H. (2007). Consumers’ Evaluation of Brand Portfolios. International Journal of Hospitality Management, 26 (1): 81–97.
  • Iacobucci. D. ve Churchill, G. (2010). Marketing Research: Methodological Foundations, Tenth Edition, South-Western Cengage Learning: USA.
  • Lehmann, D. ve Winer, R. S. (1997). Product Management. Irwin: USA.
  • Malhotra, N. (2010). Marketing Research: An Applied Orientation. Sixth Edition, Prentice Hall: NJ.
  • Nakip, M. (2008). Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli). 3. Baskı. Seçkin Yayınevi: Ankara.
  • Pappu, R., Quester, P., ve Cooksey. W.R. (2005). Consumer-Based Brand Equity: Improving the Measurement – Empirical Evidence. Journal of Product and Brand Management, 14 (3): 143 – 154.
  • Pappu, R. ve Quester, P. (2006). A Consumer-Based Method for Retailer Equity Measurement: Results of An Emprical Study. Journal of Retailing and Consumer Services, 13 (5): 317-329.
  • Pappu, R. ve Quester, P. (2008). Does Brand Equity Vary Between Department Stores and Clothing Stores? Results of an Empirical Investigation. Journal of Product and Brand Management, 17 (7): 425– 435.
  • Rooney, J.A. (1995). Branding: A Trend for Today and Tomorrow. Journal of Product and Brand Management, 4 (4): 48–55.
  • Shoemaker, S. ve Lewis R. C. (1999). Customer Loyalty: The Future of Hospitality Marketing. Hospitality Management, 18 (4): 345-370.
  • Sparks, L. (1995). Customer Service in Retailing. in Akehrst, G. and A., Nicholas (Eds.), Retail Marketing, Frank Call: London.
  • Thiele, R.S. ve Bennett, R. (2001). A Brand for All Seasons? A Discussion of Brand loyalty Approaches and Their Applicability for Different Markets. Journal of Product and Brand Management, 10 (1): 25-37.
  • http://www.dunya.com/hane-tuketiminde-dikkat-ceken-daralma-216040h.htm (indirilme tarihi: 17.03.2014).
  • http://www.dunya.com/tuketimde-tedirginlik-220018h.htm (indirilme tarihi: 17.03.2014).

ANALYZING THE COMPETITION AMONG LOCAL, NATIONAL AND DISCOUNT STORES IN TERMS OF RETAILER VALUE PERCEPTION AND THE FACTORS AFFECTING CONSUMER PREFERENCES

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 16, 99 - 126, 01.12.2015

Öz

In this study, competition of local, national and discount stores were examined through retailer equity and expectations affecting consumers’ market preferences. Retailer equity of 7 stores that are trading in Aksaray City was compared and the preference reasons of local, national and discount stores were attempted to analyze. According to the research results, it was also determined that local stores are not perceived different from national stores in terms of product/brand range and service quality. It is found that local and discount stores are perceived as more valuable and mostly preferred because of their convenience and acceptable level of cost

Kaynakça

  • Aaker, D. A. (1991). Managing brand equity. The Free Press: New York.
  • Ambler, T. (1997). How Much Of Brand Equity Is Explained By Trust? Management Decision, 35 (4): 283-292.
  • Arnett, B. D., Laverie, A. D. ve Meiers, A. (2003). Developing Parsimonious Retailer Equity Indexes Using Partial Least Squares Analysis: A Method and Applications. Journal of Retailing, 79 (3): 161-170.
  • Arnold, S. (1997). Shopping Habits at Kingston Department Sores: Wave III: Three Years after Wall-Mart’s Entry into Canada, Report No. 3, July, Queen’s University of Business: Kingston.
  • Atılgan, E. (2005). Marka Değeri Belirleyicilerinin Uluslararası Analizi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi: Antalya.
  • Aydın, K. (2013). Perakende Yönetiminin Temelleri. Nobel Akademi: İstanbul.
  • Baker, J. G. ve Parasuraman, A. (1994). The Influence of Store Environment on Quality Inferences and Store Image. Journal of Academy of Marketing Science, 22 (4): 328-339.
  • Bhuian, N. S. (1997). Marketing Cues and Perceived Quality: Perceptions of Saudi Consumers Toward Products of the U.S., Japan, Germany, Italy, U.K. and France. Journal of Quality Management, (2) 2: 217-234.
  • Churchill, Jr. G. A. ve Brown. T.J. (2004). Basic Marketing Research, South-Western Thomson: Ohio.
  • Das, G., Datta, B. ve Guin, K., K. (2012). Impact of Retailer Personality on Consumer-Based Retailer Equity. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 24 (4): 619– 639.
  • Donovan, R., Rossister, J., Marcoolyn, G. ve Nesdale, A. (1994). Store Atmosphere and Purchase Behavior. Journal of Retailing, 70 (3): 283-294.
  • Gavcar, E. ve Didin, S. (2012). Tüketicilerin “Perakendeci Markalı” Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi’nde Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 3(6): 21-32.
  • Hair, J.F., Black, W.C., Babin, B.J. ve Anderson, R.E. (2009). Multivariate Data Analysis. Seventh Edition, Prentice Hall: New York.
  • İşler, D. (2010). Çok Boyutlu Ölçekleme. Editör: Kalaycı, Ş., SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Jara, M. ve Cliquet, G. (2012). Retail Brand Equity: Conceptualization and Measurement. Journal of Retailing and Consumer Services, 19 (1): 140 – 149.
  • Keller, K. L. (1998). Strategic Brand Management Building, Measuring, and Managing Brand Equity, Prentice Hall Upper Saddle River: New Jersey.
  • Kinnear, T. ve Taylor, J. (1996). Marketing Research: An Applied Approach, Fifth Edition, McGraw-Hill, Inc.
  • Kurtuluş, K. (2010). Araştırma Yöntemleri. Türkmen Kitabevi: İstanbul.
  • Külter, B. (2012). Mağaza Özelliklerinin Perakendeci Marka Tercihi Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 7 (14): 163-182.
  • Kwun, D. J. W. ve Oh, H. (2007). Consumers’ Evaluation of Brand Portfolios. International Journal of Hospitality Management, 26 (1): 81–97.
  • Iacobucci. D. ve Churchill, G. (2010). Marketing Research: Methodological Foundations, Tenth Edition, South-Western Cengage Learning: USA.
  • Lehmann, D. ve Winer, R. S. (1997). Product Management. Irwin: USA.
  • Malhotra, N. (2010). Marketing Research: An Applied Orientation. Sixth Edition, Prentice Hall: NJ.
  • Nakip, M. (2008). Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli). 3. Baskı. Seçkin Yayınevi: Ankara.
  • Pappu, R., Quester, P., ve Cooksey. W.R. (2005). Consumer-Based Brand Equity: Improving the Measurement – Empirical Evidence. Journal of Product and Brand Management, 14 (3): 143 – 154.
  • Pappu, R. ve Quester, P. (2006). A Consumer-Based Method for Retailer Equity Measurement: Results of An Emprical Study. Journal of Retailing and Consumer Services, 13 (5): 317-329.
  • Pappu, R. ve Quester, P. (2008). Does Brand Equity Vary Between Department Stores and Clothing Stores? Results of an Empirical Investigation. Journal of Product and Brand Management, 17 (7): 425– 435.
  • Rooney, J.A. (1995). Branding: A Trend for Today and Tomorrow. Journal of Product and Brand Management, 4 (4): 48–55.
  • Shoemaker, S. ve Lewis R. C. (1999). Customer Loyalty: The Future of Hospitality Marketing. Hospitality Management, 18 (4): 345-370.
  • Sparks, L. (1995). Customer Service in Retailing. in Akehrst, G. and A., Nicholas (Eds.), Retail Marketing, Frank Call: London.
  • Thiele, R.S. ve Bennett, R. (2001). A Brand for All Seasons? A Discussion of Brand loyalty Approaches and Their Applicability for Different Markets. Journal of Product and Brand Management, 10 (1): 25-37.
  • http://www.dunya.com/hane-tuketiminde-dikkat-ceken-daralma-216040h.htm (indirilme tarihi: 17.03.2014).
  • http://www.dunya.com/tuketimde-tedirginlik-220018h.htm (indirilme tarihi: 17.03.2014).
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Tülay Yeniçeri Bu kişi benim

Eyup Akın Bu kişi benim

Halit Özal Bu kişi benim

Şaduman Güler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Yeniçeri, T., Akın, E., Özal, H., Güler, Ş. (2015). YEREL, ULUSAL VE İNDİRİMLİ MARKETLER ARASINDAKİ REKABETİN PERAKENDECİ DEĞER ALGISI VE MÜŞTERİ TERCİHİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLER BAKIMINDAN İNCELENMESİ. Pazarlama Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 8(16), 99-126.