İnsanlar tarihin akışı içerisinde farklı
zorunluluklar ve hedefler neticesinde anadillerinin dışında başka dilleri
öğrenme ihtiyacı hissetmişlerdir. Bu ihtiyacı hisseden bir kimseye konuştuğu
anadilinin dışında bir dili (yabancı dil) öğretmek iyi bir planlama ve bir
süreç ister. Bu planlamada muhatap kitlenin bu dili öğrenmedeki amaç ve
ihtiyaçları göz önüne alınarak bir müfredat ve program hazırlanmalı ve yine bu
muhatap kitleye en uygun yöntem ve materyaller kullanılarak öğretim süreci sürdürülmelidir.
Yabancı dil öğretimi ile ilgili tarihi süreç içerisinde birçok yöntem, esas ve
materyal denenmiş, pek çok tecrübe elde edilmiştir. Kullanılan bu yöntem, esas
ve materyaller geliştirilerek dönemin şartlarına ve muhatap kitleye uygun
olarak müfredat ve programlar hazırlanmıştır. Biz bu makalede İstanbul Şehir
Üniversite’sinde yabancı dil olarak Arapçanın öğretiminde yararlandığımız
yöntem, esas ve materyalleri ve bunlar ışığında geliştirdiğimiz müfredat ve
program tecrübesini paylaştık.
People felt need to learn languages other than
their mother tongue as a result of different necessities and goals throughout
history. Teaching a language (foreign language) to a person who feels this need
apart from native language requires well planning and process. In this
planning, curriculum and program should be prepared considering the aims and
needs of the audience and the teaching process should be continued by using the
most appropriate methods and materials for the audience. During the historical
process of teaching foreign languages, many methods, principles and materials
have been tried and many experiences have been gained. These methods,
principles and materials have been developed and curriculum and programs have
been prepared in accordance with the conditions of the period and the
respondent audience. In this article, we shared the methods, principals and materials
that we use in teaching Arabic as a foreign language in Istanbul Sehir
University and discussed the curriculum and experience we developed in the
light of these methods.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Türk dili, kültürü ve edebiyatı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 16 |