Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE İÇ MEKAN VE MOBİLYA TARİHİ II VE PERSPEKTİF DERSİ KAPSAMINDA ÖĞRENME ÇIKTILARI VE ÖĞRENCİ MOTİVASYON DEĞERLENDİRMESİ: ESTÜ İÇ MİMARLIK ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 1, 137 - 152, 22.06.2022
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.1133813

Öz

Toplum sağlığını etkileyen COVID-19 pandemisi toplumsal yaşamın kısıtlanmasına neden olmuştur.
Yüz yüze başlayan eğitim, alınan önlemler sebebiyle mevcut eğitimin çevrimiçi ortamlarda yürütülmesi
anlamını taşıyan acil uzaktan öğretim modeliyle devam etmiştir. İç mimarlık eğitiminde de internet tabanlı
uzaktan eğitim modeline geçilmiş ve müfredatlarında yer alan kuramsal dersler ile uygulamalı dersler internet
tabanlı yürütülmeye devam etmiştir. Bu süreçte öğrenenlerin yürütülen derslere karşı motivasyonlarının
olması, derslerin öğrenme çıktılarının kazanımları açısından önemlidir. Araştırmada 2019-2020 Bahar
Döneminde yüz yüze eğitimle başlayan ancak küresel salgın nedeniyle Acil Uzaktan Öğretim kapsamında
uzaktan eğitim ilkeleriyle yürütülen dersler ele alınmıştır. Kuramsal olarak İç Mekân ve Mobilya Tarihi II,
uygulamalı olarak Perspektif derslerinin öğrenme çıktıları ve motivasyon düzeyleri üzerinden incelenmesi
amaçlanmıştır. Her iki ders çevrimiçi platformlar yardımıyla yürütülmüştür. Kuramsal ders kapsamında
öğrenenler araştırma yapmaya teşvik edilmiştir. Elde edilen veriler üzerinden tartışma ortamı yaratılmıştır.
Uygulamalı derste ise görerek ve yaparak öğrenme ortamı yaratabilmek amaçlanmıştır. Farklı öğrenme araçları
olarak ders anlatımı, videolar, föyler, uygulama çizimleri paylaşılarak öğrenme süreçleri desteklenmiştir.
Araştırma, nitel ve nicel veri toplama araçları kullanılarak karma yöntem ile desenlenmiştir. Açıklayıcı
(explanatory) desen ile çalışma kapsamında toplanan nicel veriler nitel verilerle desteklenmiştir. Elde edilen
veriler doğrultusunda pandemi sürecinde uygulanan ders işleme yöntemlerinin kuramsal ve uygulamalı
derslerde olumlu sonuç verdiği ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • • AL-ayash, A ve Hussein, M. F. (2020). Distance Education Technology Tools In Interior Design During COVID-19 pandemic (UOP&UOG students as a case study), PalArch’s Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology, 17 (7), 13184-13202.
  • • Chickering, A.W. ve Gamson, Z.F. (1987). Seven Principles for Good Practice in Undergraduate Education. AAHE Bulletin, 3(1), 2-6.
  • • Coggins, C. C., (1988). Preferred Learning Styles And Their Impact On Completion Of External Degree Programs. American Journal of Distance Education, 2 (1), 25-37.
  • • Deci, E. L., Vallerand, R. J., Pelletier, L. G. ve Ryan, R. M. (1991). Educational Psychologist. 26(3-4), 325-346.
  • • Ergün, M. (2015). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Yayınları. ISBN 978-605-4282-08-1.
  • • Ekici, G. (2003). Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24, 48-55.
  • • Kahraman, M. E. (2020). Covid-19 Salgınının Uygulamalı Derslere Etkisi ve Bu Derslerin Uzaktan Eğitimle Yürütülmesi: Temel Tasarım Dersi Örneği. İMÜ Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi. 6(1), 44-56.
  • • Keegan, D. (1990). Foundations of Distance Education. London and New York: Routledge.
  • • Keyser, M. W. (2000). Active Learning and Cooperative Learning: Understanding the Difference and Using Both Styles Effectively, Research Strategies, 17(1), 35-44.
  • • Kırık, A. (2014). Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’deki Durumu. Marmara Üniversitesi İletişim Dergisi. Sayı: 21, 73-94.
  • • Markland, D. ve Hardy, L. (1997) On the Factorial And Construct Validity Of The Intrinsic Motivation Inventory: Conceptual And Operational Concerns, Research Quarterly For Exercise and Sport.68(1), 20-32, DOI: 10.1080/02701367.1997.10608863.
  • • Odabaş, H. (2004). “İnternet Tabanlı Uzaktan Öğrenim Modelinin Bilgi Hizmetlerine Yönelik Yüksek Öğretim Programlarında Kullanımı”. Kütüphaneciliğin Destanı Uluslararası Sempozyumu.21-24 Ekim 2004, Ankara.
  • • Ryan, R. M., ve Deci, E. L. (2000). Intrinsic And Extrinsic Motivations: Classic Definitions And New Directions, Contemporary Educational Psychology. 25, 54-67.
  • • Sakarya, K. (2019). İç Mimarlık Eğitimine Yönelik Uzaktan Eğitim Modeli Önerileri, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(2), 388-401.
  • • Şekerci, Y., Mutlu Danacı, H. ve Kaynakcı Elinç, Z. (2021). Uzaktan Eğitimin Uygulamalı Derslerde Sürdürülebilirliği: Mimarlık Bölümleri Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 12 (1), 54-68.
  • • Toffler A. and Toffler H. (2006). Zenginlik devrimi, (Çev. Selim Yeniçeri). İstanbul: Koridor Yayıncılık.
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • • Yüzer, V. (2013). Uzaktan Öğrenmede Etkileşimlilik: Ortaya Çıkışı, Kullanılan Teknolojiler Ve Bilgi Akışı. Ankara: Kültür Ajans Yayınları.

EVALUATING LEARNING OUTCOMES AND STUDENT MOTIVATION WITHIN THE SCOPE OF INTERIOR AND FURNITURE HISTORY II AND PERPECTIVE COURSES IN DISTANCE EDUCATION PROCESS: CASE OF ESTU INTERIOR DESIGN DEPARTMENT

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 1, 137 - 152, 22.06.2022
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.1133813

Öz

The COVID-19 pandemic, which affects public health, has led to the restriction of social life. The
education that started face-to-face continued with the emergency distance education model, which means
that the current education is carried out in online platforms due to the precautions taken. The internet-based
distance education model was also adopted in interior architecture education, and the theoretical and practicebased
courses in the curriculum continued to be conducted on the internet. In this process, it is important
for the learners to have motivation towards the courses carried out in terms of the learning outcomes of the
courses. In the study, the courses that started with face-to-face education in the 2019-2020 Spring Term but
were carried out with the principles of distance education within the scope of Emergency Distance Education
due to the global epidemic were discussed. It is aimed to examine the Interior and Furniture History II courses
in theoretical, and Perspective courses in practice, on the basis of learning outcomes and motivation levels.
Both courses were conducted with the help of online platforms. Within the scope of the theoretical course,
learners are encouraged to do research. A discussion environment was created based on the data obtained.
In the practice-based course, it is aimed to create a learning environment by thorough experience. Learning
processes were supported by sharing lectures, videos, leaflets and application drawings as different learning
tools. The research was designed with mixed method using qualitative and quantitative data collection tools.
The quantitative data collected within the scope of the study with the explanatory design were supported by
qualitative data. In line with the data obtained, it has been revealed that the teaching methods applied during
the pandemic process give positive results in theoretical and practice-based courses.

Kaynakça

  • • AL-ayash, A ve Hussein, M. F. (2020). Distance Education Technology Tools In Interior Design During COVID-19 pandemic (UOP&UOG students as a case study), PalArch’s Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology, 17 (7), 13184-13202.
  • • Chickering, A.W. ve Gamson, Z.F. (1987). Seven Principles for Good Practice in Undergraduate Education. AAHE Bulletin, 3(1), 2-6.
  • • Coggins, C. C., (1988). Preferred Learning Styles And Their Impact On Completion Of External Degree Programs. American Journal of Distance Education, 2 (1), 25-37.
  • • Deci, E. L., Vallerand, R. J., Pelletier, L. G. ve Ryan, R. M. (1991). Educational Psychologist. 26(3-4), 325-346.
  • • Ergün, M. (2015). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Yayınları. ISBN 978-605-4282-08-1.
  • • Ekici, G. (2003). Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24, 48-55.
  • • Kahraman, M. E. (2020). Covid-19 Salgınının Uygulamalı Derslere Etkisi ve Bu Derslerin Uzaktan Eğitimle Yürütülmesi: Temel Tasarım Dersi Örneği. İMÜ Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi. 6(1), 44-56.
  • • Keegan, D. (1990). Foundations of Distance Education. London and New York: Routledge.
  • • Keyser, M. W. (2000). Active Learning and Cooperative Learning: Understanding the Difference and Using Both Styles Effectively, Research Strategies, 17(1), 35-44.
  • • Kırık, A. (2014). Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’deki Durumu. Marmara Üniversitesi İletişim Dergisi. Sayı: 21, 73-94.
  • • Markland, D. ve Hardy, L. (1997) On the Factorial And Construct Validity Of The Intrinsic Motivation Inventory: Conceptual And Operational Concerns, Research Quarterly For Exercise and Sport.68(1), 20-32, DOI: 10.1080/02701367.1997.10608863.
  • • Odabaş, H. (2004). “İnternet Tabanlı Uzaktan Öğrenim Modelinin Bilgi Hizmetlerine Yönelik Yüksek Öğretim Programlarında Kullanımı”. Kütüphaneciliğin Destanı Uluslararası Sempozyumu.21-24 Ekim 2004, Ankara.
  • • Ryan, R. M., ve Deci, E. L. (2000). Intrinsic And Extrinsic Motivations: Classic Definitions And New Directions, Contemporary Educational Psychology. 25, 54-67.
  • • Sakarya, K. (2019). İç Mimarlık Eğitimine Yönelik Uzaktan Eğitim Modeli Önerileri, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(2), 388-401.
  • • Şekerci, Y., Mutlu Danacı, H. ve Kaynakcı Elinç, Z. (2021). Uzaktan Eğitimin Uygulamalı Derslerde Sürdürülebilirliği: Mimarlık Bölümleri Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 12 (1), 54-68.
  • • Toffler A. and Toffler H. (2006). Zenginlik devrimi, (Çev. Selim Yeniçeri). İstanbul: Koridor Yayıncılık.
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • • Yüzer, V. (2013). Uzaktan Öğrenmede Etkileşimlilik: Ortaya Çıkışı, Kullanılan Teknolojiler Ve Bilgi Akışı. Ankara: Kültür Ajans Yayınları.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gül Ağaoğlu Çobanlar Bu kişi benim 0000-0002-2324-7327

Buğru Han Burak Kaptan Bu kişi benim 0000-0002-4815-8179

Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ağaoğlu Çobanlar, G., & Kaptan, B. H. B. (2022). UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE İÇ MEKAN VE MOBİLYA TARİHİ II VE PERSPEKTİF DERSİ KAPSAMINDA ÖĞRENME ÇIKTILARI VE ÖĞRENCİ MOTİVASYON DEĞERLENDİRMESİ: ESTÜ İÇ MİMARLIK ÖRNEĞİ. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 12(1), 137-152. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.1133813