Tasarım odaklı düşünme, kullanıcı odaklı ürünler, hizmetler veya deneyimler oluşturmak için
işbirlikçi, disiplinlerarası, yenilikçi, yaratıcı, problem çözmeye dayalı ve insan merkezli bir süreçtir. Empatik,
esnek ve yinelemeli bir yaklaşım uygulayarak yaratıcılığı ve yeniliği geliştirme yeteneği nedeniyle, orijinal
tasarım çalışması alanının ötesinde endüstri, işletme, mühendislik, teknoloji ve eğitime uygulanmıştır. 21.
yüzyıl becerilerinin kazanımı için bir öğretim stratejisi arayışıyla birlikte, son yıllarda eğitimde uygulanan
Tasarım Düşüncesine yoğun ve geniş bir ilgi olmuştur. Tasarım odaklı düşünme yaklaşımı, sanatsal üretim
sürecinin teorik ve pratik uygulamalarının içerikleriyle benzerlik gösterdiğinden sanat ve tasarım odaklı
düşünmenin birbiriyle ilintili kavramlar oldukları görülmektedir.
Bu çalışmada, tasarım odaklı düşünme ile sanat arasındaki etkileşimin ve sanat eğitimi yoluyla bireyin
tasarım odaklı düşünme becerilerinin gelişimi arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Literatür
taraması sonucunda; sanat ve tasarım odaklı düşünme arasındaki ilişki incelenerek sanat eğitimi ile ortak ve
birbirini etkileyen yönleri üzerinde değerlendirmeler yapılmış, sanat eğitimi yoluyla tasarım odaklı düşünme
becerilerinin geliştirilebilirliği tartışılmıştır. Ayrıca etkili bir sanat eğitimi ile tasarım odaklı düşünme yapısına
sahip, üretken bireyler yetiştirilmesi ile ilgili tespitler ve önerilere yer verilmiştir.
Design Thinking is a collaborative, interdisciplinary, innovative, creative, problem-solving and
human-centered process for creating user-oriented products, services or experiences. Because of its ability to
foster creativity and innovation, it is applied in the fields of industry, business, engineering, technology and
education by applying an empathetic, flexible and iterative approach. Along with the search for a teaching
strategy for the acquisition of 21st century skills, there has been an intense and broad interest in Design
Thinking applied in education in recent years. Since the design thinking approach is similar to the content
of the theoretical and practical applications of the artistic production process, art and design thinking are
related concepts.
The study aimed to determine the interaction between design thinking and art and also the development of
an individual’s design thinking skills through art education. As a result of the literature review; by examining
the relationship between art and design-oriented thinking, it has been evaluated common and influence
sides each other with art education, and the ability to develop design thinking skills through art education
is also determined and discussed. The paper also presents some evaluations and recommendations about
raising productive individuals with design-oriented thinking through effective art education.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2 |