The level of development of societies is related to the physical abilities and health status of the children in their populations. Numerous studies have shown that regular physical activity and, in particular, the inclusion of planned physical activities in school programmes have a positive effect on children's cognitive level, academic achievement, concentration level, behaviour/psychosocial status and motivation. The aim of this study is to evaluate a physical activity programme developed to support the development of physical fitness, motor skills, and social and psychological well-being levels of primary school students in grades 1-4 through a mixed approach combining physical activity, educational games, and parent-teacher support. In line with this aim, the study seeks to answer the question: What are the attitudes of students who participated in the activity programme towards the programme and regular physical activity after the programme? The study employed the case study method, one of the qualitative research methods. The sample was determined using the maximum diversity sampling method; two schools with different socio-economic levels in Bartın province were included in the study. Focus group interviews were conducted in different sessions to gain a deeper understanding of the participants' experiences and attitudes towards the exercise programmes. The interviews were transcribed and subjected to descriptive analysis. As a result of the research, the participants stated that they felt fast, strong, good, energetic and excited after starting the exercise programme. They stated that regular exercise is necessary for health, weight loss, and physical development, and that the majority of students who participated in the programme would continue to exercise regularly. Students who stated that they would continue to exercise regularly after the programme ended listed health, strength, and happiness as their reasons. Students who regularly engage in sports mostly prefer football, gymnastics, swimming, and basketball. Students who wish to incorporate sports into their lives after this programme have expressed their interest in basketball, football, volleyball, swimming, tennis, and karate.
Physical activity School-based physical activity Primary school students
221K342
Toplumların gelişmişlik düzeyi, nüfuslarında barındırdıkları çocukların sahip oldukları fiziksel yetenekleri ve sağlık durumları ile ilişkilidir. Düzenli fiziksel aktivite yapmanın ve özellikle okul programlarında planlı fiziksel aktivitelere yer vermenin çocuklarda bilişsel düzey, akademik başarı, konsantrasyon seviyesi, davranış/psikososyal durum ve motivasyonu olumlu etkilediğini gösteren pek çok çalışma mevcuttur. Bu çalışmanın amacı, fiziksel aktivite ve eğitsel oyunlar ve ebeveyn-öğretmen destekli karma bir yaklaşım aracılığıyla 1-4. sınıf ilkokul öğrencilerinin fiziksel uygunluk, motor beceriler, sosyal ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin gelişimini desteklemek için geliştirilen fiziksel aktivite programının sonunda, programa ve devamında düzenli fiziksel aktiviteye karşı deneyimlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Bartın ilinde sosyoekonomik düzeyi farklı iki okul çalışmaya dâhil edilmiştir. Katılımcı öğrencilerin fiziksel aktivite programlarına yönelik deneyimlerinin derinlemesine anlaşılması amacıyla farklı oturumlar halinde odak grup görüşmeleri gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler yazıya aktarılmış ve betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda öğrenciler fiziksel aktivite programını uygulamaya başladıktan sonra kendilerini hızlı, güçlü, iyi, enerjik ve heyecanlı hissettiklerini dile getirmişlerdir. Programı uygulayan öğrenciler, düzenli olarak hareket etmenin sağlık, kilo vermek ve vücudu geliştirmek için gerekli olduğunu belirterek, öğrencilerin büyük çoğunluğu düzenli olarak hareket etmeye devam edeceklerini dile getirmiştir. Program bittikten sonra düzenli olarak hareket etmeye devam edeceklerini belirten öğrenciler devam etme nedenlerini sağlıklı olmak, güçlenmek ve mutlu olmak şeklinde sıralamıştır. Düzenli olarak spor yapan öğrenciler çoğunlukla futbol, jimnastik, yüzme ve basketbol spor dallarını tercih etmiştir. Bu program sonrasında hayatlarına sporu dâhil etmek isteyen öğrenciler basketbol, futbol, voleybol, yüzme, tenis ve karate spor dallarına yönelmek istediklerini belirtmişlerdir.
Fiziksel aktivite Okul temelli fiziksel aktivite İlkokul öğrencileri
Bu çalışma Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından 221K342 numaralı proje ile desteklenmiştir.
221K342
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Fiziksel Aktivite ve Sağlık, Fiziksel Uygunluk, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | 221K342 |
| Gönderilme Tarihi | 21 Haziran 2025 |
| Kabul Tarihi | 28 Ağustos 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 5 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 36 Sayı: 4 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |