Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin Etkileşimli Tahta Yazılımı Antropi Teach’in Kullanılabilirliğine Yönelik Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 11, 16.05.2017

Öz

Ülkemizde teknolojinin eğitimde kullanılmasıyla ilgili çalışmalar sürekli artış göstermektedir. Bu çalışmaların en önemlilerinden biri de Milli Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığının ortaklaşa yürüttüğü Fatih Projesidir. 2015 - 2016 eğitim öğretim yılı sonu itibariyle tüm ortaokullardaki dersliklerin de etkileşimli tahta kurulumlarının gerçekleştirilmesi planlanmıştır. Proje kapsamında tüm öğretmenler bu yazılımın da anlatıldığı çeşitli hizmetiçi eğitimlere alınarak proje ile sunulan donanımları en etkili bir şekilde kullanmaları hedeflenmiştir. Bu araştırma, Antropi Teach isimli etkileşimli tahta yazılımın eğitimde kullanılabilirliğini tespit etmeyi amaçlamaktadır. “Fatih Projesi Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu” nu başarıyla tamamlamış 280 öğretmen, araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Çalışma kapsamında ikisi açık uçlu olmak üzere toplam 22 maddeden oluşan anket veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Antropi Teach yazılımına yönelik görüşlerin olumlu olduğu söylenebilir. Katılımcıların çoğunluğu Antropi Teach’i sıklıkla kullanacaklarını ifade ederken ayrıca yazılımın sade ve kolay kullanıma sahip olduğunu ifade etmişlerdir. Katılımcıların Antropi Teach yazılımının kullanılabilirliğine yönelik görüşleri cinsiyet, yaş, eğitim durumu ve alınan hizmetiçi eğitim türüne göre farklılık göstermemektedir. Bunun yanında katılımcıların branşlarına göre anlamlı farklılık bulunmuştur. Yazılımın kullanımında karşılaşılan zorlukların başında ise swf dosyalarının içe aktarma sorunu ve yazılımın tüm işletim sistemlerince desteklenmemesi gelmektedir. Ayrıca, katılımcıların büyük çoğunluğu yazılımla ilgili verilen hizmetiçi eğitimleri yeterli bulmuşlardır. Elde edilen veriler doğrultusunda öneriler getirilmiştir.

Kaynakça

  • Antropi Teach, (2015). Antropi Teach web sitesi. Erişim: 02.09.2015, http://antropi.com/products/teach/
  • Akçay, A. O., Arslan, H., ve Güven, U. (2015). Teachers’ Attitudes Toward Using Interactive Boards. Middle Eastern and African Journal of Educational Research (MAJER)(17), 22-30.
  • Arslan, H., ve Şahin, İ. (2014). FATİH projesi il koordinatörleri ve eğitmenlerinin, FATİH projesi kapsamında verilen eğitmen eğitimlerine ilişkin görüşleri. International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, ICEMST 2014, Konya, 16-18 May 2014.
  • Bangor, A., Kortum, P., ve Miller, J. (2008). An empirical evaluation of the system usability scale. International Journal of Human-Computer Interaction, 24(6), 574–594.
  • Bangor, A., Kortum, P., ve Miller, J. (2009). Determining what ındividual sus scores mean: adding an adjective rating scale. Journal of Usability Studies, 4(3), 114–123.
  • Baş, T., ve Tüzün, H. (2011). Evaluation of the usability of educational web media: a case study of GROU.PS. 4th International Conference of Education, Research and Innovation (pp. 6738–6742). Madrid, Spain.
  • Bayrak, M., Karaman, A., ve Kurşun, E. (2014). FATİH projesi kapsamında kullanılan LCD panelli etkileşimli tahtaların kullanılabilirlik problemlerinin tespiti. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 28-50.
  • Brooke, J. (1996). SUS - A quick and dirty usability scale. Usability Evaluation in Industry, 189(194), 4–7. http://doi.org/10.1002/hbm.20701
  • Çağıltay, K. (2011). İnsan bilgisayar etkileşimi ve kullanılabilirlik mühendisliği: teoriden pratiğe. Ankara, Türkiye: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık.
  • Fatih Projesi, (2015). Fatih projesi web sitesi. Erişim: 02.09.2015, http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?id=6
  • Gök, A. (2014). Current situation, usage, management and ıntegration of the smart classroom technologies within the scope of fatih project: a multiple case study. Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F., ve Madran, O. (2008). Usability evaluation of “web macerası” as an instructional and evaluation method. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences, 41(2), 209–236.
  • Houston, A. (2004). Anket hazırlama kılavuzu [Elektronik sürüm]. İstanbul: Kalite Ofisi.
  • Karahoca, A., Karahoca, D., ve Günoğlu, S. (2009). Web tabanlı sınav otomasyon sisteminin kullanılabilirlik analizi. Paper presented at the 4. Ulusal Yazılım Mühendisliği Sempozyumu (pp. 183–190). Istanbul, Turkey.
  • Nielsen, J., (1993). Usability engineering. Cambridge, USA: Academic Press.
  • ÖYGM, (2015). Öğretmen yetiştirme ve geliştirme genel müdürlüğü web sitesi. Erişim:28.08.2015, http://hedb.meb.gov.tr/net/_standart_program/index.php?dir=Standart+Programlar%2F
  • Pamuk, S., Çakır, R., Ergun, M., Yılmaz, H. B. ve Ayas, C. (2013). The use of tablet pc and interactive board from the perspectives of teachers and students: evaluation of the FATİH project. Educational Sciences: Theory & Practice, 13(3), 1815-1822.
  • Shackel, B. (1991). The concept of usability, proc IBM software and information. Usability Symposium, Poughkeepsie, NY.
  • Torkul, O., Kibar, A., ve Taşcı, T. (2004). Web based examination systems. Paper presented at the 1th International Conference on Informatics. Cesme, Turkey.
  • Vitale, D. C. & Armenakis, A. A. ve Feild, H. S. (2008). Integrating qualitative and quantitative methods for organizational diagnosis. Journal of Mixed Methods Research, 2(1), 87 - 105.
  • Yalçınkaya, Y ve Özkan, H.H. (2014). Ortaöğretim öğretmenlerinin etkileşimli tahta kullanımına yönelik öz yeterlilikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 29, 69 - 91
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.

Teachers’ Opinions on the Usability of Interactive Board Software Antropi Teach

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 11, 16.05.2017

Öz

Studies on the use of technology in education in Turkey is continuously increasing. One of the most important of these studies is the Fatih Project, which is organized by the Ministry of National Education in collaboration with the Ministry of Transport. At the end of 2015 - 2016 academic year, all secondary school classrooms were scheduled to take place the interactive whiteboard installation. Within the scope of the project, it was planned that all teachers were instructed with the various in-service trainings in which the teachers can learn how to use the equipment of the project and the software included Antropi Teach, in the most effective manner. The purpose of this study was to determine the usability of the Antropi Teach interactive whiteboard software in education. The data were collected during 2014-2015 academic year from 280 teachers who work in state schools and successfully completed "Fatih Project - Use of Technology in Education” workshop. Twenty-two item survey was used to collect data, including 2 open-ended questions. The result shows that there is positive opinion of Antropi Teach software. The majority of participants stated the software was easy to use and they will frequently use Antropi Teach software. Participants’ opinions of Antropi Teach software do not differ based on gender, age, education level and the type of received in-service teacher training. However, according to the branch of the teacher there is a significant difference. One of the difficulties encountered by participations during the use of the Antropi Teach software was to import swf file, and the software is not supported by all operating systems. In addition, the majority of participants have agreed that software-related in-service training was sufficient. According to the data, some recommendations were given.

Kaynakça

  • Antropi Teach, (2015). Antropi Teach web sitesi. Erişim: 02.09.2015, http://antropi.com/products/teach/
  • Akçay, A. O., Arslan, H., ve Güven, U. (2015). Teachers’ Attitudes Toward Using Interactive Boards. Middle Eastern and African Journal of Educational Research (MAJER)(17), 22-30.
  • Arslan, H., ve Şahin, İ. (2014). FATİH projesi il koordinatörleri ve eğitmenlerinin, FATİH projesi kapsamında verilen eğitmen eğitimlerine ilişkin görüşleri. International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, ICEMST 2014, Konya, 16-18 May 2014.
  • Bangor, A., Kortum, P., ve Miller, J. (2008). An empirical evaluation of the system usability scale. International Journal of Human-Computer Interaction, 24(6), 574–594.
  • Bangor, A., Kortum, P., ve Miller, J. (2009). Determining what ındividual sus scores mean: adding an adjective rating scale. Journal of Usability Studies, 4(3), 114–123.
  • Baş, T., ve Tüzün, H. (2011). Evaluation of the usability of educational web media: a case study of GROU.PS. 4th International Conference of Education, Research and Innovation (pp. 6738–6742). Madrid, Spain.
  • Bayrak, M., Karaman, A., ve Kurşun, E. (2014). FATİH projesi kapsamında kullanılan LCD panelli etkileşimli tahtaların kullanılabilirlik problemlerinin tespiti. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 28-50.
  • Brooke, J. (1996). SUS - A quick and dirty usability scale. Usability Evaluation in Industry, 189(194), 4–7. http://doi.org/10.1002/hbm.20701
  • Çağıltay, K. (2011). İnsan bilgisayar etkileşimi ve kullanılabilirlik mühendisliği: teoriden pratiğe. Ankara, Türkiye: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık.
  • Fatih Projesi, (2015). Fatih projesi web sitesi. Erişim: 02.09.2015, http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?id=6
  • Gök, A. (2014). Current situation, usage, management and ıntegration of the smart classroom technologies within the scope of fatih project: a multiple case study. Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F., ve Madran, O. (2008). Usability evaluation of “web macerası” as an instructional and evaluation method. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences, 41(2), 209–236.
  • Houston, A. (2004). Anket hazırlama kılavuzu [Elektronik sürüm]. İstanbul: Kalite Ofisi.
  • Karahoca, A., Karahoca, D., ve Günoğlu, S. (2009). Web tabanlı sınav otomasyon sisteminin kullanılabilirlik analizi. Paper presented at the 4. Ulusal Yazılım Mühendisliği Sempozyumu (pp. 183–190). Istanbul, Turkey.
  • Nielsen, J., (1993). Usability engineering. Cambridge, USA: Academic Press.
  • ÖYGM, (2015). Öğretmen yetiştirme ve geliştirme genel müdürlüğü web sitesi. Erişim:28.08.2015, http://hedb.meb.gov.tr/net/_standart_program/index.php?dir=Standart+Programlar%2F
  • Pamuk, S., Çakır, R., Ergun, M., Yılmaz, H. B. ve Ayas, C. (2013). The use of tablet pc and interactive board from the perspectives of teachers and students: evaluation of the FATİH project. Educational Sciences: Theory & Practice, 13(3), 1815-1822.
  • Shackel, B. (1991). The concept of usability, proc IBM software and information. Usability Symposium, Poughkeepsie, NY.
  • Torkul, O., Kibar, A., ve Taşcı, T. (2004). Web based examination systems. Paper presented at the 1th International Conference on Informatics. Cesme, Turkey.
  • Vitale, D. C. & Armenakis, A. A. ve Feild, H. S. (2008). Integrating qualitative and quantitative methods for organizational diagnosis. Journal of Mixed Methods Research, 2(1), 87 - 105.
  • Yalçınkaya, Y ve Özkan, H.H. (2014). Ortaöğretim öğretmenlerinin etkileşimli tahta kullanımına yönelik öz yeterlilikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 29, 69 - 91
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halit Arslan

Ferhat Kadir Pala

Ali Battal

Fatih Özdinç

Yayımlanma Tarihi 16 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan, H., Pala, F. K., Battal, A., Özdinç, F. (2017). Öğretmenlerin Etkileşimli Tahta Yazılımı Antropi Teach’in Kullanılabilirliğine Yönelik Görüşleri. SDU International Journal of Educational Studies, 4(1), 1-11. https://doi.org/10.33710/sduijes.286042
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

ISSN:2148-9068