Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Development Study of an Achievement Test Regarding 6th Grade Light and Sound Subject

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 2, 53 - 72, 27.11.2019
https://doi.org/10.33710/sduijes.577411

Öz

This study aims to develop a valid and reliable
instrument for assessing 6th grade students’ achievement in Light and Sound
subject. For this purpose,
a table of
specifications was prepared in accordance with the learning outcomes, and 24 multiple-choice
and 7 open-ended questions were prepared. Following the expert opinion, 20
multiple-choice and 5 open-ended questions were obtained. The first pilot test
was carried out with 20 students and the questions became more clear and the
duration of testing was decided.
The prepared
test was applied to 200 students in the 6th grade of six secondary schools in
Kayseri during the spring semester of 2015-2016 academic year.
As a result of item analysis performed with Excel and
SPSS programs, one question was removed from the test and the number of
multiple-choice questions was reduced to 19. The final achievement test
consists of 24 questions, 19 multiple-choice and 5 open-ended questions, in
total. The mean item difficulty and discriminative indexes of the multiple-choice
questions of the final form were 0.64 and 0.60, respectively; and the mean item
difficulty and discriminative indexes of the open-ended questions were 0.53 and
0.66, respectively. Accordingly, 7 of the questions are easy and 17 of them are
of medium difficulty while distinctiveness of the all 24 questions are very well.
Additionally, the Cronbach's alpha reliability coefficient of the
multiple-choice questions was found as 0.844. Since the interrater reliability
coefficients calculated for open-ended questions were greater than 0.70, it was
seen that there was a very high, positive and significant relationship between
the raters for all open-ended items. These results show that the developed
achievement test has valid and reliable results to the extent that it can be
used in scientific studies and teachers' evaluation processes.

Kaynakça

  • Akbulut, H. H. (2010). Sıvıların kaldırma kuvveti ve yüzme kavramlarına yönelik probleme dayalı öğrenme uygulaması ve değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Akbulut, İ. & Çepni, S. (2013). Bir üniteye yönelik başarı testi nasıl geliştirilir?: İlköğretim 7. sınıf Kuvvet ve Hareket ünitesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 18-44.
  • Açıkgöz, M. & Karslı, F. (2015). Alternatif ölçme-değerlendirme teknikleri kullanılarak iş ve enerji konusunda geliştirilen başarı testinin geçerlilik ve güvenilirlik analizi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 1-25.
  • Atılgan, H. (Ed.) (2013). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (6. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aydın, A. & Kömürkaraoğlu, S. (2016). Işık ve Ses ünitesinin öğretiminde Jigsaw tekniğinin bilgilerin kalıcılık düzeylerine etkisinin incelenmesi ve bu teknik hakkında öğrenci görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 24(1), 335-352.
  • Bakırcı, H., Çepni, S., & Yıldız, M. (2015). Ortak bilgi yapılandırma modelinin altıncı sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi: Işık ve Ses ünitesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 182-204.
  • Başol, G. & Yüksel, M. (2017). Bir genellenebilirlik analiz çalışması: “Hücre Bölünmesi & Kalıtım Ünitesi”. Internatıonal Journal of Assessment Tools in Educatıon. 4(2),149-165.
  • Bayrakçeken, S. (2008). Test geliştirme: Ölçme ve değerlendirme. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Berberoğlu, G. & Güzel, Ç. (2013). Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır? Cito: Kuram ve Uygulama, 21, 10-16.
  • Bilgeç, İ. (2016). Açık uçlu soruların kullanıldığı matematik sınavlarının ölçme ve değerlendirme perspektifinden incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012), Veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. (15. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education. (6th ed). New York: Routledge/Taylor & Francis Group.
  • Crocker, L. & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. Harcourt Brace Jovanovich College Publishers
  • Çalışkan, H. & Yıldız, M. (2008). 1998 ve 2004 Programlarına göre hazırlanan ilköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarındaki ünite değerlendirme sorularının analizi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 75-88.
  • Çepni, S. (2005). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. (2. Baskı). Üçyol Kültür Merkezi, Trabzon.
  • Çepni, S., Bayrakçeken, S., Yılmaz, A., Yücel, C., Semerci, Ç., Köse, E. ve diğerleri. (2008). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirci, N. & Efe, S. (2007). İlköğretim öğrencilerinin Ses konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 1(1), 23-56.
  • Demircioğlu, H. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarına yönelik Maddenin Halleri konusu ile ilgili bağlam temelli materyal geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması. Yayınlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Dunbar, N. E., Brooks, C. F., & Miller, T. K. (2006). Oral communication skills in higher education: Using a performance-based evaluation rubric to assess communication skills. Innovative Higher Education, 31(2), 2006, 115-128.
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows step by step: A Simple guide and reference, 17.0 update (10a ed.). Boston: Pearson.
  • Goodwin, L. D. (2001). Interrater agreement and reliability. Measurement in Physical education and Exercise Science, 5(1), 13-14.
  • Gölgeli, D. & Saraçoğlu, S. (2011). Fen ve teknoloji dersi “Işık ve Ses” ünitesinin öğretiminde kavram karikatürlerinin kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 113-124.
  • Gönen, S., Kocakaya, S., & Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliği ve güvenirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 40-57.
  • Gülen, S. & Demirkuş, N. (2014). “Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi” ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, XI (I), 1-19.
  • Güler, N. & Gelbal, S. (2010). Açık uçlu matematik sorularının güvenirliğinin klasik test kuramı ve genellenebilirlik kuramına göre incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(2), 989-1019.
  • Güven, G. & Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8.sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Haladyna, T. M. (1997). Writing test items to evaluate higher order thinking. London: Allyn&Bacon.
  • İdin, S. & Aydoğdu, C. (2016). Kuvvet ve Hareket ünitesi başarı testi geçerlik ve güvenirlik araştırması. Eğitim, Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, 1(1), 14-33.
  • Kan, A. (2001). Yazılı yoklamaların puanlanmasında puanlama cetveli ve yanıt anahtarı kullanımının puanlamaya ve puanlayıcı güvenirliğine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler ve teknikler. Nobel Yayıncılık. Ankara.
  • Kibar, Z. (2006). İlköğretim düzey fen bilgisi öğretiminde yüksek etkileşimli bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • MEB (2013). Fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara.
  • MEB. (2015). Fen bilimleri 6. sınıf ders kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Metin, M. (2014). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Mintzes, J. J., Wandersee, J. H., & Novak, J. D. (2001). Assessing understanding in biology. Journal of Biological Education, 35(3), 118-125.
  • Morgan, G. A., Leech, N. L., Gloeckner, G. W., & Barrett, K. C. (2004). SPSS for introductory statistics: Use and interpretation (2. bs.). London: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Özçelik, D. A. (1998). Ölçme ve değerlendirme (8.Baskı). Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Özdemir, M. A. & Dindar, H. (2013). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde kavramsal değişim yaklaşımının, öğrenme stillerine göre öğrenci başarısına etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 288-299.
  • Öztürk, N. (2013). Altıncı sınıf fen ve teknoloji dersi Işık ve Ses ünitesinde 5E öğrenme modeline dayalı etkinliklerin öğrenme ürünlerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Salgut, B. (2007). İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersi Işık ve Ses ünitesinde internetin de kullanıldığı bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Şeker, H. & Gençdoğan, B. (2006). Psikolojide ve eğitimde ölçme aracı geliştirme. (1. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Şen, H. C. & Eryılmaz, A. (2011). Bir başarı testi geliştirme çalışması: Basit Elektrik Devreleri başarı testi geçerlik ve güvenirlik araştırması. Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 1-39.
  • Tan, Ş., Kayabaşı, Y., & Erdoğan, A. (2002). Öğretimi planlama ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tan, Ş. (2008). Öğretimde ölçme ve değerlendirme. PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • Tekin, H. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (20. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Tezbaşaran, A. A. (1996). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Tosun, C. & Taşkesenligil, Y. (2011). Revize edilmiş Bloom’un taksonomisine göre Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri konusunda başarı testinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 499-522
  • Turgut, M. F. (1992). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • URL-1. http://testleri.gen.tr/6-sinif-isik-ve-ses-testleri-coz.aspx, Erişim tarihi: 01.03.2016.
  • URL-2. http://www.vitaminegitim.com/ortaokul, Erişim tarihi: 01.03.2016.
  • Uzunöz, A. & Buldan, İ. (2012). Ortaöğretim coğrafya dersi Doğal Sistemler konu alanı Atmosfer ve İklim ünitesi başarı testi geliştirme çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 291-312.
  • Ünsal, Y. & Güneş, B. (2002). Bir kitap inceleme çalışması örneği olarak MEB ilköğretim 4.sınıf fen bilgisi ders kitabına fizik konuları yönünden eleştirel bir bakış. Gazi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 22(3), 107-120.
  • Yurd, M. & Olğun, Ö. S. (2008). Probleme dayalı öğrenme ve Bil-İste-Öğren stratejisinin kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 386-396.

6. Sınıf Işık ve Ses Konusuna Yönelik Başarı Testi Geliştirme Çalışması

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 2, 53 - 72, 27.11.2019
https://doi.org/10.33710/sduijes.577411

Öz

Bu
çalışmanın amacı 6. sınıf öğrencilerinin “Işık ve Ses” konusundaki başarılarını
ortaya koyacak geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirilmesidir. Bu
amaçla kazanımlara uygun olarak bir belirtke tablosu oluşturularak, 24 çoktan
seçmeli ve 7 açık uçlu soru hazırlanmıştır. Uzman görüşünün ardından 20 çoktan
seçmeli ve 5 açık uçlu soru elde edilmiştir. Testin ilk pilot uygulaması 20
öğrenci ile gerçekleştirilerek sorular daha anlaşılır hale getirilmiş ve testin
uygulama süresine karar verilmiştir. Hazırlanan test 2015-2016 öğretim yılının
bahar döneminde Kayseri’de bulunan altı ortaokulun 6. sınıflarında öğrenim
gören 200 öğrenciye uygulanmıştır. Excel ve SPSS programları ile gerçekleştirilen
madde analizi sonucunda bir soru testten çıkarılarak çoktan seçmeli soru sayısı
19’a düşürülmüştür. Son hali verilen başarı testi 19 çoktan seçmeli ve 5 açık
uçlu olmak üzere toplamda 24 sorudan oluşmaktadır. Nihai başarı testinin çoktan
seçmeli sorularının ortalama madde güçlük ve ayırt edicilik indeksleri
sırasıyla 0.64 ve 0.60 olarak, açık uçlu sorularının ortalama madde güçlük ve
ayırt edicilik indeksleri ise sırasıyla 0.53 ve 0.66 olarak hesaplanmıştır. Buna
göre sorulardan 7’si kolay, 17’si orta güçlükte olup, 24 sorunun tamamı çok iyi
ayırt ediciliktedir. Ayrıca, çoktan seçmeli soruların Cronbach alpha güvenirlik
katsayısı 0.844 olarak bulunmuştur. Açık uçlu sorular için hesaplanan puanlayıcılar-arası güvenirlik katsayıları 0.70’ten büyük
olduğundan, bütün
maddeler için puanlayıcılar arasında oldukça yüksek, pozitif yönlü ve anlamlı
bir ilişki olduğu görülmüştür. Bu
sonuçlar, geliştirilen başarı testinin bilimsel çalışmalarda ve öğretmenlerin
değerlendirme süreçlerinde kullanabilecekleri ölçüde geçerli ve güvenilir
sonuçlara sahip olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Akbulut, H. H. (2010). Sıvıların kaldırma kuvveti ve yüzme kavramlarına yönelik probleme dayalı öğrenme uygulaması ve değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Akbulut, İ. & Çepni, S. (2013). Bir üniteye yönelik başarı testi nasıl geliştirilir?: İlköğretim 7. sınıf Kuvvet ve Hareket ünitesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 18-44.
  • Açıkgöz, M. & Karslı, F. (2015). Alternatif ölçme-değerlendirme teknikleri kullanılarak iş ve enerji konusunda geliştirilen başarı testinin geçerlilik ve güvenilirlik analizi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 1-25.
  • Atılgan, H. (Ed.) (2013). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (6. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aydın, A. & Kömürkaraoğlu, S. (2016). Işık ve Ses ünitesinin öğretiminde Jigsaw tekniğinin bilgilerin kalıcılık düzeylerine etkisinin incelenmesi ve bu teknik hakkında öğrenci görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 24(1), 335-352.
  • Bakırcı, H., Çepni, S., & Yıldız, M. (2015). Ortak bilgi yapılandırma modelinin altıncı sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi: Işık ve Ses ünitesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 182-204.
  • Başol, G. & Yüksel, M. (2017). Bir genellenebilirlik analiz çalışması: “Hücre Bölünmesi & Kalıtım Ünitesi”. Internatıonal Journal of Assessment Tools in Educatıon. 4(2),149-165.
  • Bayrakçeken, S. (2008). Test geliştirme: Ölçme ve değerlendirme. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Berberoğlu, G. & Güzel, Ç. (2013). Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır? Cito: Kuram ve Uygulama, 21, 10-16.
  • Bilgeç, İ. (2016). Açık uçlu soruların kullanıldığı matematik sınavlarının ölçme ve değerlendirme perspektifinden incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012), Veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. (15. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education. (6th ed). New York: Routledge/Taylor & Francis Group.
  • Crocker, L. & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. Harcourt Brace Jovanovich College Publishers
  • Çalışkan, H. & Yıldız, M. (2008). 1998 ve 2004 Programlarına göre hazırlanan ilköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarındaki ünite değerlendirme sorularının analizi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 75-88.
  • Çepni, S. (2005). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. (2. Baskı). Üçyol Kültür Merkezi, Trabzon.
  • Çepni, S., Bayrakçeken, S., Yılmaz, A., Yücel, C., Semerci, Ç., Köse, E. ve diğerleri. (2008). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirci, N. & Efe, S. (2007). İlköğretim öğrencilerinin Ses konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 1(1), 23-56.
  • Demircioğlu, H. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarına yönelik Maddenin Halleri konusu ile ilgili bağlam temelli materyal geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması. Yayınlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Dunbar, N. E., Brooks, C. F., & Miller, T. K. (2006). Oral communication skills in higher education: Using a performance-based evaluation rubric to assess communication skills. Innovative Higher Education, 31(2), 2006, 115-128.
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows step by step: A Simple guide and reference, 17.0 update (10a ed.). Boston: Pearson.
  • Goodwin, L. D. (2001). Interrater agreement and reliability. Measurement in Physical education and Exercise Science, 5(1), 13-14.
  • Gölgeli, D. & Saraçoğlu, S. (2011). Fen ve teknoloji dersi “Işık ve Ses” ünitesinin öğretiminde kavram karikatürlerinin kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 113-124.
  • Gönen, S., Kocakaya, S., & Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliği ve güvenirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 40-57.
  • Gülen, S. & Demirkuş, N. (2014). “Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi” ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, XI (I), 1-19.
  • Güler, N. & Gelbal, S. (2010). Açık uçlu matematik sorularının güvenirliğinin klasik test kuramı ve genellenebilirlik kuramına göre incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(2), 989-1019.
  • Güven, G. & Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8.sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Haladyna, T. M. (1997). Writing test items to evaluate higher order thinking. London: Allyn&Bacon.
  • İdin, S. & Aydoğdu, C. (2016). Kuvvet ve Hareket ünitesi başarı testi geçerlik ve güvenirlik araştırması. Eğitim, Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, 1(1), 14-33.
  • Kan, A. (2001). Yazılı yoklamaların puanlanmasında puanlama cetveli ve yanıt anahtarı kullanımının puanlamaya ve puanlayıcı güvenirliğine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler ve teknikler. Nobel Yayıncılık. Ankara.
  • Kibar, Z. (2006). İlköğretim düzey fen bilgisi öğretiminde yüksek etkileşimli bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • MEB (2013). Fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara.
  • MEB. (2015). Fen bilimleri 6. sınıf ders kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Metin, M. (2014). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Mintzes, J. J., Wandersee, J. H., & Novak, J. D. (2001). Assessing understanding in biology. Journal of Biological Education, 35(3), 118-125.
  • Morgan, G. A., Leech, N. L., Gloeckner, G. W., & Barrett, K. C. (2004). SPSS for introductory statistics: Use and interpretation (2. bs.). London: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Özçelik, D. A. (1998). Ölçme ve değerlendirme (8.Baskı). Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Özdemir, M. A. & Dindar, H. (2013). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde kavramsal değişim yaklaşımının, öğrenme stillerine göre öğrenci başarısına etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 288-299.
  • Öztürk, N. (2013). Altıncı sınıf fen ve teknoloji dersi Işık ve Ses ünitesinde 5E öğrenme modeline dayalı etkinliklerin öğrenme ürünlerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Salgut, B. (2007). İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersi Işık ve Ses ünitesinde internetin de kullanıldığı bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Şeker, H. & Gençdoğan, B. (2006). Psikolojide ve eğitimde ölçme aracı geliştirme. (1. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Şen, H. C. & Eryılmaz, A. (2011). Bir başarı testi geliştirme çalışması: Basit Elektrik Devreleri başarı testi geçerlik ve güvenirlik araştırması. Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 1-39.
  • Tan, Ş., Kayabaşı, Y., & Erdoğan, A. (2002). Öğretimi planlama ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tan, Ş. (2008). Öğretimde ölçme ve değerlendirme. PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • Tekin, H. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (20. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Tezbaşaran, A. A. (1996). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Tosun, C. & Taşkesenligil, Y. (2011). Revize edilmiş Bloom’un taksonomisine göre Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri konusunda başarı testinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 499-522
  • Turgut, M. F. (1992). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • URL-1. http://testleri.gen.tr/6-sinif-isik-ve-ses-testleri-coz.aspx, Erişim tarihi: 01.03.2016.
  • URL-2. http://www.vitaminegitim.com/ortaokul, Erişim tarihi: 01.03.2016.
  • Uzunöz, A. & Buldan, İ. (2012). Ortaöğretim coğrafya dersi Doğal Sistemler konu alanı Atmosfer ve İklim ünitesi başarı testi geliştirme çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 291-312.
  • Ünsal, Y. & Güneş, B. (2002). Bir kitap inceleme çalışması örneği olarak MEB ilköğretim 4.sınıf fen bilgisi ders kitabına fizik konuları yönünden eleştirel bir bakış. Gazi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 22(3), 107-120.
  • Yurd, M. & Olğun, Ö. S. (2008). Probleme dayalı öğrenme ve Bil-İste-Öğren stratejisinin kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 386-396.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinan Yanar 0000-0003-4365-1164

Aslı Saylan Kırmızıgül 0000-0001-5678-8050

Hasan Kaya 0000-0003-3529-9762

Yayımlanma Tarihi 27 Kasım 2019
Kabul Tarihi 2 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yanar, S., Saylan Kırmızıgül, A., & Kaya, H. (2019). 6. Sınıf Işık ve Ses Konusuna Yönelik Başarı Testi Geliştirme Çalışması. SDU International Journal of Educational Studies, 6(2), 53-72. https://doi.org/10.33710/sduijes.577411
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

ISSN:2148-9068