Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ebelik öğrencilerinin mizah duygusunun stresle baş etme yaklaşımlarına etkisi

Yıl 2018, , 94 - 101, 01.08.2018
https://doi.org/10.22312/sdusbed.338028

Öz

Amaç: Araştırmada ebelik öğrencilerinin mizah duygusunun stresle baş
etme yaklaşımlarına etkisini belirlenmek amaçlanmıştır.



Materyal- metot: Kesitsel tanımlayıcı olarak yapılan araştırmanın
örneklemini 280 öğrenci oluşturmuştur. Veriler Mizah Tarzları Ölçeği ve
Stresle Başetme Tarzları Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirmesi SPSS
(22.0) paket programında yapılmış, istatistiksel anlamlılık p<0.05 olarak
kabul edilmiştir.



Bulgular: Öğrencilerin
tamamı kız olup yaş ortalaması 20.80±1.51 dir. Öğrencilerden  %72.9’u mesleği isteyerek seçtiğini, %44.3’ü
derslerde mizahın işlendiğini, %40.7’si stresle baş etmede mizahı kullandığını
belirtmiştir. Mesleğini isteyerek seçen, derslerde mizahın işlendiğini söyleyen
öğrencilerin kendini geliştirici mizah ile iyimser yaklaşım puan
ortalamalarının anlamlı şekilde yüksek olduğu bulunmuştur (p<0.05). Katılımcı
ve kendini geliştirici mizah ile kendine güvenli ve iyimser yaklaşım puan
ortalamaları arasında pozitif,  çaresiz
yaklaşım arasında ise negatif ilişki olduğu (p=0.001) saptanmıştır.



Sonuç: Öğrencilerin olumlu
mizah tarzları (katılımcı ve kendini geliştirici mizah) ortalama puanları daha
yüksektir. Olumlu mizah tarzları ile stresle olumlu baş etme tarzları (kendine
güvenli ve iyimser yaklaşım) arasında pozitif yönde ilişki vardır. Sonuçlar öğrencilerin stresle
sağlıklı baş edebilmelerinde olumlu mizah duygusu oluşturmanın önemini göstermektedir.
Bu nedenle ebelik öğrencilerinde mizahı kullanmanın önemi konusunda farkındalık
oluşturulması, stresle baş etme yöntemi olarak mizahı kullanmalarının
sağlanması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Referans 1: Şule Gökyıldız email: gokyildizsule@gmail.com
  • Referans 2: Semiha Aydın Özkan email: semihaaydin44@gmail.com
  • Referans 3: Özgür Alparslan email:ozgralp60@gmail.com
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gülseren Dağlar

Özlem Duran Aksoy

Dilek Bilgiç

Sultan Uçuk

Handan Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 13 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

Vancouver Dağlar G, Duran Aksoy Ö, Bilgiç D, Uçuk S, Güneş H. Ebelik öğrencilerinin mizah duygusunun stresle baş etme yaklaşımlarına etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018;9(2):94-101.

Cc-by-nc-nd-icon-svg

Creative Commons Attribution 4.0 International License 

Atıf gereklidir, ticari olmayan amaçlarla kullanılabilir ve değişiklik yapılarak türev eser üretilemez.