Cilt: 7 Sayı: 2 , 20.09.2023

Yıl: 2023

Araştırma Makalesi

Araştırma Makalesi

4. Türkiye’de İlk ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Spora Katılım Durumu ve Akademik Başarıları Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi

Spor Eğitim Dergisi (SED), Hareket ve Antrenman Bilimi, Spor Eğitimi, Spor Sağlık ve Beslenme, Egzersiz Fizyolojisi, Egzersiz ve Spor Psikolojisi, Spor Bilişim Teknolojisi, Spor Yönetimi ve Beden Eğitimi ve Spor bilimleri alanlarındaki en son araştırmaları sunan saygın ve Uluslararası hakemli yayın (Bilimsel Dergi) organıdır. 

SED, Editöre mektup, derleme, araştırma ve orijinal araştırmaları yayınlamaktadır. Dergiye yayınlanması için başvurulan bilimsel makaleler, teorik veya deneysel araştırmalara veya spor bilimleri alanındaki pratik uygulamalara ilişkin yeni veriler içermelidir.


Web site: https://dergipark.org.tr/seder

Makale Gönderi: https://dergipark.org.tr/seder

AÇIK ERİŞİM POLİTİKASI


MAKALE YAYINLAMA ÜCRETİ


YAYIN SIKLIĞI

SED  yılda 3 sayı olarak (Nisan, Ağustos, Aralık) çıkarılmaktadır. Yazarlar bir sonraki sayıya kadar eserlerinin yayınlanmasını beklemeyecektir. Bu yolla SED, makale yayın sürecini, dergimize yayının yüklenmesinden, yayınlanıncaya kadar geçen süreyi hızlandırmayı amaçlamaktadır.


ARŞİVLEME

Spor Eğitim Dergisi katılan kütüphaneler arasında dağıtık bir arşivleme sistemi oluşturmak ve bu kütüphanelerin koruma ve restorasyon amaçlı kalıcı arşivler yaratmasına izin vermek için LOCKSS sistemini kullanmaktadır.

SED dergisi temel olarak spor bilimi ile ilgili tüm araştırma makalelerini kapsayan çalışmaları yayınlar. 

Bu konular:

·      Antrenman Bilimi

·      Sporcu Sağlığı

·      Sporcu Beslenmesi

·      Egzersiz Fizyolojisi

·      Egzersiz ve Spor Psikolojisi

·      Sporda Bilişim Teknolojileri 

·      Spor Yönetimi

·      Beden Eğitimi ve Spor

·      Hareket Eğitimi 

.   Rekreasyon

.   Engellilerde Spor

SED dergisi açık erişim olarak yayın yaparak spor bilimi ile ilgili farklı ülkelerdeki bilim insanlarının yayınlarını yayınlamaktadır.

Spor Eğitim Dergisi (SED) 

  • Dergimize gönderilecek makalelerin Word şablonları üzerinden yazılması bir “ÖNKOŞUL”dur. Bu şablona yazılmadan sisteme yüklenen makalelerin Hakem Değerlendirme süreci BAŞLATILMAMAKTADIR.
  • MAKALE ŞABLONU İÇİN TIKLAYINIZ.

Üst ve Alt Bilgiler kabul sonrası dergi yönetimi tarafından dizgi aşamasında güncellenecek olup yazarlar tarafından değiştirilmemesi gerekmektedir.

Sayfa Düzeni: A4 Kenar Boşlukları (Normal) (4 yandan 2,5cm)

Font: Times New Roman, Dikey

Makale Başlığı: 14 punto, bağlaçlar hariç her kelimenin baş harfi büyük olarak, Sola hizalı yazılır.

Sözlü bildiri, Doktora tezinden üretilmiştir veya destek almış çalışmalar başlığa * şeklinde dip not ile verilir. Başlıktan sonra bir boşluk ve dipnot verilmelidir. Dipnot 8 punto, 

Yazar/lar: 11 punto, Yazar Adı Soyadı (Soyadharfleri büyük) Dipnot bir boşluk ve sayı olarak 1 – 2… şeklinde, sola yaslı verilir.

Özet Başlık: 10 punto ve Koyu Yazılır, Sola hizalı.

Özet: 9 Punto, İki tarafa yaslı, 250 Kelimeyi geçmeyecek şekilde yazılmalıdır.

Anahtar Kelimeler Başlığı: 10 Punto Koyu, 

Anahtar Kelimeler: 9 Punto, En çok 6 anahtar kelime yazılmalıdır. (Başlıkta yer almayan kelimeler kullanılmalıdır.).

Makale Hakkında Bilgisi: Kabulden sonra tarafımızca gerçekleştirilir.

CrossMark ve DOI: Kabulden sonra tarafımızca gerçekleştirilir.

Ana Başlıklar: Giriş, Yöntem, Tartışma v.b. temel başlıklar, 11 Punto, Koyu ve Sola Hizalı, Sonra 3 nk ve Önce 12 nk boşluk

Alt Başlıklar: 11 Punto, Koyu, İtalik, Sola hizalı

Paragraflar: 11 punto, İki yana yaslı, Paragraflar arası 3 nk boşluk

Tablolar - Şekiller

Tablo ve Şekillerin hazırlanmasında William G Hopkins’in “GUIDELINES ON STYLE FOR SCIENTIFIC WRITING” (http://www.sportsci.org/jour/9901/wghstyle.html) yayınındaki bilgiler ve aşağıda belirtilen örnek Tablo yapıları göz önünde bulundurulmalıdır.

Tablo ve Şekil başlık ve metin özellikleri Türkçe - İngilizce Makale Şablon içerisindeki örneklerdeki yapılar dikkate alınarak verilmelidir.

Tablo ve Şekillerden öncesine ve sonrasına 12 nk boşluk verilirTablo başlıkları ve tablo içindeki metinler 10 Punto büyüklüğündeki karakterlerle yazılmalıdır.



ÖRNEK TABLO 1 (Bağımsız Gruplar)

Tablo x. ……………………………………………………………………

 

Grup 1 (N = …)

(Ort ± Ss)

Grup 2 (N = …)

(Ort ± Ss)

Fark (%)

(Ort ± Ss)

Fark (%)

(%95 GA)

p

EB

Yaş (yıl)

…….

…….

…….

……

……

……

Boy (m)

…….

…….

…….

……

……

……

Kütle (kg)

…….

…….

…….

……

……

……

Bağımlı Değişken 1

…….

…….

…….

……

……

……

Bağımlı Değişken 2

…….

…….

…….

……

……

……

Bağımlı Değişken 3

…….

…….

…….

……

……

……

…….

…….

…….

……

……

……

…….

…….

…….

……

……

……

EB: etki büyüklüğü (Cohen’s d), GA: güven aralığı, N: örneklem büyüklüğü, Ort: ortalama, Ss: standart sapma 

 

ÖRNEK TABLO 2 (Bağımlı Grup / Tekrarlı Ölçüm)

Tablo y. …………………………………………………………………………………

 

Ön-test 

(Ort ± Ss)

Son-test 

(Ort ± Ss)

Fark (%)

(Ort ± Ss)

Fark (%)

(%95 GA)

p

EB

Değişken 1

8,12 ± 1,21

9,12 ± 1,21

11,1 ± 3,78

8,11 - 14,1 

……

…….

Değişken 2

…….

…….

…….

……

……

……

Değişken 3

M7,65 [5,11-10,1]

M9,25 [6,11-13,2]

M9,25 [6,11-13,2]

7,11 - 9,87

……

r0,45

…….

…….

…….

……

……

……

…….

…….

…….

……

……

……

EB: etki büyüklüğü (Cohen’s d), Fark = (Son-test – Ön-test)/(Ön-test) × 100, GA: güven aralığı, M Medyan [25% - 75%] (yüzdelik dilimler), Ort: ortalama, r Non-parametrik test için etki büyüklüğü, Ss: standart sapma 

ÖRNEK TABLO 3

Table 1. Physical characteristics of the participants in A group (n=27) and B  group (n=27)

 

Group

Mean

SD

Min

Max

∆ (Mean ± SD)

95% CI of ∆

p

ES

Age (y)

A

32.9

2.3

19.1

27.0

………

……….

0.90

−0.04

B

33.0

3.0

18.8

32.2

Resistance Training Age (y)

A

4.6

1.7

2.0

9.0

……….

………..

0.32

0.35

B

3.9

2.3

2.0

10.0

Body Height (m)

A

1.80

0.08

1.70

1.98

…………

………..

0.43

−0.28

B

1.83

0.06

1.73

1.95

Body Mass (kg)

A

79.2

8.1

67.0

93.0

……….

………

0.89

0.05

B

78.8

10.1

59.1

102.0

1Time passed from birth date to the testing date; 2Time passed since the first participation in complementary resistance training for the specific sport branch; ∆: Difference = A – B; CI: Confidence Interval; ES: effect size (Cohen’s d); max: maximum; min: minimum; SD: standard deviation; y: year 


ETİK

Spor Eğitim Dergisi, en yüksek araştırma ve yayın etiği standartlarına bağlıdır. Etik suistimalden şüpheleniliyorsa, Yayın Kurulu, ilgili uluslararası yayın etiği kurallarına (yani, COPE yönergeleri, ICMJE Önerileri, CSE Yayın Etiği Beyaz Kitabı, WAME kaynakları, WMA politikaları ve ORI) uygun olarak hareket edecektir.

İNTİHAL

İntihal ciddi bir sorundur ve bilimsel yazıları etkileyen en yaygın etik sorundur. Spor Eğitim Dergisi hiçbir şekilde intihal yapılmasına izin vermez. Dergi politikamız gereği, gönderilen yazılar en az iki kez (değerlendirme sürecinde ve yayınlamadan önce) çakışan ve benzer metin durumlarını tespit etmek için intihal yazılımı ile taranır.

Tüm başvuruları intihal için taramak için "iThenticate" kullanıyoruz. % 20'in üzerinde bile yüksek benzerlik puanları, bir makalenin kabul edildikten sonra bile reddedilmesine neden olabiliir.

Spor Eğitim Dergisi ücretli bir dergidir. Makalelerin kabul veya ret durumuna bakılmaksızın ücret alınmaktadır.
Not:
- Değerli Yazar, Sizlerden ön değerlendirme, hakemlik, editörlük inceleme, dil kontrolü hizmeti, sekreterlik, yazım imla, mizanpaj kontrol vb nedenlerden dolayı ücret talep etmekteyiz.
- Bilgi için Makale ID nizi lütfen belirtiniz. Ücreti gönderilmeyen makaleler işleme açılmamaktadır.

Yayıncı

İbrahim Erdemir
İbrahim ERDEMİR BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Web
Balıkesir Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi,
Çağış, Balıkesir Uşak Yolu, 10463 Bigadiç/Balıkesir


Spor Eğitim Dergisi - SEDER

Uluslararası Spor, Egzersiz ve Antrenman Bilimi Dergisi - USEABD

Antrenman, Beden Eğitimi ve Oyun, Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi, Egzersiz Fizyolojisi, Spor Biliminde Biyomekanik, Spor Biliminde Hareket Eğitimi

Baş Editör

İbrahim Erdemir
Prof. Dr. İbrahim ERDEMİR Balikesir University, Faculty of Sports Sciences Web
E-mail: iboerdemir@icloud.com
orcid.org/0000-0002-5279-6907
Egzersiz ve Spor Bilimleri, Antrenman, Egzersiz Fizyolojisi
Recep Fatih Kayhan
Doç. Dr. Recep Fatih KAYHAN MARMARA UNIVERSITY, FACULTY OF SPORTS SCIENCES
Egzersiz ve Spor Bilimleri, Antrenman

Alan Editörleri

Türker Biyikli
Doç. Dr. Türker BİYİKLİ MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Antrenman, Egzersiz Fizyolojisi, Fizyoterapi
Muhammet Bozoğlan
Doç. Dr. Muhammet BOZOĞLAN SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ, İZMİR TEPECİK SAĞLIK UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sağlık Bilimleri, Egzersiz ve Spor Bilimleri
Çağdaş Caz
Prof. Dr. Çağdaş CAZ YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Egzersiz ve Spor Bilimleri
Hadi Nobarı
Prof. Dr. Hadi NOBARI Universidad Politécnica de Madrid

I grew in a sports environment. I am currently a senior researcher at the University of Extremadura Spain. I have won ranked 1st place in physical fitness in Iran and now I work in several professional clubs as a sports scientist. My interests in researches: Sports Nutrition and supplement; growth youth and maturation; strength and conditioning; sports performance; soccer training; injury prevention; training load, quality of life; reliability, and validity.

Egzersiz Fizyolojisi, Fiziksel Aktivite ve Sağlık

İstatistik Editörü

Sait Bardakçı
Doç. Dr. Sait BARDAKÇI Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İİBF
İstatistik, İstatistiksel Analiz, Nicel Karar Yöntemleri, İstatistiksel Analiz Teknikleri, Test, Ölçme ve Psikometri (Diğer)

Yayın Kurulu

Eser Ağgön
Prof. Dr. Eser AĞGÖN MARMARA UNIVERSITY
Egzersiz ve Spor Bilimleri, Antrenman, Fiziksel Uygunluk
Default avatar
Doç. Dr. Serdar BAYRAKDAROĞLU GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ, BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU, ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Antrenman
Murat Kasap
Dr. Murat KASAP BARTIN ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Egzersiz ve Spor Bilimleri, Egzersiz Fizyolojisi, Spor ve Genetik
Gözde Ersöz
Prof. Dr. Gözde ERSÖZ MARMARA ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Web

Prof.Dr. Gözde ERSÖZ, Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü'nde spor ve egzersiz psikolojisi, spor yönetimi konularında uzmanlaşmıştır. Dr. Ersöz'ün 30 araştırma makalesi ve 6 kitap bölümü yayınlanmış olup, bilimsel kongrelerde 100'ün üzerinde bildiri sunmuştur. Dr. Ersöz, Research in Sport Science ile The Journal of Eurasia Sport Sciences Medicine ve Research in Sport Science dergilerinin spor ve egzersiz pskolojisi alan editörüdür. Ayrıca Spor ve Egzersiz Psikolojisi, Spor Bilimleri ve Rekreasyon alanlarında yayınlanan birçok derginin yayın kurulunda görev yapmaktadır. Ersöz, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi, Türkiye Milli Paralimpik Komitesi, Basketbol Federasyonu, Egzersiz ve Spor Psikolojisi Derneği, Spor Bilimleri Derneği, Kadınlar için Spor ve Fiziksel Aktivite Derneği gibi kurum ve kuruluşların komite ve kurullarında görev yapmaktadır.

Spor ve Egzersiz Psikolojisi, Fiziksel Aktivite ve Sağlık, Spor ve Rekreasyon, Egzersiz ve Spor Psikolojisi, Spor ve Dinlence İşletmeciliği
Matthew Muscat-ınglott
Dr. Matthew MUSCAT-INGLOTT Malta College of Arts, Science & Technology

Matthew Muscat-Inglott, MCAST Toplum Hizmetleri Enstitüsü'nde Kıdemli Öğretim Görevlisidir. Enstitüdeki görevleri arasında araştırma yöntemleri konusunda ders vermek, lisans ve lisansüstü araştırma projelerini üstlenen öğrencilere ders vermek ve araştırma yürütmek yer almaktadır. Matthew mesleki eğitim, spor ve sağlık için egzersiz alanlarında araştırmalar yürütmekte ve çeşitli yerel ve uluslararası dergilerde düzenli olarak yayınlar yapmaktadır.

Mesleki Eğitim, Eğitim Felsefesi
Hadi Nobarı
Prof. Dr. Hadi NOBARI Universidad Politécnica de Madrid

I grew in a sports environment. I am currently a senior researcher at the University of Extremadura Spain. I have won ranked 1st place in physical fitness in Iran and now I work in several professional clubs as a sports scientist. My interests in researches: Sports Nutrition and supplement; growth youth and maturation; strength and conditioning; sports performance; soccer training; injury prevention; training load, quality of life; reliability, and validity.

Egzersiz Fizyolojisi, Fiziksel Aktivite ve Sağlık

Bilim Kurulu

Emin Süel
Prof. Dr. Emin SÜEL MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Spor ve Egzersiz Beslenmesi, Antrenman, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Halil İbrahim Çakır
Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim ÇAKIR RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
Egzersiz ve Spor Bilimleri
Zeynep Senem Söyleyici Öcal
Yrd. Doç. Dr. Zeynep Senem SÖYLEYİCİ ÖCAL SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Spor ve Egzersiz Beslenmesi, Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Muhammed Şahin
Dr. Muhammed ŞAHİN Yozgat Bozok Üniversitesi
Antrenman, Egzersiz Fizyolojisi
Andy Lin
Doç. Dr. Andy LİN National Taiwan Sport University Web

Andy Lin is an Associate Professor at the Center for Teacher Education, National Taiwan Sport University in Taoyuan, Taiwan. His research focuses on PETE and PE curriculum and instruction. He has published works on preservice teacher development and educational policies in sport pedagogy.
https://orcid.org/my-orcid?orcid=0000-0002-8841-9847

Hizmetiçi Eğitim, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)

Dergi Sekreterya

Esranur Terzi
Doktora Esranur TERZİ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
Egzersiz ve Spor Bilimleri, Fiziksel Aktivite ve Sağlık, Fiziksel Uygunluk

Spor Eğitim Dergisi (SEDER), aşağıdaki indeks/veritabanlarında listelenmektedir: