Bu çalışmada, Konya ili büyükşehir belediye sınırları içinde yaşayan hanelerinin temsil edilebilecek büyüklükte belirlenen 396 hanenin et mamulleri tüketimi ve satın alma davranışları araştırılmıştır. Araştırmada anket uygulanan denekler ürünleri alırken-verişirken göreceli önem sırasına göre "Tazelik-Hijyen-Fiyat-Satıcı ve Marka" tercih etmektedir. Araştırma alanında kişi başına yıllık 3.5 kg et mamulü tüketildiği ve bunun % 65.7’sinin sucuk olduğu tespit edilmiştir. Grup analiz sonuçları tüketicilerin "Pınar ile Maret", "Beşler, EBK ve Kon-et" ve Apikoğlu, İmamoğlu ve Van-et" markalarını özellikle seçtiklerini göstermiştir.
n this study, disaggregate processed meat consumption and expenditure of households in Konya city were investigated with data obtained by questionnaire. Questionnaire data cover 396 households selected at different socio-economic classes. According to relative importance, consumer preferences in research are rated for meat products as "Freshness-Hygiene-Price-Seller and Brand" respectively. In this study, per capita annual processed meat consumption was estimated as 3.5 kg and sausage as the main consumption is 65.7%. Cluster analysis result shows that consumers prefer "Pınar and Maret", "Beşler, E.B.K. and Kon-et" and "Apikoğlu, İmamoğlu and Van-et" brands.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Tarımsal Yayım ve Haberleşme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 1995 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 1995 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1995 Cilt: 8 Sayı: 10 |
Selcuk Journal of Agriculture and Food Sciences Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.