Ankara’da 1978 yılında matbaa işletmecisi bir ailenin ilk çocuğu olarak doğmuştur. İlk ve ortaokul öğretimini Yükseliş Koleji’nde almıştır. Annesi tarafından sanata yönlendirilmiştir. Birçok ulusal ve uluslararası çocuk resim yarışmasında dereceler kazanmıştır. Babasından ilk grafik ve baskı eğitimini almıştır. Sanata olan ilgisi lise döneminde de devam etmiştir. Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Resim Bölümü’nde 1997 yılında mezun olmuştur. Aynı yıl Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü’nü birincilikle kazanmıştır. Üniversitede öğrenci olduğu dönemde Ankara’da reklam ajanslarında grafik tasarımcı ve sanat yönetmeni olarak çalışmıştır. 2001 yılında lisans eğitimini bölüm ve fakülte birincisi olarak bitirmiştir ve yüksek lisans çalışmasına başlamıştır. 2003 yılında Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nin kuruluş aşamasının Grafik Bölümü ayağında bulunmuştur. 2004 yılında askerlik görevi nedeniyle akademik çalışmalarına ara vermiştir. Askerlik görevi sonrası akademiye dönmeyerek babasının vefatından kalan aile işletmesi Onur Matbaacılık Ltd Şti’nin başına geçmiştir.
Devraldığı şirketi yeniden yapılandırmıştır. Markalaşma süreci için yol haritası oluşturmuş ve kurum kimliğini yenilemiştir. Yaptığı Ankara’nın ilk “sıfır” Koenig & Bauer Performa 5 renk ofset baskı makinası yatırımı ile şirketin adını Onur Yeni Baskı olarak güncellemiştir. Bu dönemde grafik tasarım alanına hizmet edecek olan “O” adlı şirket bültenini yayınlamaya başlamıştır ancak uzun soluklu olamamıştır. 2010 yılında Canon baskı sistemlerine yatırım yaparak sadece dijital baskı yapan Ankara’nın ilk dijital matbaası Opus Basımevi’ni kurmuştur.
2013 yılında gelen davetle Hacettepe Üniversitesi GSF Grafik Bölümü’nde misafir öğretim görevlisi olarak dersler vermeye başladı. Akademiye dönüşüyle yarım kalan yüksek lisans tezini Prof. Dr. İncilay YURDAKUL danışmanlığında tamamlamıştır. TAŞIT GRAFİĞİ UYGULAMALARI ve AMBULANS FORMA TASARIMI adlı yüksek lisans tezi taşıt ve grafik ilişkisini irdeleyen ilk akademik çalışma olmuştur. Tez taşıtlarda grafik kullanımını sınıflandırmakta ve çağdaş bir ambulans için tasarım önerisinde bulunmaktadır. Hacettepe Üniversitesi’nde ders yürüttüğü süreçte Gazi Üniversitesi, Çankırı Karatekin Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi ve Atılım Üniversitesi’lerinin Grafik Tasarım ve Görsel İletişim Bölümleri’nde Proje, Tipografi, Ambalaj Tasarımı, Alan Uygulama, İletişim, Reklam, Sanat ve benzer birçok dersleri yürütmüştür. 2018 yılında tüm ticari faaliyetlerini bırakarak tamamen akademiye geçmiştir ve Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Grafik Bölümü’ne öğretim görevlisi olarak atanmıştır. 2019 yılında Hacettepe Üniversitesi GSF Grafik Bölümü’nde Prof. Namık Kemal SARIKAVAK danışmanlığında KARMA GERÇEKLİKTE ÇOKLU MEKAN TASARIMI adlı doktora çalışmasını tamamlamıştır. Tez artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve karma gerçeklik kavramlarını sınıflandırmakta ve paralel evrenler hipotezinden yola çıkarak tek bir fiziki gerçek mekanın aynı anda birçok farklı sanal mekanlar olarak kullanılmasının tasarımını içermektedir. Bu çalışma ülkenin karma gerçeklik üzerine yapılan ilk doktora çalışması olmuştur. Doktora çalışmasını bitirmesiyle Dr. Öğretim Üyesi olarak atanmıştır. 2020 yılında Başkent Üniversite’ndeki görevinden istifa etmiştir ve Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü’ne Dr. Öğretim Üyesi olarak atanmıştır. 2022 yılında UAK tarafından doçent derecesi verilmiştir. Halen aynı kurumda çalışmaya devam etmektedir.
Akademiye dönüşü sanatsal çalışmalarına da dönmesini sağlamıştır. 2016 yılında İKSV’nin düzenlediği İstanbul Tasarım Bienali’nde AUTOGRAPHSY/OTOGRAFSİ adını verdiği kendini temsil eden bir kitaba otopsi yaptığı video art çalışması açık çağrı birinciliğini paylaşmıştır. 2018 yılında GAMUT adlı baskı skalalarından yaptığı zaman ve mekan öğrüntüsünü işleyen 5 metrelik yerleştirmesi Akbank Günümüz Sanatçıları Sergisi’nde birinciliği paylaşmıştır. 2021’de 40. GMK GRAFİK TASARIM SERGİSİ’ne seçilen OPUS üçlüsü baskıdaki analogdan dijitale dönüşüme işaret eden poster tasarımlarıdır. Baskı resim, poster tasarımları ve sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası sergilerde seçili sergilemiştir. 7 adet kişisel solo sergi açmıştır. 2017’de ilk kişisel sergisi H.Ü. Grafik Bölümü’nde WHEREDEYİM? ticari, akademik ve sanatsal çalışmalarının karmasından oluşmaktadır ve nerede olduğu sorusuna kişisel bir bakıştır. MONTAJ/MONTAGE adlı ikinci sergisi Galeri Soyut’ta açılmıştır. Gerçek, suret ve sahte kavramlarını sorgulayan işler matbaa filmlerinden oluşan birleştirmelerdir. Sergi, tekniğiyle baskı öncesi analog dönemin bellek tazelemesini yaparken gerçekten ayrılamayacak suretler yapabilen ustalara hayranlık beslemektedir. 2019 yılındaki üçüncü sergisi BİR ZAMANLAR ANADOLU’DA Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’nde başlayan sanat öğreniciliğinden sanat öğreticiliğine Anadolu’da evrilen hayatından kesit işler içermektedir. 2020 yılında MOTION GRAPHICS adlı dördüncü sergisini açmıştır. Saniyelik, dakikalık, saatlik hareket eden grafik öğelerden oluşan kompozisyonlara sahip tasarımları aynı şekilde bir daha görmek mümkün değildir. Sergi zaman ve mekanın değişkenliğini sorgulamaktadır. 2020 yılında Atılım Üniversitesi’nde açılan POSTER-A-MA sergisi adını 60’lı yıllarda ABD’yi kamyonlar üzerinde gezen GM’in gelecekçi panayırı FUTUR-A-MA’sından ve geniş bir perspektifte bakış açısı sunan PANOR-A-MA tekniğinden almaktadır ve geniş bir poster seçkisinden oluşmaktadır. 2021’de Covid-19 Salgını sırasında gerçekleştirdiği SMALL BİZ’NESS sergisi çevrimiçidir. Mahalle ve küçük esnaf kavramları üzerine kurulu sergi fotografik çalışmalarından oluşmaktadır. Cadde üzerinde hareket ederken önünden geçip gidilen esnaf camekanları film karelerini çağrıştırırken cadde geçip giden hayatı temsil etmektedir. 2022 yılı sonunda gerçekleştirdiği POSTER-A-MA-22 Selçuk Üniversitesi’ne geçtikten sonraki poster tasarımlarını da içeren güncellenmiş POSTER-A-MA’dır.
Tasarım ve sanat alanlarıyla beraber yayında üretmektedir. Bugüne kadar özgün nitelikte 10 adet uluslararası bildiri 5 adet hakemli makale yayınlamıştır. İlgi alanlarının çeşitliliği ve disiplinlerarası bakış açısıyla makale ve bildirileri oldukça geniş bir konu alanına yayılmaktadır. EKOLOJİK VE EKONOMİK FAYDA MODELİ OLARAK A4 FORMAT YERİNE B4 FORMAT KULLANIMI adlı bildirisi çevreci bir tüketim için öneri getirmiştir. ANKARA ESKİ BİNA İSİMLİKLERİNİN GRAFİK TASARIM DEĞERLENDİRİLMESİ adlı bildirisi tipografi üzerine bir grafik arkeoloji olmuştur. Paris’te sunduğu DEĞİŞKEN VERİLİ AMBALAJ TASARIMI ile GÜNCEL SANATTA GRAFİK TASARIM VE ÜRETİMİ TEKNİKLERİ bildirileri grafik tasarımın güncel sanat ve ambalajla ilişkisini araştırmaktadır. YIL MİLYON’DA MATBAA bildirisi yakın gelecek için basım teknolojilerine fütüristik bir önerme sunmaktadır. SANATSAL İFADE BİÇİMİ OLARAK AMBALAJ bildirisi ambalajın sanata dahiliyetine işaret etmektedir. ÇEVRİMİÇİ BİR DÜNYADA ÇIKARIMSAL (ANALOG) RENK SİSTEMİ YERİNE TOPLAMSAL (DİJİTAL) RENK SİSTEMİ KULLANIMI bildirisi renk eğitiminde pigment boyalar gibi ışık kaynaklı renk eğitiminin de verilmesi gerektiğini söylemektedir. KARMA GERÇEKLİK EVRENİNDE SİMÜLASYON ETİĞİ bildirisi sanal bir dünyanın yeni etik değerlere sahip olması gerekeceği uyarısını yapmaktadır. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK SORUNLARI ve SANAL GERÇEKLİK SORUNLARI bildirileri her iki kavramın adlandırma, tanımlandırma, kullanım ve sağlık sorunlarını sıralamaktadır.
LA CASA DE PAPEL OTOGRAFSİSİ makalesi dizide geçen soygunu kendi deneysel otografsi tekniği merceğinden incelemektedir. ÇAĞDAŞ SANAT MÜZESİ ÖNERİSİ OLARAK ANAFARTALAR ÇARŞISI müzesi başkentin çağdaş sanat müzesi eksiğinin Ulus’ta bulunan çok katlı eski bir çarsının yeniden işlevlendirilerek giderilebileceği önermesinde bulunmaktadır. TAŞIT GRAFİĞİ İNCELEMESİ ve TASARIM ÖNERİSİ OLARAK POLİS OTOSU makalesi yüksek lisans çalışması konusunda çağdaş ve özgün tasarım önerisi getirmektedir. Doktora çalışma konusuna paralel olarak ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK, SANAL GERÇEKLİK VE KARMA GERÇEKLİK KAVRAMLARINDA İSİMLENDİRME VE TANIMLANDIRMA SORUNLARI ile A STRANGE CONCEPT ARISING IN THE COVID-19 PANDEMIC: SANAL SERGİ makaleleri gerçeklikler ve kullanımları üzerinedir.
Tasarım ve sanatta yoğun bir deneysellik içeren çalışmaları konu ve nitelikleriyle çağdaş standartlardadır ve geniş bir alana yayılmıştır. Ağırlıkla poster, baskı resim ve heykel üretmektedir. Çalışmalarında sayısal ortamda düzenlenmiş tasarımlara gerçek nesneler eşlik ekmektedir. Tasarım dili matbaa baskı öncesi görsel simgelerinden ve baskının üst üste yapılan çok katmanlı yapısından oluşmaktadır. Baskı skalaları, krosları, kesim çizgileri, kırmızı montaj bantları kimi zaman çalışmanın içinde unutulmuş gibi montaj milimetrik kağıdının üzerinde durmaktadır. Çalışmaları geneliyle brutal özelliktedir.
Sanallık ve baskı resim üzerine buluşlar yapmıştır. 4 adet patent çalışması bulunmaktadır. Bunların iki adeti karma gerçeklik mekan tasarımı ve trafiği üzerine ve iki adeti baskı resimde kullanılacak yeni bir baskı şekli ve oyma aleti üzerinedir.
Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği (AICA) Türkiye Şubesi, Grafik Tasarımcılar Meslek Kuruluşu (GMK) ve İstanbul Ekslibris Derneği (İED) derneklerine üyedir. Akademisyen Dr. Seçil Ermiş İpek ile evlidir ve Duru Luna İpek’in babasıdır.
Doç. Dr. Ulaş Işıklar 1977’de Kırklareli’nde doğdu. Lisans öğrenimini Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo TV Sinema Bölümü’nde bitirdikten sonra, yüksek lisans ve doktorasını aynı üniversitede sinema üzerine yaptı. İstanbul Beykent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema TV (İngilizce) Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Birçok kısa film, video-klip, tanıtım ve eğitim filminin yönetmenliğini yaptı. “Nemesis; Ölüler Valsi” adlı kısa filmle Ege Üniversitesi 2003 kısa film yarışması kurmaca kategorisinde Birincilik ve Selçuk Üniversitesi 2003 kısa film yarışması Jüri Özel ödülü, “Shtriga; Bir Vampir Rüyası” adlı kısa filmle Ege Üniversitesi 2004 kısa film festivalinde En İyi Film ödüllerini kazandı. Birçok televizyon dizi ve programının yanı sıra, sinema filmi ve belgesel projelerinde de çeşitli görevler aldı.
2010’da “Gecenin Çocukları: Son Dönem Korku Sinemasında Vampir Karakterinin Dönüşümü” adlı akademik sinema kitabı yayımlandı. Sinemayla ilgili pek çok kitap ve dergide akademik makaleleri yer aldı. İlk romanı “Gece Gelen” 2013’te yayımlandı. Nietzsche, Camus ve Sartre felsefelerinden ipuçları barındıran ikinci romanı “Karasinek” 2020’de, varoluşçu bir Trakya anlatısı olan üçüncü romanı “39 Merkez; Bir Trakya Kentinde Kısa Film Çekmenin Aşırı Acıklı ve Pek Gülünç Hikâyesi” 2021’de yayımlandı. Aynı yıl, “Nuri Bilge Ceylan Sinemasında Nihilizm” başlıklı akademik sinema kitabı yayımlanmıştır.
“Demirkubuz: Yolu Yok! Çekeceksin…” isimli akademik sinema kitabı ise 2024’te yayımlandı. Hâlihazırda sinema-felsefe alanında tamamladığı doktora tezine uygun şekilde, ‘felsefi’ temaları irdelediği edebi metin ve senaryo yazma çalışmalarını sürdürmekte, ayrıca lisans düzeyinde “Advanced Script Writing”, “Cinematography”, “Film Production”, yüksek lisans düzeyinde ise “Sinema ve Diğer Mecralar” ve “Kültürel Film Eleştirisi” derslerini vermektedir.
İrem Çoban, lisansını Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde birincilikle, yüksek lisansını yine Galatasaray Üniversitesi Medya ve İletişim Çalışmaları tezli yüksek lisans programında yüksek dereceyle tamamlamıştır. Lisansı boyunca Galatasaray Üniversitesi Tasarım Atölyesinde tasarımcı olarak birçok afiş, dergi ve kitap tasarımları yapmıştır. ABD, Japonya, İtalya, İngiltere, Kanada, Almanya, İngiltere, Türkiye, Güney Kore, Bulgaristan gibi dünyanın çeşitli ülkelerinde karma sergilere, festivallere ve workshoplara katılmıştır. İtalya Lecce’de bulunan Primo Piano LivingGallery’nin düzenlediği Art Woman 2020 Geo-Graphies sergisinde, “Tell me my future” video çalışmasıyla en iyi teknik uygulama ödülünü kazanarak Gümüş Sertika almaya hak kazanmıştır. Bir çocuk gelin hikayesini deneysel biçimde işleyen “Duy” isimli kısa filmi, çeşitli uluslararası festivallerin gösterim seçkilerine seçilmiştir. Maltepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Ana Sanat Dalı’nda Sanatta Yeterlik Programını yüksek onur derecesiyle tamamlamıştır. Tez çalışması, Uluslararası Kısa Film Platformu’nun düzenlediği festivalde Mart 2020 tarihinde Kadın Konulu Doktora Tezi Araştırma Bursu ödülünü almıştır. Tez çalışması olarak çektiği “Son Performans” isimli kısa filminin festival süreci devam etmektedir. Çoban, İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde Doktor Öğretim Üyesi olarak sürdürdüğü akademik kariyerinin yanı sıra sanatsal çalışmalarına da devam etmektedir. 2021 yazında İngiltere Londra merkezli Agora Digital Art Residency süresince ürettiği eserler, “Women in Proverbs” başlığı ile mimarisi Metaxu Studio tarafından hazırlanan devamlı bir solo sanal gerçeklik sergisinde sergilenmektedir. Barcelona’da yer alan Espronceda - Sanat ve Kültür Enstitüsü tarafından düzenlenen IMMENSIVA Residence 2022 içerisinde sanatçı olarak yer almaya hak kazanmıştır. 1-12 Ağustos 2022 tarihleri arasında gerçekleşen İstanbul XR Art Residency'nin mentorlarından biridir. Eylül 2022’de "The Holy Fetus Temple" isimli dijital modelleme-görsel çalışmasıyla 18. ADAF | FutuRetro online edisyonuna seçilmiştir. Dünyanın ilk NFT Bienali’nde çalışmasıyla yer almıştır. Mayıs 2023’te Eugeniusz Geppert Academy of Art and Design in Wrocław Polonya’da misafir öğretim üyesi olarak Gravity Sketch atölyeleri vermiştir. 16-24 Haziran 2023 tarihleri arasında Maltepe Üniversitesi Mehmet Özen Sanat Galerisi’nde “LOA” isimli ikinci kişisel video sergisini açmıştır. 17 ve 24 Haziran 2023 tarihlerinde Facebook Maslak İstasyonu’nda düzenlenen META SPARK HACKATHON’da sanatsal koordinatör ve Gravity Sketch atölye mentoru olarak yer almıştır. Ayrıca Londra merkezli Sedition Art Platform’unun sanatçılarından biridir. "Chasing the Hidden" ve "Spiritual Purification" adlı iki eser koleksiyonu bulunmaktadır.
Amacımız, Güzel Sanatlar ve Tasarım alanlarındaki farklı disiplinlerden ortak bir akademik platform oluşturmaktır.
ART/icle: Sanat & Tasarım Dergisi’ne, plastik sanatlar, grafik tasarım, görsel iletişim tasarımı, çizgi film animasyon, yeni medya, mimarlık, iç mimarlık, kentsel tasarım, sanat eğitimi, sanat tarihi, sanat felsefesi ve sosyolojisi, sinema ve televizyon, gastronomi ve mutfak sanatları, moda ve tekstil tasarımı, sahne sanatları konu başlıklarında makaleler kabul edilmektedir.
Dergimizde makale değerlendirme süreci 60 gündür. Her makale en az iki doktoralı hakem tarafından değerlendirilecek, bir kabul, bir ret gibi eşitlik olduğunda üçüncü hakem görüşü istenecektir. Tüm süreçler, çift körleme esasıyla yürütülecektir. Yazarlardan hiçbir aşamada herhangi bir ad altında ücret talep edilmeyecektir.
ART/icle: Sanat & Tasarım Dergisi, (ISSN: 2718-1057 & e-ISSN: 2791-7665) 2020 yılında kurulmuştur. Dergimiz, İstanbul Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi tarafından yılda iki kez, Haziran ve Aralık aylarında yayımlanmaktadır. Ek sayı, Dergi Yayın Kurulu’nun takdiri ile yayımlanabilir. Dergimiz, Uluslararası Akademik Hakemli Dergi statüsündedir. Açık erişim felsefesine uygun olarak faaliyet gösterecektir. Amacımız, Güzel Sanatlar ve Tasarım alanlarındaki farklı disiplinlerden ortak bir akademik platform oluşturmaktır. Derginin yazı dili Türkçe ve İngilizce’dir.
Dergimizde makale değerlendirme süreci 60 gündür. Her makale en az iki doktoralı hakem tarafından değerlendirilecek, bir kabul, bir ret gibi eşitlik olduğunda üçüncü hakem görüşü istenecektir. Tüm süreçler, çift körleme esasıyla yürütülecektir. Yazarlardan hiçbir aşamada herhangi bir ad altında ücret talep edilmeyecektir. Çevrimiçi intihal raporlamasında iThenticate, Turnitin ve intihal.net programları kullanılmaktadır. Uluslararası etik kurallara uyduğu tespit edilen makaleler kabul edilip kör akran hakemlik sürecine dahil edilmektedir.
Dergimiz şu alanlarda makale kabul etmektedir: PLASTİK SANATLAR, GRAFİK TASARIM, GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI, ÇİZGİ FİLM ANİMASYON, YENİ MEDYA, MİMARLIK, İÇ MİMARLIK, KENTSEL TASARIM, SANAT EĞİTİMİ, SANAT TARİHİ, SANAT FELSEFESİ VE SOSYOLOJİSİ, SİNEMA VE TELEVİZYON, GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI, MODA VE TEKSTİL TASARIMI, SAHNE SANATLARI konu başlıklarında makaleler kabul edilmektedir.
Aşağıda yer alan etik görev ve sorumluluklar, açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan rehber ve politikalar dikkate alınarak hazırlanmıştır.
(http://publicationethics.org/resources/guidelines.)
1. Yayın ve Yazarlık
1. Çift körleme yöntemi kullanılmaktadır.
2. Kabul edilen tüm makaleler alanında uzmanlaşmış en az iki uluslararası hakem tarafından sıkı bir kör hakemlik sürecine tabi tutulmaktadır.
3. Makaleler sadece alanına katkısı, önemi, ilgili oluşu, okunabilirliği ve dili uygun olduğu sürece dikkate alınıp kabul edilecektir.
4. Ret alan makalelerin tekrar hakemlik sürecine dahil edilmesi mümkün değildir.
5. Karar verme sürecinin sonucunda; makalenin kabulü, düzeltme verilmesi ya da retti ilan edilir.
6. Makalesi düzeltme alan yazarın düzeltilen metninin şartsız kabulü mümkün değildir. Tekrar değerlendirilecektir.
7. Makale kabul sürecinde, makalenin özlük hakkı ihlali veya intihal yapmadığını temin etmesi gerekmektedir.
8. Aynı makaleyi farklı dergilere değerlendirme için göndermek kabul edilmemektedir.
2. Yazarın Sorumlulukları
1. Makaleden sorumlu olan her yazar makaleye önemli ölçüde katkı sağlamış olmalıdır.
2. Yazarlar, çalışmalarının özgün olduğunu doğrulamakla yükümlüdürler. İntihal kabul edilmemektedir.
3. Yazarlar, makalenin daha önce herhangi bir dergide yayımlanmadığını tasdik etmelidir.
4. Yazarlar, basılan makalelerde tespit ettikleri basım hatalarını bildirmelidirler.
5. Yazarlar, makalenin daha önce herhangi bir kör akran hakemliği sürecine tabii tutulmadığını teyit etmelidirler.
6. Yazarlar, gerekli düzenlemeleri yapmakla yükümlüdür.
7. Yazarlar, makalede bahsettikleri verilerin doğruluğu ve kaynakçanın doğruluğunu tasdik etmelidir.
8. Yazarlar, hakemler arasında oluşan çıkar çatışması varsa bildirmelidir.
9. Yazarlar, kör akran değerlendirme sürecine istenilen katkıyı sunmalıdır.
10. Yazarlar, makalede kullanılan tüm kaynakları kaynakçada belirtmelidir.
3. Hakemlerin Sorumlulukları
1. Hakemler, kaynakçada bulunan ve kullanılmayan ya da makalede bulunan ancak kaynakçada yer almayan kaynakları tespit etmelidir.
2. Hakemler, tüm makalelerin ve ilgili bilgilerinin gizli olduğunu bilmelidir.
3. Hakemler nesnel olmalıdır.
4. Hakemler, makalede yer alan benzerlik ve intihalleri editöre bildirmekle yükümlüdür.
5. Hakemler, düzeltme ve ret gerekçelerini nesnel olarak bildirmek zorundadır.
6. Hakemler, tüm yazarlara eşit mesafede durmalı, çıkar çatışması içinde bulunmaması ve kişisel görüşlerini hakemlik sürecine dahil etmemelidir.
4. Editörlerin Sorumlulukları
1. Editörler, makalelerin akademik katkılarını ve kalitelerini gözeterek süreçleri yönetmelidir.
2. Editörler, kararlarının arkasında durmalı ve ani karar değişikliklerine izin vermemelidirler.
3. Editörler, hakemlerin gizliliğini korumalıdırlar.
4. Editörler, kabul edilen makalelerin içerik ve kalitelerinden sorumludur.
5. Editörler, yazarların isteklerini göz ardı etmemelidir.
6. Editörler, yazım hatalarını düzeltebilir ve yayıma hazırlanması için çalışmada bulunabilir.
7. Editörler, derginin kaynakları ve mali ileri konusunda açık olmalıdır.
8. Editörler, özgünlüğü, açıklığı, uygunluğu ve dili temel alarak karar vermelidirler.
9. Editörler, yayımlanan makalelerin uluslararası standartları karşıladığından emin olmalıdır.
10. Editörler, makalelerin kabulü ya da retti konusunda sorumlu merciidir.
11. Editörler, dergideki makale hakemlik ve yayım sürecinde yanlış uygulama yapılması durumunda harekete geçmelidir.
12. Editörler, makale kabulü sürecinde şeffaf olmalı ve kararlarını nesnel olarak ortaya koymalıdırlar.
13. Editörler, çıkar çatışması olmaması konusunda gerekli adımları atmalıdır.
14. Editörler, makale kabulünde seçici olmalıdır; derginin amaç, kapsam ve akademiye olan katkısını göz önünde bulundurmalıdır.
Dergimizde yazarlardan hiçbir aşamada herhangi bir ad altında ücret talep edilmemektedir.
ART/icle: Sanat ve Tasarım Dergisi
ISSN: 2718-1057
e-ISSN: 2791-7665