İzmir doğumlu Cenk Berkant, lisans eğitimini Ege Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü’nde almıştır. Yüksek lisans eğitimini aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat Anabilim Dalı’nda “Mimar Raymond Péré’nin İzmir’deki Eserleri” konulu teziyle tamamlamıştır. Doktora derecesini, İtalya Padova Üniversitesi’nde gerçekleştirdiği “L'Impero Ottomano e l'Italia, le relazioni in architettura: Il caso di Smirne” (Türk-İtalyan Mimarlık İlişkilerinde İzmir Örneği) başlıklı teziyle 2011 yılında almıştır. Ardından, Roma Tor Vergata Üniversitesi, Mimarlık Tarihi Kürsüsü’nde post-doktora çalışmasını 2012 yılında tamamlamıştır. Yurda döndükten sonra, 2013 yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sanat Tarihi Bölümü’nde göreve başlamış ve burada 2022 yılında Doçent unvanını almıştır. Tübitak Bilim İnsanı Destekleme Programı tarafından finanse edilen Tanzimat reformlarından 1950’lere İtalyan Güzel Sanatlar Akademilerinde sanat ve mimarlık eğitimi almış Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğrenciler başlıklı bir yıllık araştırma projesini 13 Ekim 2024’te başarıyla tamamlayıp üniversitesindeki görevine dönmüştür. Doç. Dr. Cenk Berkant’ın araştırma alanları Türk-İtalyan Sanat ve Mimarlık İlişkileri ile Geç Osmanlı ve Erken Cumhuriyet Dönemi Sanatı ve Mimarlığı’dır.
Web
Kevser Soydan, İstanbul Esenyurt Üniversitesi Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü’nde Doktor Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. Lisans eğitimini Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü’nde 2012 yılında tamamlamıştır, yüksek lisans derecelerini İstanbul Arel Üniversitesi Grafik Tasarım (2014) ve Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Tasarımı devam etmektedir (tezli, 2024) programlarından almıştır. 2023 yılında İstanbul Arel Üniversitesi Lisansüstü Enstitüsü Grafik Tasarımı programında Sanatta Yeterlik (doktora) unvanını kazanmış; tez çalışmasını çocuk hikâye kitaplarındaki illüstrasyonların algılanma süreci üzerine gerçekleştirmiştir. Akademik ilgi ve uzmanlık alanları grafik tasarım, illüstrasyon ve dijital oyun tasarımıdır.
Dr. Öğr. Üyesi Soydan, akademik görevlerinin yanı sıra çeşitli sektörel deneyimlere de sahiptir. Tasarım ve reklamcılık sektöründe grafik tasarımcı ve yaratıcı sanat yönetmeni (art director) pozisyonlarında çalışarak Vestel ve Arçelik gibi kurumsal markalara yönelik projeler gerçekleştirmiştir. Ayrıca çocuk kitabı illüstrasyonları ve yayıncılık alanında tasarım çalışmaları yapmış ve özel sektörde Adobe grafik tasarımı eğitmeni olarak görev almıştır. Akademide idari görevler üstlenen Soydan, halen Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanlığı görevini yürütmekte ve İstanbul Esenyurt Üniversitesi Sanat ve Sosyal Bilimler Dergisi’nde editörlük yapmaktadır. Sanatsal etkinlikler kapsamında ulusal ve uluslararası sergilere katılmış; örneğin 2025 yılında “Umut” temalı karma sergide yer almıştır. Fransa 2025 uluslararası sergiye katılmıştır. Toplumsal sorumluluk projelerine de önem veren Soydan, 2025 yılında üniversitesi tarafından verilen Sosyal Sorumluluk Proje Ödülü’ne layık görülmüştür. Halen akademik kariyerine devam etmektedir.
Akademik öğreniminin yanı sıra gazetecilik alanında editörlük, muhabirlik, foto muhabirlik yaptı. İstanbul Arel Üniversitesi'nde Dr. olarak akademik kariyerini devam ettirmekte. Akademisyenin başlıca çalışma alanları: Gazetecilikte çalışma şartları, emek, yeni medya, internet gazeteciliği, sinema .
Akademisyenin bugüne kadar yayımlanan çalışmaları ise şöyle:
Makale:
Ötekileştirme bağlamında Yılmaz Güney’in Yol filmi (2021)
Jeremy Rifkin: İşin Sonu (2022).
Gazetecilerin işgücü piyasasına katılımına alternatif bir model: İŞKUR işbaşı eğitim programı (2023).
Kitap Bölümü:
Gazetecilikte Emeğin Dönüşümü (2019).
Modernizm ve yeni medya (2020).
Gazetecilerde karakter aşınması: Gazetecilikte değişen çalışma şartları üzerine kısa bir çalışma (2021).
Bir Kültürel Mücadele Alanı Olarak Medya Emperyalizmine Netflix Örneği (2022).
Dijital çağda platfom kapitalizmi (2023).
Gözetim Kapitalizmi ve Platformlar Çağında Gazetecilik (2024).
Bildiri:
Yeter ki işiniz olsun, işin ne önemi var: Bugünün gazetecisi, yarının tezgahtarı. (2024)
Basında uzmanlaşmanın sonu.(2024)
Çanlar gazeteciler için çalıyor: Yapay zekânın çalışma yaşamındaki rolü.(2024)
Web
Bolu International Art Hall / International Poster Design Competition, Head (2019-...)
.
Amacımız, Güzel Sanatlar ve Tasarım alanlarındaki farklı disiplinlerden ortak bir akademik platform oluşturmaktır.
ART/icle: Sanat & Tasarım Dergisi’ne, plastik sanatlar, grafik tasarım, görsel iletişim tasarımı, çizgi film animasyon, yeni medya, mimarlık, iç mimarlık, kentsel tasarım, sanat eğitimi, sanat tarihi, sanat felsefesi ve sosyolojisi, sinema ve televizyon, gastronomi ve mutfak sanatları, moda ve tekstil tasarımı, sahne sanatları konu başlıklarında makaleler kabul edilmektedir.
Dergimizde makale değerlendirme süreci 60 gündür. Her makale en az iki doktoralı hakem tarafından değerlendirilecek, bir kabul, bir ret gibi eşitlik olduğunda üçüncü hakem görüşü istenecektir. Tüm süreçler, çift körleme esasıyla yürütülecektir. Yazarlardan hiçbir aşamada herhangi bir ad altında ücret talep edilmeyecektir.
ART/icle: Sanat & Tasarım Dergisi, (ISSN: 2718-1057 & e-ISSN: 2791-7665) 2020 yılında kurulmuştur. Dergimiz, İstanbul Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi tarafından yılda iki kez, Haziran ve Aralık aylarında yayımlanmaktadır. Ek sayı, Dergi Yayın Kurulu’nun takdiri ile yayımlanabilir. Dergimiz, Uluslararası Akademik Hakemli Dergi statüsündedir. Açık erişim felsefesine uygun olarak faaliyet gösterecektir. Amacımız, Güzel Sanatlar ve Tasarım alanlarındaki farklı disiplinlerden ortak bir akademik platform oluşturmaktır. Derginin yazı dili Türkçe ve İngilizce’dir.
Dergimizde makale değerlendirme süreci 60 gündür. Her makale en az iki doktoralı hakem tarafından değerlendirilecek, bir kabul, bir ret gibi eşitlik olduğunda üçüncü hakem görüşü istenecektir. Tüm süreçler, çift körleme esasıyla yürütülecektir. Yazarlardan hiçbir aşamada herhangi bir ad altında ücret talep edilmeyecektir. Çevrimiçi intihal raporlamasında iThenticate, Turnitin ve intihal.net programları kullanılmaktadır. Uluslararası etik kurallara uyduğu tespit edilen makaleler kabul edilip kör akran hakemlik sürecine dahil edilmektedir.
Dergimiz şu alanlarda makale kabul etmektedir: PLASTİK SANATLAR, GRAFİK TASARIM, GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI, ÇİZGİ FİLM ANİMASYON, YENİ MEDYA, MİMARLIK, İÇ MİMARLIK, KENTSEL TASARIM, SANAT EĞİTİMİ, SANAT TARİHİ, SANAT FELSEFESİ VE SOSYOLOJİSİ, SİNEMA VE TELEVİZYON, GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI, MODA VE TEKSTİL TASARIMI, SAHNE SANATLARI konu başlıklarında makaleler kabul edilmektedir.
Aşağıda yer alan etik görev ve sorumluluklar, açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan rehber ve politikalar dikkate alınarak hazırlanmıştır.
(http://publicationethics.org/resources/guidelines.)
1. Yayın ve Yazarlık
1. Çift körleme yöntemi kullanılmaktadır.
2. Kabul edilen tüm makaleler alanında uzmanlaşmış en az iki uluslararası hakem tarafından sıkı bir kör hakemlik sürecine tabi tutulmaktadır.
3. Makaleler sadece alanına katkısı, önemi, ilgili oluşu, okunabilirliği ve dili uygun olduğu sürece dikkate alınıp kabul edilecektir.
4. Ret alan makalelerin tekrar hakemlik sürecine dahil edilmesi mümkün değildir.
5. Karar verme sürecinin sonucunda; makalenin kabulü, düzeltme verilmesi ya da retti ilan edilir.
6. Makalesi düzeltme alan yazarın düzeltilen metninin şartsız kabulü mümkün değildir. Tekrar değerlendirilecektir.
7. Makale kabul sürecinde, makalenin özlük hakkı ihlali veya intihal yapmadığını temin etmesi gerekmektedir.
8. Aynı makaleyi farklı dergilere değerlendirme için göndermek kabul edilmemektedir.
2. Yazarın Sorumlulukları
1. Makaleden sorumlu olan her yazar makaleye önemli ölçüde katkı sağlamış olmalıdır.
2. Yazarlar, çalışmalarının özgün olduğunu doğrulamakla yükümlüdürler. İntihal kabul edilmemektedir.
3. Yazarlar, makalenin daha önce herhangi bir dergide yayımlanmadığını tasdik etmelidir.
4. Yazarlar, basılan makalelerde tespit ettikleri basım hatalarını bildirmelidirler.
5. Yazarlar, makalenin daha önce herhangi bir kör akran hakemliği sürecine tabii tutulmadığını teyit etmelidirler.
6. Yazarlar, gerekli düzenlemeleri yapmakla yükümlüdür.
7. Yazarlar, makalede bahsettikleri verilerin doğruluğu ve kaynakçanın doğruluğunu tasdik etmelidir.
8. Yazarlar, hakemler arasında oluşan çıkar çatışması varsa bildirmelidir.
9. Yazarlar, kör akran değerlendirme sürecine istenilen katkıyı sunmalıdır.
10. Yazarlar, makalede kullanılan tüm kaynakları kaynakçada belirtmelidir.
3. Hakemlerin Sorumlulukları
1. Hakemler, kaynakçada bulunan ve kullanılmayan ya da makalede bulunan ancak kaynakçada yer almayan kaynakları tespit etmelidir.
2. Hakemler, tüm makalelerin ve ilgili bilgilerinin gizli olduğunu bilmelidir.
3. Hakemler nesnel olmalıdır.
4. Hakemler, makalede yer alan benzerlik ve intihalleri editöre bildirmekle yükümlüdür.
5. Hakemler, düzeltme ve ret gerekçelerini nesnel olarak bildirmek zorundadır.
6. Hakemler, tüm yazarlara eşit mesafede durmalı, çıkar çatışması içinde bulunmaması ve kişisel görüşlerini hakemlik sürecine dahil etmemelidir.
4. Editörlerin Sorumlulukları
1. Editörler, makalelerin akademik katkılarını ve kalitelerini gözeterek süreçleri yönetmelidir.
2. Editörler, kararlarının arkasında durmalı ve ani karar değişikliklerine izin vermemelidirler.
3. Editörler, hakemlerin gizliliğini korumalıdırlar.
4. Editörler, kabul edilen makalelerin içerik ve kalitelerinden sorumludur.
5. Editörler, yazarların isteklerini göz ardı etmemelidir.
6. Editörler, yazım hatalarını düzeltebilir ve yayıma hazırlanması için çalışmada bulunabilir.
7. Editörler, derginin kaynakları ve mali ileri konusunda açık olmalıdır.
8. Editörler, özgünlüğü, açıklığı, uygunluğu ve dili temel alarak karar vermelidirler.
9. Editörler, yayımlanan makalelerin uluslararası standartları karşıladığından emin olmalıdır.
10. Editörler, makalelerin kabulü ya da retti konusunda sorumlu merciidir.
11. Editörler, dergideki makale hakemlik ve yayım sürecinde yanlış uygulama yapılması durumunda harekete geçmelidir.
12. Editörler, makale kabulü sürecinde şeffaf olmalı ve kararlarını nesnel olarak ortaya koymalıdırlar.
13. Editörler, çıkar çatışması olmaması konusunda gerekli adımları atmalıdır.
14. Editörler, makale kabulünde seçici olmalıdır; derginin amaç, kapsam ve akademiye olan katkısını göz önünde bulundurmalıdır.
Dergimizde yazarlardan hiçbir aşamada herhangi bir ad altında ücret talep edilmemektedir.
Prof. Dr. Bahri Şahin, Lisans eğitimini 1977 yılında Gazi Üniversitesi Makina Mühendisliği Bölümünde,Yüksek Lisans eğitimini 1979 yılında Tübitak bursiyeri olarak Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Fen Bilimleri Enstitüsü Makina Mühendisliği Anabilim Dalı Enerji Programında, Doktora eğitimini ise 1985yılındaTübitak Şeref bursiyeri olarak İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ)Nükleer Enerji Enstitüsü Nükleer Teknoloji Programında tamamlamıştır. YTÜ Makine Mühendisliği Bölümü Enerji Anabilim Dalında 1979-1983 yıları arasında Araştırma Görevlisi, 1983-1986 yıları arasında Öğretim Görevlisi olarak görev yapan Prof. Dr. Bahri Şahin, 1986-1989yılları arasında YTÜ Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümünde Yardımcı Doçent, 1989-1995 yılları arasında Doçent olarak görev yapmış ve 1995 yılından beri Profesör olarak görevini sürdürmektedir. Prof. Dr. Bahri Şahin, Yıldız Teknik Üniversitesi'nde 1988-1999 yılları arasında Bölüm Başkan Yardımcılığı, 1992-2007 yılları arasında Anabilim Dalı Başkanlığı, 1999-2009 yılları arasında Bölüm Başkanlığı ve 2009-2016 yılları arasında YTÜ Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi Kurucu Dekanlığı görevini üstlenmiştir. Ayrıca 2010 yılında Birleşmiş Miletler Sınai Kalkınma Örgütü(UNIDO),Uluslararası Hidrojen Teknolojileri Merkezi (ICHET)Yönetim Kurulu Üyeliğine seçilerek bu görevi 2013 yılına kadar sürdürmüştür. Termodinamik, Enerji Üretim Sistemleri, Enerji Teknolojileri, Termal Sistemlerin Dizaynı ve Optimizasyonu ve Enerji Ekonomisi alanlarında çok sayıda uluslararası çalışmaları bulunan Prof. Dr. Bahri Şahin, TÜBİTAK Bilim Kurulu’nun 06.10.2012 tarih ve 212 sayılı toplantısında alınan karar ile Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) asli üyeliğine seçilmiş olup TÜBA-GEBİP Mühendislik Ödülleri Komitesi Başkanlığını yürütmüş ve komisyon üyesi olarak görevine devam etmektedir. Prof. Dr. Bahri Şahin 2016-2020yıları arasında Yıldız Teknik Üniversitesi rektörü olarak görev yapmıştır. 2022 yılından itibaren İstanbul Gelişim Üniversitesi rektörü olarak görevini sürdürmektedir.
Doç. Dr. Murat Doğan
Aşçılık ön lisans, Gıda Mühendisliği ve İşletme lisans, Biyoloji ve Beslenme ve Diyetetik yüksek lisans, Gıda Mühendisliği ve Yönetim ve Strateji doktora eğitimlerini tamamlamıştır. Gıda sektöründe on üç yıl sırasıyla işletme müdür yardımcılığı, üretim sorumluluğu, üretim müdürlüğü ve operasyon bölge müdürlüğü görevlerinde bulunmuştur. Bununla birlikte firmalara kalite, gıda ve iş güvenliği konularında yönetim danışmanlığı hizmeti vermiştir.
Akademik alanda ise yedi yıl sırasıyla Haliç Üniversitesi, Gıda Teknolojisi Programında ve İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, Beslenme Diyetetik Bölümünde öğretim görevlisi, öğretim üyesi ve bölüm başkanlığı görevlerinde bulunmuştur. Son altı yıldır İstanbul Gelişim Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünde öğretim üyesi ve aynı zamanda fakültenin dekan yardımcısıdır. TÜBİTAK’ın desteklediği birçok projede araştırmacı ve danışman olarak görev almıştır. Gıda, beslenme, gastronomi ve yönetim alanlarında akademik ve sektöre yönelik çalışmalar yürütmektedir.
Doç. Dr. Murat Doğan
Aşçılık ön lisans, Gıda Mühendisliği ve İşletme lisans, Biyoloji ve Beslenme ve Diyetetik yüksek lisans, Gıda Mühendisliği ve Yönetim ve Strateji doktora eğitimlerini tamamlamıştır. Gıda sektöründe on üç yıl sırasıyla işletme müdür yardımcılığı, üretim sorumluluğu, üretim müdürlüğü ve operasyon bölge müdürlüğü görevlerinde bulunmuştur. Bununla birlikte firmalara kalite, gıda ve iş güvenliği konularında yönetim danışmanlığı hizmeti vermiştir.
Akademik alanda ise yedi yıl sırasıyla Haliç Üniversitesi, Gıda Teknolojisi Programında ve İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, Beslenme Diyetetik Bölümünde öğretim görevlisi, öğretim üyesi ve bölüm başkanlığı görevlerinde bulunmuştur. Son altı yıldır İstanbul Gelişim Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünde öğretim üyesi ve aynı zamanda fakültenin dekan yardımcısıdır. TÜBİTAK’ın desteklediği birçok projede araştırmacı ve danışman olarak görev almıştır. Gıda, beslenme, gastronomi ve yönetim alanlarında akademik ve sektöre yönelik çalışmalar yürütmektedir.
Doç. Dr. Murat Doğan
Aşçılık ön lisans, Gıda Mühendisliği ve İşletme lisans, Biyoloji ve Beslenme ve Diyetetik yüksek lisans, Gıda Mühendisliği ve Yönetim ve Strateji doktora eğitimlerini tamamlamıştır. Gıda sektöründe on üç yıl sırasıyla işletme müdür yardımcılığı, üretim sorumluluğu, üretim müdürlüğü ve operasyon bölge müdürlüğü görevlerinde bulunmuştur. Bununla birlikte firmalara kalite, gıda ve iş güvenliği konularında yönetim danışmanlığı hizmeti vermiştir.
Akademik alanda ise yedi yıl sırasıyla Haliç Üniversitesi, Gıda Teknolojisi Programında ve İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, Beslenme Diyetetik Bölümünde öğretim görevlisi, öğretim üyesi ve bölüm başkanlığı görevlerinde bulunmuştur. Son altı yıldır İstanbul Gelişim Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünde öğretim üyesi ve aynı zamanda fakültenin dekan yardımcısıdır. TÜBİTAK’ın desteklediği birçok projede araştırmacı ve danışman olarak görev almıştır. Gıda, beslenme, gastronomi ve yönetim alanlarında akademik ve sektöre yönelik çalışmalar yürütmektedir.
İstanbul Gelişim Üniversitesi'nde Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı olarak çalışıyorum. Kütüphanenin tüm işleyişinden ve üniversite birimleri, kurumlar ve yayıncılarla ilişkilerden sorumluyum. İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları'nda da görev yapıyorum. Yayınevimizde her yıl çok sayıda akademik dergi ve kitap yayınlanmaktadır.
Akademik araştırma alanlarım arasında Bilgi ve Belge Yönetimi, Açık Erişim, Açık Bilim, Arşivcilik, Kütüphanelerde Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi yer almaktadır.
Doç. Dr. Murat Doğan
Aşçılık ön lisans, Gıda Mühendisliği ve İşletme lisans, Biyoloji ve Beslenme ve Diyetetik yüksek lisans, Gıda Mühendisliği ve Yönetim ve Strateji doktora eğitimlerini tamamlamıştır. Gıda sektöründe on üç yıl sırasıyla işletme müdür yardımcılığı, üretim sorumluluğu, üretim müdürlüğü ve operasyon bölge müdürlüğü görevlerinde bulunmuştur. Bununla birlikte firmalara kalite, gıda ve iş güvenliği konularında yönetim danışmanlığı hizmeti vermiştir.
Akademik alanda ise yedi yıl sırasıyla Haliç Üniversitesi, Gıda Teknolojisi Programında ve İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, Beslenme Diyetetik Bölümünde öğretim görevlisi, öğretim üyesi ve bölüm başkanlığı görevlerinde bulunmuştur. Son altı yıldır İstanbul Gelişim Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünde öğretim üyesi ve aynı zamanda fakültenin dekan yardımcısıdır. TÜBİTAK’ın desteklediği birçok projede araştırmacı ve danışman olarak görev almıştır. Gıda, beslenme, gastronomi ve yönetim alanlarında akademik ve sektöre yönelik çalışmalar yürütmektedir.
Zeynep Merve Uygun lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı, yüksek lisans eğitimini İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema ve TV Yüksek Lisans Programı’nda tamamlamıştır.Doktora derecesini Edinburgh Üniversitesi TransdisiplinerBelgesel Film bölümünden almıştır.Özyeğin Üniversitesi’ndeki pozisyonundan önce, İstanbul Bilgi Üniversitesi, İstanbul Şehir Üniversitesi ve Koç Üniversitesi’nde belgesel sinema, dijital hikaye anlatıcılığı ve video üretimi üzerine dersler vermiştir.
Uluslararası film atölyelerinde ve festivallerde mentör, eğitmen ve jüri üyesi olarak görev alan Uygun’un, IN OUT ve Zigzag gibi animasyonve deneyselbelgeselleri, başta Cannes, Altın Portakal, IFolmak üzere 50’nin üstünde film festivalinde gösterilmiş ve pek çok uluslararası ödüle layık görülmüştür. Uygun’un akademik ilgi alanları arasında belgeselde mekan ve bedenin görsel temsili, dijital etnografi ve yeni medya belgeselleri (interaktif belgesel, dijital hikaye anlatıcılığı, transmedya belgesel vb) yer almaktadır.
I am an urban planner and hold a Ph.D. in Urban Planning from Mimar Sinan Fine Arts University (Istanbul, Turkey). Since 2015, I have been working as a research assistant at Istanbul Gelisim University, Fine Arts Faculty, Interior Architecture and Environmental Design Department. I hold a BSc in City and Regional Planning (2015) and an MSc in Urban Transformation and Planning (2018) from Yıldız Technical University (Istanbul, Turkey). My master’s thesis is titled: “Airbnb as a Global Factor that Triggers off Gentrification: The Case of Rasimpasa Neighborhood in Kadikoy, Istanbul.”
My Ph.D. dissertation, “Housing Under Platform Capitalism: Airbnb-Mediated Housing Hyper-Commodification in Cihangir District,” examines the impact of short-term rentals on housing markets through the lens of platform capitalism and hyper-commodification.
I was a scholarship student in a three-year research project funded by The Scientific and Technological Research Council of Turkey (TUBITAK) at Yıldız Technical University (March 2018 – May 2021). The project, "Drivers and Scenarios for Reconfiguration of Historic City Centers: The Case of Beyoğlu, Istanbul” (Project Number: 117K317), analyzed the multi-layered transformation of Beyoğlu and future concerns regarding its urban dynamics.
Additionally, I conducted research on the regulation of short-term rentals in Dublin and Istanbul under the supervision of Dr. Valesca Lima at Dublin City University, School of Law and Government (2214/A International Research Fellowship for Ph.D. Students funded by TUBITAK) between January and July 2023.
My research interests focus on capitalist urbanism, neoliberal urban policies, digitalization, gentrification, touristification, housing issues, platform capitalism, short-term holiday rentals (such as Airbnb), and their role in the hyper-commodification of housing.
ART/icle: Sanat ve Tasarım Dergisi
ISSN: 2718-1057
e-ISSN: 2791-7665