Objective: The study has been conducted to examine anxiety and knowledge levels of mothers whose infants aged
0-24 months regarding development at infancy according to some variables.
Material and Methods: The study was conducted with 102 mothers whose infants aged 0-24 months and their
gestational week was at least 37, who were consulted at a Hospital’s Child Health Surveillance Clinic and agreed to
participate in the research. Mothers completed the “Family Information Form”, “The Caregiver Knowledge of Child
Development Inventory (CKCDI)”, “Trait Anxiety Scale” which is part of “State and Trait Anxiety Scale”. In order to
analyze variables, “Shapiro-Wilk”, “ANOVA”, “t-test” and “Tukey’s test” were used.
Results: Of 63.7% mothers stated that they do not have enough knowledge about their children’s development and
62.7% of all mothers also mentioned that they read written materials such as book/magazine/booklet about child
development. It is found that mothers who read written materials have more knowledge about child development in
comparison with mothers who do not read. Also, mothers who have more knowledge about child development had
lower anxiety level.
Conclusion: According to the findings obtained from the study, it is necessary to plan studies to enhace mothers’
knowledge level about child development prepare training programs and to disseminate these programs, and to increase
the number of specialists who work with parents
ÖZ
Amaç: İlk iki yaşta bebeği olan annelerin bebeklik döneminde gelişime ilişkin bilgi ve kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler
açısından incelenmesi amacıyla bu araştırma planlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Araştırma, Ankara il merkezinde bulunan Sağlık Bakanlığı’ na bağlı çocuk hastanesinin sağlam
çocuk polikliniğine başvuran, çalışmaya katılmayı kabul eden ve doğum haftası en az 37 hafta ve yaşları 0-24 ay arasında
olan bebeğe sahip toplam 102 anne ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, “Aile Bilgi Formu”,
“Annelerin Bebeklik ve Erken Çocukluk Dönemi Gelişimi ve Gelişimin Desteklenmesi Bilgisi Ölçeği (Gelişim Bilgisi Ölçeği)
ve Sürekli Kaygı Ölçeği (Kaygı Ölçeği) kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, ortalama, standart sapma, tek yönlü
varyans analizi (ANOVA), t-testi ve Tukey çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır.
Bulgular: Gelişim Bilgisi Ölçeği’ ne göre annelerin % 63.7’si çocuklarının gelişimleri ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadığını
ifade etmiştir. Araştırmaya katılan annelerin % 62.7’si çocuk gelişimi ile ilgili kitap/dergi/broşür gibi yazılı materyal
okuduğunu belirtmiştir. Çocuk gelişimine yönelik herhangi bir yazılı materyal okuyan annelerin çocuk gelişimi bilgi
düzeyinin okumayanlara oranla yüksek olduğu bulunmuştur. Çocuk Gelişimci ile görüşen annelerin Gelişim Bilgisi Ölçeği
puan ortalamaları, görüşmeyen annelerin puan ortalamalarına göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir. Çocuk
gelişimi ile ilgili bilgi düzeyi yüksek olan annelerin kaygı düzeylerinin de düşük olduğu belirlenmiştir.
Sonuç: Araştırmadan elde edilen bulgulara göre annelerin çocuk gelişimi ile ilgili bilgi düzeyini artıracak çalışmalar
planlanması, eğitim programları hazırlanması ve bu programların yaygınlaştırılması, ailelerin bilgi düzeyini artıracak uzman
kadronun sayıca artırılması gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İç Hastalıkları |
Bölüm | ORIGINAL ARTICLES |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 3 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 14 Sayı: 3 |