Bu çalışmanın amacı ilköğretime yeni başlayan çocukların okula uyum sağlama düzeylerini belirleyebilmek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmaya Muş’taki ilköğretim okullarında öğrenim gören yedi yaşındaki 100 çocuk katılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçek 10 maddeli ve likert tipinde oluşturulmuştur. Ölçeğin faktör yapısı AFA (Açımlayıcı Faktör Analizi) ve DFA (Doğrulayıcı Faktör Analizi) ile belirlenmiştir. AFA sonucunda bulunan üç faktörün açıkladığı varyans % 62.79 olarak hesaplanmıştır. DFA sonucunda sınanan faktör yapısının gerçek verilerle iyi uyum gösterdiği doğrulanmıştır. Ölçeğin güvenilirliliği için iç tutarlılık katsayısına bakılmıştır. Bu amaçla Cronbach Alfa (,88) olarak hesaplanmıştır. Bu analizler doğrultusunda ölçeğin, geçerli ve güvenilir olduğu kabul edilmiştir.
The purpose of this study is to develop a valid and reliable scale that is considered
necessary to determine school adaptation of elementary school’s first graders. The
sample consisted of 100 seven years old first graders from eight elementary schools
in Muş. Scale used in the research was a 10-item Likert-type revised. The factor
structure of scale was examined with Exploratory and Confirmatory Factor
Analysis. The variance of three factors was computed as % 62,79. CFA analysis’s
results confirmed that tested data have well harmony with ideal data. Cronbach
Alpha coefficient (,88) was computed. As a result of these analyses, this scale is
accepted to be reliable and valid.
Diğer ID | JA53ND98SJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 1 |