Bu araştırma, öğretmen adaylarının okuduğunu anlamalarında, yazılı materyal olarak ders kitaplarının kullanım stratejileri ve akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemeye dönük betimsel bir durum saptaması niteliğindedir. Doküman incelemesi ve başarı testinin birlikte işe koşulduğu nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Doküman incelemesi sırasında yarı yapılandırılmış kitap inceleme formu kullanılmıştır. Başarı düzeyinin tespitinde ise başarı testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak çözümlenmiştir. Sonuç olarak çalışmaya katılan öğretmen adaylarının, anlama stratejilerini kullanma düzeyleri ile akademik başarıları arasında pozitif yönlü düşük bir ilişki bulunmuştur.
Ders kitabı okuduğunu anlama stratejisi öğrenme stratejisi akademik başarı
This is a descriptive case study aiming to determine the ties between prospective
teachers’ strategies of using textbooks in reading comprehension and their
academic achievements. It is a qualitative study and employs such methods of data
collection as document examination and achievement tests. And in the process of
document examination, semi-structured book evaluation forms have been used
whereas achievement tests have been used in determining the level of achievement.
Consequently, a positive low correlation has been found between the level of
prospective teachers’ use of comprehension strategies and their academic
achievement.
Textbook strategies of reading comprehension academic achievement
Diğer ID | JA97TS87KJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 4 |