Bu çalışmanın amacı, farklı öğrenim seviyesindeki öğrencilerin çözünme kavramıyla ilgili anlamalarını
ve bu işlemi zihinlerinde nasıl canlandırdıklarını tespit etmektir. Bu amaçla çizim ve açık uçlu sorulardan oluşan
bir test hazırlanmış ve farklı öğrenim seviyelerindeki (7, 8, 9 ve 10. sınıflardan) 441 öğrenciye uygulanmıştır.
Elde edilen veriler, öğrencilerin çözünme kavramıyla ilgili yanlış anlamalara sahip olduklarını göstermektedir.
Özellikle, öğrenciler, çözünme kavramı yerine, erime, kaybolma, ayrışma gibi terimleri kullanmaktadırlar.
Ayrıca, öğrencilerin mikroskobik seviyede çözünme ile ilgili olayları zihinlerinde canlandırma açısından
eksikliklerinin olduğu ve makroskobik özellikleri mikroskobik seviyedeki olaylara atfetme eğilimde oldukları
tespit edilmiştir. Her ne kadar sınıf ve anlama seviyesi arasında açık bir ilişkiyi gösteren bulgu bulunmasa da,
dokuzuncu ve onuncu sınıf seviyesindeki öğrencilerin anlamalarının, düşük seviyedeki öğrencilerin
anlamasından daha iyi olduğu gözlemlenmiştir. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar dikkate alınarak Türk eğitim
sistemine uygun olan hiper medya ortamların, hiper kartların veya bilgisayar simülasyonlarının geliştirilmesi
önerilmektedir.
The aim of this study is to elicit the level of understanding of students at different grades on
“dissolution” as a concept and to identify how they visualize the dissolution process at microscopic level. To
reach these aims, a test, which comprises of drawings and open-ended questions, was devised and administered
to 441 students at different grades (from Grade-7 to Grade-10). The data obtained shows that students have
misconceptions on dissolution. Specifically, students used terms such as melting, disappearing and
decomposition instead of dissolution. Moreover, it was found out that students have difficulties in visualizing
dissolution process at microscopic level and tend to attribute macroscopic properties to events at microscopic
level. As a consequence, it is concluded that although there is no clear certain results that show a direct
relationship between grade and understanding level, in most cases, understanding level of students at Grade-9
and students at Grade-10 are better than those at lower grades. In the light of the results, it can be suggested
that HyperCard, hypermedia environment or simulations should be developed to help students to visualize
dissolution process at microscopic level.
Chemistry education dissolution concept understanding level misconceptions
Diğer ID | JA82JG68EF |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 3 |