Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 3, 1917 - 1930, 15.09.2018

Öz

Kaynakça

  • Akın, E. (2016). Türkçe öğretmen adaylarının konuşma öz yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Siirt üniversitesi örneği). Route Educational and Social Science Journal, 3(1), s. 75-90.
  • Baki, Y. ve Kahveci, G. (2017). Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarının etkili konuşma becerileri üzerindeki etkisi: Bir yapısal eşitlik modellemesi. Turkish Studies, 12(4), p. 47-70 DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11373
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W.H. Freeman ve Company.
  • Bayrakçı, (2007). Sosyal öğrenme kuramı ve eğitimde uygulanması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14, s. 198-210.
  • Bozpolat, E. (2017). An investigation of the variables predicting faculty of education students’ speaking anxiety through ordinal logistic regression analysis. Journal of Educationand Learning, 6(1), s. 27-40.
  • Bulut, K. Açık, F. ve Çiftçi, Ö. (2016). Mikro öğretim tekniğinin Türkçe öğretmen adaylarının konuşma becerilerine etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4(1), 134-150.
  • Ceran, D. (2012). Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma eğitimi dersine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(8), p. 337-358.
  • Deniz, S. ve Turhan Tuna, S. (2016). Türkçe ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin Türkçeyi etkili kullanma yeterliliklerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(47), s. 636-644.
  • Güneş, F. (2013). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Harmandar Demirel, D, Serdar, E, Uludere, E ve Karakaş, Z. (2017). Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının konuşma kaygıları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(50). s. 510-516.
  • İşcan, A. ve Karagöz, B. (2016). Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarının incelenmesi (Gaziosmanpaşa üniversitesi örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(3), 193-206.
  • Karahan Ürün, B. (2015). Türkçe öğretmen adaylarının konuşma eğitimine yönelik tutumları (Kars ili örneği). Kafkas Üniversitesi, e–Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 38-45.
  • Katrancı, M. (2014). Öğretmen adaylarının konuşma becerisine yönelik öz yeterlik algıları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 174-195. Retrievedfromhttp://dergipark.gov.tr/buefad/issue/3815/51223
  • Melanlıoğlu, D. ve Katrancı, M. (2013). Öğretmen adaylarına yönelik konuşma öz yeterlik ölçeği: Geçerlik ve güvenilirlik çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(6), p. 651-665, Doi number: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS1407
  • Memduhoğlu, H. B. ve Çelik, Ş. N. (2015). İngilizce öğretmen adayı olan ve İngilizce öğretmeni olmayı planlayan üniversitesi öğrencilerinin İngilizce öz-yeterlik algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 17-32.DOI: 10.17679/iuefd.16286266
  • Özdemir, S. (2018). Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygısını gidermede hazırlıklı konuşmaların rolü. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 361-374.
  • Özkan, E. ve Kınay, İ. (2015). Öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının incelenmesi (ziya gökalp eğitim fakültesi örneği. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 4(3), s. 1290-1301.
  • Sakız, G. (2013). Başarıda anahtar kelime: öz-yeterlik. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 185-209.http://kutuphane.uludag.edu.tr/Univder/uufader.htm
  • Sallabaş, E. (2013). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenler için konuşma öz yeterlik ölçeği: Geçerlilik ve güvenirlilik çalışması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 36, s. 261-270.
  • Sevim, O. (2012). Öğretmen adaylarına yönelik konuşma kaygısı ölçeği, Turkish Studies, 7(2), 927-937.

TÜRKÇE EĞİTİMİ LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİSİ ÖZ YETERLİKLERİ

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 3, 1917 - 1930, 15.09.2018

Öz

Kişinin kendisini
ifade etmek için gerek günlük hayatta gerekse meslek yaşantısında en çok
başvurduğu dil becerisi konuşmadır. İletişim kurabilmenin ve iletişimin devam
ettirilebilmesinin konuşma becerisindeki başarı ile ilgisi büyüktür.
Mesleklerinin icrası sırasında konuşma becerisini en çok ve en etkili kullanmak
zorunda olan meslek öğretmenlik mesleğidir. Türkçe öğretmenlerinin ise hem
konuşma becerisini etkili bir şekilde kullanması hem de bu beceriyi
öğrencilerine kazandırması beklenmektedir. Çalışmada Türkçe öğretmeni olmak
amacıyla eğitim alan öğrencilerin konuşma becerisine yönelik öz yeterliklerini
belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla betimsel tarama modellerinden ilişkisel
tarama modeli kullanılmıştır. Veriler Katrancı ve Melanlıoğlu (2013) tarafından
geliştirilen “Konuşma Becerisi Öz Yeterlik Ölçeği” aracılığıyla ve Türkçe
Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan 224 lisans öğrencisinden
toplanmıştır. Verilerin incelenmesinde aritmetik ortalama ve standart sapma,
bağımsız değişkenler için t testi ve tek
yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
Lisans Öğrencileri, konuşma becerisi öz yeterlik alt boyutlarından en çok
konuşma değerlendirme, en az topluluk önünde konuşma yeterliliklerine sahip
olduklarını düşünmektedir. Cinsiyet ve sınıf değişkenlerinin konuşma becerisi
öz yeterlik algısında belirleyici olmadığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akın, E. (2016). Türkçe öğretmen adaylarının konuşma öz yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Siirt üniversitesi örneği). Route Educational and Social Science Journal, 3(1), s. 75-90.
  • Baki, Y. ve Kahveci, G. (2017). Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarının etkili konuşma becerileri üzerindeki etkisi: Bir yapısal eşitlik modellemesi. Turkish Studies, 12(4), p. 47-70 DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11373
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W.H. Freeman ve Company.
  • Bayrakçı, (2007). Sosyal öğrenme kuramı ve eğitimde uygulanması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14, s. 198-210.
  • Bozpolat, E. (2017). An investigation of the variables predicting faculty of education students’ speaking anxiety through ordinal logistic regression analysis. Journal of Educationand Learning, 6(1), s. 27-40.
  • Bulut, K. Açık, F. ve Çiftçi, Ö. (2016). Mikro öğretim tekniğinin Türkçe öğretmen adaylarının konuşma becerilerine etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4(1), 134-150.
  • Ceran, D. (2012). Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma eğitimi dersine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(8), p. 337-358.
  • Deniz, S. ve Turhan Tuna, S. (2016). Türkçe ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin Türkçeyi etkili kullanma yeterliliklerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(47), s. 636-644.
  • Güneş, F. (2013). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Harmandar Demirel, D, Serdar, E, Uludere, E ve Karakaş, Z. (2017). Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının konuşma kaygıları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(50). s. 510-516.
  • İşcan, A. ve Karagöz, B. (2016). Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarının incelenmesi (Gaziosmanpaşa üniversitesi örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(3), 193-206.
  • Karahan Ürün, B. (2015). Türkçe öğretmen adaylarının konuşma eğitimine yönelik tutumları (Kars ili örneği). Kafkas Üniversitesi, e–Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 38-45.
  • Katrancı, M. (2014). Öğretmen adaylarının konuşma becerisine yönelik öz yeterlik algıları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 174-195. Retrievedfromhttp://dergipark.gov.tr/buefad/issue/3815/51223
  • Melanlıoğlu, D. ve Katrancı, M. (2013). Öğretmen adaylarına yönelik konuşma öz yeterlik ölçeği: Geçerlik ve güvenilirlik çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(6), p. 651-665, Doi number: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS1407
  • Memduhoğlu, H. B. ve Çelik, Ş. N. (2015). İngilizce öğretmen adayı olan ve İngilizce öğretmeni olmayı planlayan üniversitesi öğrencilerinin İngilizce öz-yeterlik algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 17-32.DOI: 10.17679/iuefd.16286266
  • Özdemir, S. (2018). Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygısını gidermede hazırlıklı konuşmaların rolü. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 361-374.
  • Özkan, E. ve Kınay, İ. (2015). Öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının incelenmesi (ziya gökalp eğitim fakültesi örneği. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 4(3), s. 1290-1301.
  • Sakız, G. (2013). Başarıda anahtar kelime: öz-yeterlik. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 185-209.http://kutuphane.uludag.edu.tr/Univder/uufader.htm
  • Sallabaş, E. (2013). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenler için konuşma öz yeterlik ölçeği: Geçerlilik ve güvenirlilik çalışması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 36, s. 261-270.
  • Sevim, O. (2012). Öğretmen adaylarına yönelik konuşma kaygısı ölçeği, Turkish Studies, 7(2), 927-937.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehtap Özden

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2018
Gönderilme Tarihi 28 Eylül 2018
Kabul Tarihi 28 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özden, M. (2018). TÜRKÇE EĞİTİMİ LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİSİ ÖZ YETERLİKLERİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(3), 1917-1930.

27712  27714 27715