In this study, it is aimed to examine the opinions of class teachers about digital game-based teaching. The model of the research, which adopts the qualitative research approach, is the case study. Within the scope of the purpose of the study, opinions were obtained on a voluntary basis from the class teachers selected by the criterion sampling method, one of the purposeful sampling methods. The participants of the research are 30 class teachers working under the Ministry of National Education in the 2020-2021 academic year. A semi-structured interview form was used as a data collection tool. The collected data were analyzed by content analysis method. In line with the findings obtained, conclusions and recommendations have been given.
Digital Game Game Based Learning Digital Game Based Learning ClassroomTeacher
Bu çalışmada, dijital oyun temelli öğretime ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini incelemek amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş araştırmanın modeli durum çalışmasıdır. Çalışmanın amacı kapsamında amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen sınıf öğretmenlerinden gönüllülük esasına dayalı olarak görüş alınmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2020-2021 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlı bünyesinde çalışmakta olan 30 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda sonuç ve önerilere yer verilmiştir.
Dijital Oyun Oyun Temelli Öğrenme Dijital Oyun Temelli Öğrenme Sınıf Öğretmeni
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 4 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 11 |
No APCs or Submission Charges Authors Hold Copyright without Restrictions