Temel Eğitim dergisinin amacı uluslararası ve disiplinlerarası özgün, bilimsel çalışmalar için mecra olmak, eğitimle ilgili nitelikli tartışmalar üretmek ve Türkiye’de eğitimle ilgili politikaların şekillenmesine katkı sağlamaktır. Bu sebeple yayımlanacak çalışmalardan teknik yetkinliğin yanı sıra, eğitim konusundaki tartışmalara yeni ve özgün katkılar sağlamaları da beklenmektedir. Böylelikle Türkiye’de eğitim alanında çalışma yapan kişilerin ve/veya kurumların yararlanacağı bir birikimin oluşmasına katkı sağlamak hedeflenmektedir.
The aim of the Journal of Primary Education is to be a medium for international and interdisciplinary original scientific studies, to produce qualified discussions about education and contribute to the shaping of policies related to education in Turkey. For this reason, the studies to be published are expected to provide new and original contributions to the discussions on education as well as technical competence. Thus, it is aimed to contribute to the formation of an accumulation of the people and/or institutions who will take advantage of working in the field of education in Turkey.
Temel Eğitim dergisi,okul öncesi ve ilkokul eğitimine yönelik yayım yapan hakemli, akademik bir dergidir. Dergi, bu kapsamda güncelliğini muhafaza eden bütün konularda, araştırma bulguları ve tasarımı ulusal ve uluslararası önem taşıyan nitelikli çalışmalar yayımlar. Dergi, kuramsal çerçevesi güçlü, ilgili alanyazını ele alınan konu ile eleştirel şekilde ilişkilendirmiş, araştırma dizaynı ve analizleri iyi yapılandırılmış, ulusal, uluslararası ileri araştırmalara ve politika uygulamalarına yönelik öneriler ve sonuçlar içeren çalışmalara öncelik tanınmaktadır. Dergide eğitim konusunu kuramsal açıdan ele alan ve konusuna pratik açılımlar sağlayan çalışmalara yer verilmektedir. Bu çerçevede farklı disiplinlerden özgün araştırmalar, deneysel ve klinik çalışmalar, politika analizleri ve vaka bildirimleri yayımlanmaktadır.
Journal of Primary Education is a peer-reviewed academic journal that publishes on preschool and primary school education. In this context, the journal publishes quality studies with research findings and design of national and international importance in all subjects that are up-to-date. Journal's priority is given to studies with strong theoretical framework, which critically associate the relevant literature with the subject, well-structured research design and analysis, and recommendations and results for national and international advanced research and policy implementations. The journal includes studies that deal with the subject of education theoretically and provide practical expansions to the subject. In this context, original research, experimental and clinical studies, policy analyzes and case reports from different disciplines are published.
Dosya Formatı: Gönderiler Microsoft Office Word (.doc, .docx) veya uyumlu bir dosya formatında hazırlanmalıdır.
Sayfa Yapısı: Tüm kenarlar için 2,5 cm kenar boşluğu bırakılmalıdır.
Yazı Tipi: Metnin tümü için 12 punto "Times New Roman" yazı tipi kullanılmalıdır.
Paragraf Yapısı: Paragraf öncesi ve sonrasında boşluk bırakılmamalıdır. Satır aralıkları 1,5 aralık olarak belirlenmelidir.
File Format: Submissions should be prepared in Microsoft Office Word (.doc, .docx) or a compatible file format.
Page Layout: 2.5 cm margin must be left for all sides.
Font: 12 pt "Times New Roman" font should be used for the entire text.
Paragraph Structure: There should not be any spaces before and after the paragraph. Line spacing should be set at 1.5.
Journal of Primary Education (Temel Eğitim) follows "Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors" and "Best Practice Guidelines for Journal Editors" published by Committee on Publication Ethic (COPE). For more information, please visit: https://publicationethics.org/
Code of Ethics
Editorial: The editors should;
Reviewers: The reviewers should;
Authors: The authors should;
Open Access Policy
Articles published in this journal are permanently free for everyone to read, download, copy, distribute, print, search and link to the full texts of these articles.
License Policy
Articles published in this journal are licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International license.
This journal allow the author(s) to hold the copyright and will allow the author(s) to retain publishing rights without restrictions.
This journal uses double-blind review, which means that both the reviewer and author identities are concealed from the reviewers, and vice versa, throughout the review process.To facilitate this, authors need to ensure that their manuscripts are prepared in a way that does not give away their identity. To help with this preparation please ensure the following when submitting:
Information to help prepare the Title Page
This should include the title, authors' names and affiliations, and a complete address for the corresponding author including telephone and e-mail address.
Information to help prepare the Blinded Manuscript
Besides the obvious need to remove names and affiliations under the title within the manuscript, there are other steps that need to be taken to ensure the manuscript is correctly prepared for double-blind peer review. To assist with this process the key items that need to be observed are as follows:
Plagiarism Policy
Articles published in this journal are checked by iThenticate plagiarism detection service.
Fee Policy
This journal does not charge APCs or submission charges.
Repository Policy
This journal allows all versions of published articles including,
to be deposited in an institutional or other repository of the author’s choice without embargo.
This journal does not charge APCs or submission charges.