Uzaktan eğitim sürecinde masal anlatmanın ve masal okumanın, 4. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama ve hatırlama becerisi üzerine etkisini tespit etmek amacıyla yapına bu araştırmada ön test son test kontrol gruplu deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışmanın örneklemini İstanbul esenler ilçesinde bulunan bir devlet okulunda öğrenim gören toplam 160 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre uzaktan eğitim sürecinde öğrencilere masal okunması ve masal anlatılması onların dinlediğini anlama ve hatırlama düzeyini olumlu yönde etkilemektedir. Yine ulaşılan sonuçlara göre uzaktan eğitimle yapılan dinleme etkinlikleri de öğrencilerin dinlediğini anlama ve hatırlama düzeyini arttırmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre uzaktan eğitimde öğrencilere masal okunması ve masal anlatılması öğrencilerin dinlediğini anlama ve hatırlama düzeyini müfredattaki dinleme etkinliklerine göre olumlu yönde daha fazla etkilemektedir. Masal okunması ve masal anlatılmasının dinlediğini anlama ve dinlediğini hatırlama düzeyini etkileme durumları arasında manidar bir fark olmamakla beraber öğrencilere masal anlatılmasının onların dinlediğini anlama ve dinlediğini hatırlama düzeyini görece daha olumlu etkilediği de söylenebilir.
In this study, an experimental method with a pre-test post-test control group was used in this study to determine the effect of telling and reading fairy tales in the distance education process on the 4th grade students' ability to understand and remember what they listen to. The sample of the study of the research consists of 160 fourth grade students studying at a public school located in Istanbul's Esenler district. According to the results of the research, reading and telling tales to students in the distance education process positively affects the level of understanding and remembering what they listen to. Again, according to the results, listening activities performed with distance education also increase the students' level of understanding and remembering what they listen to. According to the results of the research, reading and telling tales to students in distance education affects the level of understanding and remembering what students listen to more positively than the listening activities in the curriculum. Although there is no significant difference between reading a tale and telling a tale influencing the level of listening comprehension and remembering what they listen to, it can also be said that telling students a tale affects their level of listening comprehension and recalling what they listen to relatively more positively.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 14 |