Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kültürel Miras Kavramına İlişkin Algıların Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 98 - 113, 28.06.2018

Öz

Bu çalışmada turizm rehberliği
eğitimi alan öğrencilerin kültürel miras kavramına ilişkin algılarının metafor
analizi yoluyla incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada her bir öğrencinin kültürel miras kavramına yönelik
bir metafor üretmesi beklenerek, kendilerine "Bana göre kültürel miras ...
gibidir. Çünkü ..." şeklinde açık uçlu bir soru yöneltilmiştir.
Araştırmanın verileri, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Balıkesir
Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği Bölümü'nde tüm sınıflarda (1.
2. 3. ve 4. sınıf) öğrenim gören 284 öğrenciden
elde edilmiştir. Ancak veriler değerlendirilirken metafor belirtilmeyen formlar,
metafor belirtilmiş olsa da nedeni belirtilmeyen formlar ve anlamsız metafor
belirten 22 form elenerek araştırma kapsamı dışına bırakılmış ve analizler 262
form üzerinden gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler karma yöntem ile
analiz edilmiş; bulgular yüzde ve frekans değerleri ile ortaya konmuştur.
Öğrencilerden toplanan verilerin analiz edilmesi sonucunda 106 metafor ve bu
metaforların içerdikleri ortak özelliklerine göre gruplandırılmasıyla oluşan 6
kategori tespit edilmiştir. Çalışmada kültürel miras kavramına yönelik en fazla
“hazine” metaforunun üretildiği belirlenmiştir.   

Kaynakça

  • Ahmad, Y. (2006). The Scope and Definitions of Heritage: From Tangible to Intangible. International Journal of Heritage Studies, 12(3), 292-300. Altun, S. A. & Apaydın, Ç. (2013). Kız ve Erkek Öğretmen Adaylarının “Eğitim” Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 19(3), 329-354.
  • Aslan, Z. & Ardemagni, M. (2006). Introducing Young People to the Protection of Heritage Sites and Historic Sites. A Practical Guide For School Teachers in the Arab Region. Web: http://www.iccrom.org/ifrcdn/pdf/ICCROM_09_ManualSchoolTeachers_ en.pdf adresinden 11 Temmuz 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Aşılıoğlu, F. & Memlük, Y. (2010). Frig Vadisi Kültür Mirası Alanlarının Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Çevre Bilimleri Dergisi, 2(2), 185-197.
  • Ateş, M. & Karatepe, Akif. (2013). Üniversite Öğrencilerinin “Küresel Isınma” Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımıyla Analizi. Marmara Coğrafya Dergisi, (27), 221-241.
  • Avcı, M. & Memişoğlu, H. (2016). Kültürel Miras Eğitimine İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri. İlköğretim Online, 15(1), 104-124.
  • Avcıkurt, C. (2015). Turizm Sosyolojisi Genel ve Yapısal Yaklaşım. (4.Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Avrupa Konseyi Toplum İçin Kültürel Mirasın Değeri Çerçeve Sözleşmesi. (2006). Çev. Hasan Ferit Güngör. Türk İdare Dergisi, 466, 67-88.
  • Ay, T. S. & Fidan, N. K. (2013). Öğretmen Adaylarının" Kültürel Miras" Kavramına İlişkin Metaforları. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(12), 1135-1152.
  • Aydın, F. (2011). Üniversite Öğrencilerinin " Çevre" Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Eastern Geographical Review, 16(26), 25-44.
  • Beşirli, H. (2011). Türk Kültüründe Güç, İktidar, İtaat ve Sadakatin Yemek Sembolizmi Esasında Değerlendirilmesi. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi, (58).
  • Bozdoğan, Y. K. & Sünbül, A. M. (2016). Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin ‘Müze’Kavramına İlişkin Geliştirdikleri Metaforlar. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (31), 107-127.
  • Council of Europe. (2005). Council of Europe Framework Convention on the Value of Cultural Heritage for Society, Faro 27.10.2005. Web: https://rm.coe.int/1680083746 adresinden 11 Temmuz 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Çetin, T. (2010). Cumalıkızık Köyünde Kültürel Miras Ve Turizm Algısı. Milli Folklor, 22(87), 181- 190.
  • De Troyer, V., Vermeersch, J., Van Genechten, H., Kosters, K., Vitré, N., Mols, P., & Pizzicannella, F. (2005). Heritage in the Classroom: A Practical manuel for Teachers. Web: http://www.hereduc.net/hereduc/ adresinden 28 Haziran 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Demir, Ö. & Özmen, S. K. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Düşünme Kavramına İlişkin Metaforları. Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(7), 359-380.
  • Doğaner, S. (2003). Miras Turizminin Coğrafi Kaynakları ve Korunması. Coğrafi Çevre Koruma ve Turizm Sempozyumu. http://www.academia. edu/4509617/M%C4% B0RAS_TUR%C4%B0ZM%C4%B0N%C4%B0N_CO%C4%9ERAF%C4%B0_KAYNAKLARI_VE_KORUNMASI adresinden 14 Mayıs 2017 tarihinde alınmıştır.
  • Eren, F., Çelik, İ. & Keleşoğlu, A. (2014). Ortaokul Öğrencilerinin Facebook Algısı: Bir Metafor Analizi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2): 635-648.
  • Farrell, T. S. C. (2006). ‘The Teacher Is an Octopus’ Uncovering Preservice English Language Teachers’ Prior Beliefs through Metaphor Analysis. RELC Journal, 37(2), 236-248.
  • Göçer, A. (2013). Türkçe Öğretmeni Adaylarının 'Kültür Dil İlişkisi'ne Yönelik Metaforik Algıları. Electronic Turkish Studies, 8(9), 253-263.
  • Gömleksiz, M. N. (2013). Öğretmen Adaylarının Yabancı Dil Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Electronic Turkish Studies, 8(8), 649-664.
  • Güner, N. (2013). Öğretmen Adaylarının Matematik Hakkında Oluşturdukları Metaforlar, NWSA-Education Sciences, 8(4), 428-440.
  • Güveli, E. A., İpek, A. S., Atasoy, E. & Güveli, H. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2(2), 140-159.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş. & Dalgıç, G. (2011). Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliğine İlişkin Algıları: Metafor Analizi Örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi-Journal of Educational Sciences Research, 1(1), 97-121.
  • Hebdige, D. (2004). Altkültür ‘Tarzın Anlamı. (Çev. Sinan Nişancı). İstanbul: Babil Yayınları.
  • Karaçanta, H. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Milli Değerlere Yönelik Metaforları. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 107-114.
  • Kaya, M. F. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına İlişkin Algıları: Metafor Analizi Örneği. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 917-931.
  • Kılcan, B. & Akbaba, B. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Kültürel Mirasa Duyarlılık Değerine İlişkin Öğrenci Algılarının İncelenmesi. Journal of World of Turks, 5(3), 113-137.
  • Kiper, P. (2004). Küreselleşme Sürecinde Kentlerimize Giren Yeni Tüketim Mekânları ve Yitirilen Kent Kimlikleri. Planlama, 4, 14-18.
  • Korkmaz, F. & Bağçeci, B. (2013). Lise Öğrencilerinin ‘‘Üniversite’’ Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 187-204.
  • Kurin, R. (2004). Safeguarding Intangible Cultural Heritage in the 2003 UNESCO Convention: a Critical Appraisal. Museum international, 56(1‐2), 66-77.
  • Kurtar, C. & Somuncu, M. (2013). Kentsel Kültürel Mirasın Korunması ve Sürdürülebilirliği: Ankara Hamamönü örneği. Ankara Araştırmaları Dergisi, 1(2), 35-47.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2009). Kültürel Miras ve Müzecilik. Web: http://teftis. kultur turizm.gov.tr/Eklenti/1279,muserrefcanpdf.pdf?0 adresinden 14 Mayıs 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Labadi, S. (2013). UNESCO, Cultural Heritage, and Outstanding Universal Value: Value-Based Analyses of the World Heritage and Intangible Cultural Heritage Conventions. Plymouth: AltaMira Press.
  • Logan, W. S. (2007). Closing Pandora’s Box: Human Rights Conundrums in Cultural Heritage Protection. In H. Silverman and D. F. Ruggles (Eds.), Cultural Heritage and Human Rights (pp.33-52). New York: Springer.
  • Merryman, J. H. (1989). The Public Interest in Cultural Property. California Law Review, 77(2), 339-364.
  • Nikitina, L. & Furuoka, F. (2008). "A Language Teacher is Like...": Examining Malaysian Students' Perceptions of Language Teachers through Metaphor Analysis. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 5(2), 192-205.
  • Özbaş, B. Ç. & Aktekin, S. (2013). Tarih Öğretmen Adaylarının Tarih Öğretmenliğine İlişkin İnançlarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi. Journal of Theory and Practice in Education, 9(3), 211-228.
  • Özder, A., Kaya, H. & Ünlü, M. (2012). Ortaöğretim Öğrencilerinin “Turizm” Kavramı İle İlgili Geliştirdikleri Metaforların Analiz Örneği. Marmara Coğrafya Dergisi, 25, 18-31.
  • Polat, S., Apak, Ö. & Akdağ, M. (2013). Investigation of Primary Student Teachers’ Perceptions about the Concept of Academician through Metaphor Analysis. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 14(2), 57-78.
  • Rusalić, D. (2009). Making the Intangible Tangible: The New Interface of Cultural Heritage. Beograd: Institute of Ethnography SASA (Special editions; 63).
  • Saban, A. (2008). Okula İlişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Saçılık, M. Y., Çevik, S. & Özkan, Ç. (2016). Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü Önlisans Öğrencilerinin " Turizm" Olgusuna İlişkin Metaforik Algıları. Akademik Bakış Dergisi, 53, 84-103.
  • Suvanto, M. (2002). Images of Japan and the Japanese: the Representations of the Japanese Culture in the Popular Literature Targeted at the Western World in the 1980s-1990s. University of Jyväskylä, Jyväskylä.
  • Şahinkaya, N. & Yıldırım, M. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematikle İlgili Kavramlara İlişkin Metaforları. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(3), 2623-2640.
  • Tiryaki, E. N. & Demir, A. (2016). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazma Becerisine Yönelik Metaforik Algıları, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33): 18-27.
  • Tortop, H. S. (2013). Öğretmen Adaylarının Üniversite Hocası Hakkındaki Metaforları ve Bir Değerlendirme Aracı Olarak Metafor, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(2): 153-160.
  • Türk Dil Kurumu [TDK]. (2017). Miras. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option= com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.591829f2d42d38.37252246 adresinden 14 Mayıs 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Tweed, C. & Sutherland, M. (2007). Built Cultural Heritage and Sustainable Urban Development. Landscape and Urban Planning, 83(1), 62-69.
  • UNESCO. (1972). Dünya Kültürel ve Doğal Mirasın Korunması Sözleşmesi. Web: http://teftis.kulturturizm.gov.tr/TR,14269/dunya-kulturel-ve-dogal-mirasin-korunmasi-sozles mesi.html adresinden 11 Temmuz 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • UNESCO. (2003). Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi. Web: https://ich.unesco.org/doc/src/00009-TR-PDF.pdf adresinden 28 Haziran 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Vecco, M. (2010). A Definition of Cultural Heritage: From the Tangible to the Intangible. Journal of Cultural Heritage, 11(3), 321-324.
  • Yapıcı, M. & Yapıcı, Ş. (2013). Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyona İlişkin Metaforları. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 1421-1429.
  • Yeşilbursa, C. C. (2013). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Somut Kültürel Mirasa Yönelik Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 405-420.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 98 - 113, 28.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Ahmad, Y. (2006). The Scope and Definitions of Heritage: From Tangible to Intangible. International Journal of Heritage Studies, 12(3), 292-300. Altun, S. A. & Apaydın, Ç. (2013). Kız ve Erkek Öğretmen Adaylarının “Eğitim” Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 19(3), 329-354.
  • Aslan, Z. & Ardemagni, M. (2006). Introducing Young People to the Protection of Heritage Sites and Historic Sites. A Practical Guide For School Teachers in the Arab Region. Web: http://www.iccrom.org/ifrcdn/pdf/ICCROM_09_ManualSchoolTeachers_ en.pdf adresinden 11 Temmuz 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Aşılıoğlu, F. & Memlük, Y. (2010). Frig Vadisi Kültür Mirası Alanlarının Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Çevre Bilimleri Dergisi, 2(2), 185-197.
  • Ateş, M. & Karatepe, Akif. (2013). Üniversite Öğrencilerinin “Küresel Isınma” Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımıyla Analizi. Marmara Coğrafya Dergisi, (27), 221-241.
  • Avcı, M. & Memişoğlu, H. (2016). Kültürel Miras Eğitimine İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri. İlköğretim Online, 15(1), 104-124.
  • Avcıkurt, C. (2015). Turizm Sosyolojisi Genel ve Yapısal Yaklaşım. (4.Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Avrupa Konseyi Toplum İçin Kültürel Mirasın Değeri Çerçeve Sözleşmesi. (2006). Çev. Hasan Ferit Güngör. Türk İdare Dergisi, 466, 67-88.
  • Ay, T. S. & Fidan, N. K. (2013). Öğretmen Adaylarının" Kültürel Miras" Kavramına İlişkin Metaforları. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(12), 1135-1152.
  • Aydın, F. (2011). Üniversite Öğrencilerinin " Çevre" Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Eastern Geographical Review, 16(26), 25-44.
  • Beşirli, H. (2011). Türk Kültüründe Güç, İktidar, İtaat ve Sadakatin Yemek Sembolizmi Esasında Değerlendirilmesi. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi, (58).
  • Bozdoğan, Y. K. & Sünbül, A. M. (2016). Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin ‘Müze’Kavramına İlişkin Geliştirdikleri Metaforlar. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (31), 107-127.
  • Council of Europe. (2005). Council of Europe Framework Convention on the Value of Cultural Heritage for Society, Faro 27.10.2005. Web: https://rm.coe.int/1680083746 adresinden 11 Temmuz 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Çetin, T. (2010). Cumalıkızık Köyünde Kültürel Miras Ve Turizm Algısı. Milli Folklor, 22(87), 181- 190.
  • De Troyer, V., Vermeersch, J., Van Genechten, H., Kosters, K., Vitré, N., Mols, P., & Pizzicannella, F. (2005). Heritage in the Classroom: A Practical manuel for Teachers. Web: http://www.hereduc.net/hereduc/ adresinden 28 Haziran 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Demir, Ö. & Özmen, S. K. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Düşünme Kavramına İlişkin Metaforları. Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(7), 359-380.
  • Doğaner, S. (2003). Miras Turizminin Coğrafi Kaynakları ve Korunması. Coğrafi Çevre Koruma ve Turizm Sempozyumu. http://www.academia. edu/4509617/M%C4% B0RAS_TUR%C4%B0ZM%C4%B0N%C4%B0N_CO%C4%9ERAF%C4%B0_KAYNAKLARI_VE_KORUNMASI adresinden 14 Mayıs 2017 tarihinde alınmıştır.
  • Eren, F., Çelik, İ. & Keleşoğlu, A. (2014). Ortaokul Öğrencilerinin Facebook Algısı: Bir Metafor Analizi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2): 635-648.
  • Farrell, T. S. C. (2006). ‘The Teacher Is an Octopus’ Uncovering Preservice English Language Teachers’ Prior Beliefs through Metaphor Analysis. RELC Journal, 37(2), 236-248.
  • Göçer, A. (2013). Türkçe Öğretmeni Adaylarının 'Kültür Dil İlişkisi'ne Yönelik Metaforik Algıları. Electronic Turkish Studies, 8(9), 253-263.
  • Gömleksiz, M. N. (2013). Öğretmen Adaylarının Yabancı Dil Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Electronic Turkish Studies, 8(8), 649-664.
  • Güner, N. (2013). Öğretmen Adaylarının Matematik Hakkında Oluşturdukları Metaforlar, NWSA-Education Sciences, 8(4), 428-440.
  • Güveli, E. A., İpek, A. S., Atasoy, E. & Güveli, H. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2(2), 140-159.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş. & Dalgıç, G. (2011). Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliğine İlişkin Algıları: Metafor Analizi Örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi-Journal of Educational Sciences Research, 1(1), 97-121.
  • Hebdige, D. (2004). Altkültür ‘Tarzın Anlamı. (Çev. Sinan Nişancı). İstanbul: Babil Yayınları.
  • Karaçanta, H. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Milli Değerlere Yönelik Metaforları. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 107-114.
  • Kaya, M. F. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına İlişkin Algıları: Metafor Analizi Örneği. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 917-931.
  • Kılcan, B. & Akbaba, B. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Kültürel Mirasa Duyarlılık Değerine İlişkin Öğrenci Algılarının İncelenmesi. Journal of World of Turks, 5(3), 113-137.
  • Kiper, P. (2004). Küreselleşme Sürecinde Kentlerimize Giren Yeni Tüketim Mekânları ve Yitirilen Kent Kimlikleri. Planlama, 4, 14-18.
  • Korkmaz, F. & Bağçeci, B. (2013). Lise Öğrencilerinin ‘‘Üniversite’’ Kavramına İlişkin Metaforik Algıların İncelemesi Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 187-204.
  • Kurin, R. (2004). Safeguarding Intangible Cultural Heritage in the 2003 UNESCO Convention: a Critical Appraisal. Museum international, 56(1‐2), 66-77.
  • Kurtar, C. & Somuncu, M. (2013). Kentsel Kültürel Mirasın Korunması ve Sürdürülebilirliği: Ankara Hamamönü örneği. Ankara Araştırmaları Dergisi, 1(2), 35-47.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2009). Kültürel Miras ve Müzecilik. Web: http://teftis. kultur turizm.gov.tr/Eklenti/1279,muserrefcanpdf.pdf?0 adresinden 14 Mayıs 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Labadi, S. (2013). UNESCO, Cultural Heritage, and Outstanding Universal Value: Value-Based Analyses of the World Heritage and Intangible Cultural Heritage Conventions. Plymouth: AltaMira Press.
  • Logan, W. S. (2007). Closing Pandora’s Box: Human Rights Conundrums in Cultural Heritage Protection. In H. Silverman and D. F. Ruggles (Eds.), Cultural Heritage and Human Rights (pp.33-52). New York: Springer.
  • Merryman, J. H. (1989). The Public Interest in Cultural Property. California Law Review, 77(2), 339-364.
  • Nikitina, L. & Furuoka, F. (2008). "A Language Teacher is Like...": Examining Malaysian Students' Perceptions of Language Teachers through Metaphor Analysis. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 5(2), 192-205.
  • Özbaş, B. Ç. & Aktekin, S. (2013). Tarih Öğretmen Adaylarının Tarih Öğretmenliğine İlişkin İnançlarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi. Journal of Theory and Practice in Education, 9(3), 211-228.
  • Özder, A., Kaya, H. & Ünlü, M. (2012). Ortaöğretim Öğrencilerinin “Turizm” Kavramı İle İlgili Geliştirdikleri Metaforların Analiz Örneği. Marmara Coğrafya Dergisi, 25, 18-31.
  • Polat, S., Apak, Ö. & Akdağ, M. (2013). Investigation of Primary Student Teachers’ Perceptions about the Concept of Academician through Metaphor Analysis. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 14(2), 57-78.
  • Rusalić, D. (2009). Making the Intangible Tangible: The New Interface of Cultural Heritage. Beograd: Institute of Ethnography SASA (Special editions; 63).
  • Saban, A. (2008). Okula İlişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Saçılık, M. Y., Çevik, S. & Özkan, Ç. (2016). Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü Önlisans Öğrencilerinin " Turizm" Olgusuna İlişkin Metaforik Algıları. Akademik Bakış Dergisi, 53, 84-103.
  • Suvanto, M. (2002). Images of Japan and the Japanese: the Representations of the Japanese Culture in the Popular Literature Targeted at the Western World in the 1980s-1990s. University of Jyväskylä, Jyväskylä.
  • Şahinkaya, N. & Yıldırım, M. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematikle İlgili Kavramlara İlişkin Metaforları. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(3), 2623-2640.
  • Tiryaki, E. N. & Demir, A. (2016). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazma Becerisine Yönelik Metaforik Algıları, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33): 18-27.
  • Tortop, H. S. (2013). Öğretmen Adaylarının Üniversite Hocası Hakkındaki Metaforları ve Bir Değerlendirme Aracı Olarak Metafor, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(2): 153-160.
  • Türk Dil Kurumu [TDK]. (2017). Miras. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option= com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.591829f2d42d38.37252246 adresinden 14 Mayıs 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Tweed, C. & Sutherland, M. (2007). Built Cultural Heritage and Sustainable Urban Development. Landscape and Urban Planning, 83(1), 62-69.
  • UNESCO. (1972). Dünya Kültürel ve Doğal Mirasın Korunması Sözleşmesi. Web: http://teftis.kulturturizm.gov.tr/TR,14269/dunya-kulturel-ve-dogal-mirasin-korunmasi-sozles mesi.html adresinden 11 Temmuz 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • UNESCO. (2003). Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi. Web: https://ich.unesco.org/doc/src/00009-TR-PDF.pdf adresinden 28 Haziran 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Vecco, M. (2010). A Definition of Cultural Heritage: From the Tangible to the Intangible. Journal of Cultural Heritage, 11(3), 321-324.
  • Yapıcı, M. & Yapıcı, Ş. (2013). Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyona İlişkin Metaforları. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 1421-1429.
  • Yeşilbursa, C. C. (2013). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Somut Kültürel Mirasa Yönelik Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 405-420.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Köroğlu

Hasret Ulusoy Yıldırım

Cevdet Avcıkurt

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 22 Kasım 2017
Kabul Tarihi 1 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Köroğlu, Ö., Ulusoy Yıldırım, H., & Avcıkurt, C. (2018). Kültürel Miras Kavramına İlişkin Algıların Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 5(1), 98-113.
AMA Köroğlu Ö, Ulusoy Yıldırım H, Avcıkurt C. Kültürel Miras Kavramına İlişkin Algıların Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi. Turizm Akademik Dergisi. Haziran 2018;5(1):98-113.
Chicago Köroğlu, Özlem, Hasret Ulusoy Yıldırım, ve Cevdet Avcıkurt. “Kültürel Miras Kavramına İlişkin Algıların Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi”. Turizm Akademik Dergisi 5, sy. 1 (Haziran 2018): 98-113.
EndNote Köroğlu Ö, Ulusoy Yıldırım H, Avcıkurt C (01 Haziran 2018) Kültürel Miras Kavramına İlişkin Algıların Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi. Turizm Akademik Dergisi 5 1 98–113.
IEEE Ö. Köroğlu, H. Ulusoy Yıldırım, ve C. Avcıkurt, “Kültürel Miras Kavramına İlişkin Algıların Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi”, Turizm Akademik Dergisi, c. 5, sy. 1, ss. 98–113, 2018.
ISNAD Köroğlu, Özlem vd. “Kültürel Miras Kavramına İlişkin Algıların Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi”. Turizm Akademik Dergisi 5/1 (Haziran 2018), 98-113.
JAMA Köroğlu Ö, Ulusoy Yıldırım H, Avcıkurt C. Kültürel Miras Kavramına İlişkin Algıların Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi. Turizm Akademik Dergisi. 2018;5:98–113.
MLA Köroğlu, Özlem vd. “Kültürel Miras Kavramına İlişkin Algıların Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi”. Turizm Akademik Dergisi, c. 5, sy. 1, 2018, ss. 98-113.
Vancouver Köroğlu Ö, Ulusoy Yıldırım H, Avcıkurt C. Kültürel Miras Kavramına İlişkin Algıların Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi. Turizm Akademik Dergisi. 2018;5(1):98-113.