Destinasyonların
sunmuş olduğu hizmetlere yönelik turistlerin memnuniyet algısı önemli
performans göstergelerinden biridir. Ancak bazen sunulan hizmetten ziyade başka
unsurlardan kaynaklanan memnuniyetsizliklerde oluşabilmektedir. Bu unsurlardan
biriside turistin kişilik yapısıdır. Bazı kişilik özellikleri olumsuz
duygulanıma bazıları ise olumlu duygulanıma sebep olmaktadır. Bu, turistlerin
memnuniyet algılarını etkileyebilmektedir. Bu nedenle araştırmada turistlerin
kişilik özellikleri ve tolerans düzeylerinin algılanan destinasyon memnuniyeti
üzerindeki etkileri incelenmiştir. Gaziantep ve Şanlıurfa'ya gelen 363 yerli
turist ile gerçekleştirilen anket çalışması sonucunda turistlerin tolerans
düzeyi, deneyime açık ve dışadönük kişilik boyutlarının turist memnuniyeti
üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak, turistlerin
memnuniyetsizliklerinin sadece destinasyon hizmetlerinden kaynaklanamayacağı
ortaya konulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 21 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1 |