Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yerli Turistlerin Kişilik Özellikleri ve Tolerans Düzeylerinin Algıladıkları Destinasyon Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 154 - 165, 28.06.2018

Öz

Destinasyonların
sunmuş olduğu hizmetlere yönelik turistlerin memnuniyet algısı önemli
performans göstergelerinden biridir. Ancak bazen sunulan hizmetten ziyade başka
unsurlardan kaynaklanan memnuniyetsizliklerde oluşabilmektedir. Bu unsurlardan
biriside turistin kişilik yapısıdır. Bazı kişilik özellikleri olumsuz
duygulanıma bazıları ise olumlu duygulanıma sebep olmaktadır. Bu, turistlerin
memnuniyet algılarını etkileyebilmektedir. Bu nedenle araştırmada turistlerin
kişilik özellikleri ve tolerans düzeylerinin algılanan destinasyon memnuniyeti
üzerindeki etkileri incelenmiştir. Gaziantep ve Şanlıurfa'ya gelen 363 yerli
turist ile gerçekleştirilen anket çalışması sonucunda turistlerin tolerans
düzeyi, deneyime açık ve dışadönük kişilik boyutlarının turist memnuniyeti
üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak, turistlerin
memnuniyetsizliklerinin sadece destinasyon hizmetlerinden kaynaklanamayacağı
ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Abbate, C. S. ve Di Nuovo, S. (2013), Motivation and Personality Traits for Choosing Religious Tourism: A Research on The Case of Medjugorje. Current Issues in Tourism, 16(5), 501–506.
  • Akama, J. S. ve Kieti, D. M. (2003). Measuring Tourist Satisfaction with Kenya’s Wildlife Safari: A Case Study of Tsavo West National Park, Tourism Management, 24(1), 73–81.
  • Aksu, A., İçigen, E. T. ve Ehtiyar, R. (2010). A Comparison of Tourist Expectations and Satisfaction: A Case Study from Antalya Region of Turkey, Turizam International Scientific Journal, 14(2), 66–77.
  • Aslan, Ö. (2001). Hoşgörü ve Tolerans Kavramlarına Etimolojik Açıdan Analitik Bir Yaklaşım, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5(2), 1–26.
  • Burger, J. M. (2006). Kişilik, (çev. İ. D. E. Sarıoğlu), Kaknüs Yayınları: İstanbul.
  • Büyüköztürk, S. (2005). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Elkitabı, Pegem Yayıncılık: Ankara.
  • Costa, P. T. ve McCrae, R. R. (1995). Domains and Facets: Hierarchical Personality Assessment Using the Revised NEO Personality Inventory, Journal of Personality Assessment, 64(1), 21–50.
  • Cüceloğlu, D. (2014). İnsan ve Davranışı, 29.Baskı, Remzi Kitabevi: İstanbul:.
  • Çalışkan, H. ve Sağlam, H. (2012). Hoşgörü Eğilim Ölçeğinin Geliştirilmesi ve İlköğretim Öğrencilerinin Hoşgörü Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 1431–1446.
  • Çevirgen, A., Kesgin, M. ve Kaya, İ. (2008, 5-9 November,). The Effects of Service Quality Perceptions on Visitor Satisfaction: An Empirical Study in Alanya Castle, International Tourism Conference, Alanya.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
  • Durukan, T. ve Bozaci, I. (2011). The Role of Individual Characteristics on Customer Loyalty, International Journal of Business and Social Science, 2(23), 213-218.
  • Ekehammar, B. ve Akrami, N. (2007). Personality and Prejudice: From Big Five Personality Factors to Facets, Journal of Personality, 75(5), 899–926.
  • Faullant, R., Matzler, K. ve Mooradian, T. A. (2011). Personality, Basic Emotions, and Satisfaction: Primary Emotions in The Mountaineering Experience, Tourism Management, 32(6), 1423–1430.
  • Ferrar, J. W. (1976). The Dimensions of Tolerance, Pacific Sociological Review, 19 (1), 63–81.
  • Gountas, J. ve Gountas, S. (2007). Personality Orientations, Emotional States, Customer Satisfaction, and Intention to Repurchase, Journal of Business Research, 60(1), 72–75.
  • Haghi, H. ve Ooshaksaraie, M. (2015). Effect of Personality Factors and Satisfaction on Total Loyalty of Customers of Guilan Province Hotels Regarding Environment and Image of Hotels in their View Point, Humanities and Social Sciences, 8(6), 164–170.
  • Hui, T. K., Wan, D. ve Ho, A. (2007). Tourists’ Satisfaction, Recommendation and Revisiting Singapore, Tourism Management, 28(4), 965–975.
  • Jackson, M. ve Inbakaran, R. (2006). Development of Personality Types to Predict Tourist Behaviour Towards Tourist Product Consumption, New Delhi: Abhijeet Publications,
  • Jani, D. (2014). Relating Travel Personality to Big Five Factors of Personality, Turizam, 62(4), 347-359.
  • Jani, D. ve Han, H. (2014). Personality, Satisfaction, Image, Ambience and Loyalty: Testing Their Relationships in The Hotel Industry, International Journal of Hospitality Management, 37, 11–20.
  • Kalın, Z. T. (2013). Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Hoşgörü Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kassajian, H. H. ve Sheffet, M. J. (1991). Personality and Consumer Behavior: An Update’ İçinde H.H. Kassajian ve T.S. Robertson (Editörler). Perspective in Consumer Behavior. Englewood Cliffs: Printence Hall, 160–180.
  • Kassarjian, H. H. (1971). Personality and Consumer Behavior: A Review, Journal of Marketing Research, 8(4), 409–418.
  • Kondalkar, V. G. (2007). Organizational Behaviour. New Delhi: New Age International Publishers,
  • Kozak, M. (2000). Destination Benchmarking: Facilities, Customer Satisfaction And Levels of Tourist Expenditure, Unpublished Doctoral Thesis, Sheffield Hallam University.
  • Larsen, R. J., & Ketelaar, T. (1989). Extraversion, Neuroticism and Susceptibility to Positive and Negative Mood Induction Procedures, Personality and İndividual Differences, 10(12), 1221-1228.
  • Lee, S., Jeon, S. ve Kim, D. (2011). The Impact of Tour Quality and Tourist Satisfaction on Tourist Loyalty: The Case of Chinese Tourists in Korea, Tourism Management, 32(5), 1115-1124.
  • Lin, I. Y. ve Worthley, R. (2012). Servicescape Moderation on Personality Traits, Emotions, Satisfaction, and Behaviors, International Journal of Hospitality Management, 31(1), 31–42.
  • Lin, L. Y. (2010). The Relationship of Consumer Personality Trait, Brand Personality and Brand Loyalty: An Empirical Study of Toys and Video Games Buyers, Journal of Product ve Brand Management, 19(1), 4–17.
  • Liu, C.-C.ve Chang, S. (2015). Factors Influencing the Destination Choice of Sport Tourists in Taiwan, Journal of Global Business Management, 11(2), 104-113.
  • Lynn R. Kahle, Yukiko Matsuura ve Jeffrey Stinson (2005). Personality and Personal Values in Travel Destination Preference’, İçinde Yong-Uon Ha and Youjae Yi, Duluth, MN (Editörler) AP- Asia Pacific Advances in Consumer Research, 6, Association for Consumer Research, 311.
  • Matzler, K., Faullant, R., Renzl, B. ve Leiter, V. (2005). The Relationship Between Personality Traits (Extraversion and Neuroticism), Emotions and Customer Self-Satisfaction, Innovative Marketing, 1(2), 32–39.
  • McCrae, R. R. ve Costa, P. T., Jr. (1985), Comparison of EPI and Psychoticism Scales With Measures of The Five-Factor Model of Personality’, Personality and Individual Differences, 6, 587-597.
  • Mooradian, T. A. ve Olver, J. M. (1997). “I can't get no satisfaction:” The Impact of Personality and Emotion on Postpurchase Processes, Psychol. Mark., 14, 379–393.
  • Onyx, J. ve Bullen, P. (2000). Measuring Social Capital in Five Communities, The Journal of Applied Behavioral Science, 36(1), 23–42.
  • Phillips, W. J., Wolfe, K., Hodur, N. ve Leistritz, F. L. (2013). Tourist Word of Mouth and Revisit Intentions to Rural Tourism Destinations: A Case of North Dakota, USA. International Journal of Tourism Research, 15(1), 93–104.
  • Pizam, A. ve Ellis, T. (1999). Customer Satisfaction and Its Measurement in Hospitality Enterprises. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 11(7), 326-339.
  • Plog, S. (2001). Why Destination Areas Rise and Fall in Popularity, Cornell Hospitality Quarterly, 42(3), 13.
  • Rahman, H. T. ve Shil, S. R. (2012). Measuring Service Satisfaction of Young Tourists: a CASE Study of Lawachara National Park, Bangladesh, Anatolia, 23(2), 196–206.
  • Rızaoğlu, B. (2012). Turizm Davranışı, 3.Baskı, Detay: Ankara.
  • Robbins, S. P. ve Judge, T. A. (2012). Örgütsel Davranış. (Çev. İ. Erdem). Nobel Akademik Yayıncılık: İstanbul.
  • Roccas, S., Sagiv, L., Schwartz, S. H. ve Knafo, A. (2002). The Big Five Personality Factors and Personal Values. Personality and Social Psychology Bulletin, 28(6), 789-801.
  • Seçilmiş, C. (2012). Termal Turizm Destinasyonlarından Duyulan Memnuniyeti Düzeyinin Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Sakarıılıca Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 39(39), 231–250.
  • Sekaran, U. (2003). Research Methods For Business: A Skill Building Approach, 4 th Edition, USA: John Wiley and Sons Inc.
  • Siddiqui, K. A. (2012). Personality Influences on Customer Satisfaction, African Journal of Business Management, 6(11), 4134–4141.
  • Sirakaya-Turk, E., Nyaupane, G. ve Uysal, M. (2013). Guests and Hosts Revisited: Prejudicial Attitudes of Guests Toward the Host Population, Journal of Travel Research, 53(3), 336–352.
  • Şentürk, F. K. (2014), Etik Liderliğin Belirleyicileri Olarak Kişilik, Örgüt Kültürü, Dini Yönelim ve Çevresel Faktörler: Antalya’daki Dört ve Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Tan, H. H., Der Foo, M. ve Kwek, M. H. (2004), The Effects of Customer Personality Traits on The Display of Positive Emotions, Academy of Management Journal, 47(2), 287–296.
  • Türk Dil Kurumu. (2016). http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.56d4ad2fe7ec60.49377589 Erişim tarihi: 31 Ağustos 2017).
  • Um, S. ve Crompton, J. L. (1990). Attitude Determinants in Tourism Destination Choice, Annals of Tourism Research, 17(3), 432–448.
  • Vajčnerová, I., Šácha, J., Ryglová, K. ve others. (2013). The Impact of Factors Influencing Destination Quality on Overall Customer Satisfaction. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 61(7), 2917–2922.
  • Vinh, N. Q. (2013). Destination Culture and Its Influence on Tourist Motivation and Tourist Satisfaction of Homestay Visit, Cankiri Karatekin Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakultesi Dergisi, 3(2), 199–223.
  • Virani, A. (2013). Consumer Personality Trait, Brand Persona and Brand Loyalty: a Pragmatic Study of Colgate Toothpaste Buyer, International Journal of Humanities and Management Sciences, 1(2), 155–158.
  • Yu, L. ve Goulden, M. (2006). A Comparative Analysis of International Tourists’ Satisfaction in Mongolia, Tourism Management, 27(6), 1331–1342.
  • Yuksel, A. (2001). Managing Customer Satisfaction and Retention: A Case of Tourist Destinations, Turkey. Journal of Vacation Marketing, 7(2), 153–168.
  • Zembylas, M. (2011). Toleration and Coexistence in Conflicting Societies: Some Tensions and Implications for Education, Pedagogy, Culture and Society, 19(3), 385–402.
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 154 - 165, 28.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Abbate, C. S. ve Di Nuovo, S. (2013), Motivation and Personality Traits for Choosing Religious Tourism: A Research on The Case of Medjugorje. Current Issues in Tourism, 16(5), 501–506.
  • Akama, J. S. ve Kieti, D. M. (2003). Measuring Tourist Satisfaction with Kenya’s Wildlife Safari: A Case Study of Tsavo West National Park, Tourism Management, 24(1), 73–81.
  • Aksu, A., İçigen, E. T. ve Ehtiyar, R. (2010). A Comparison of Tourist Expectations and Satisfaction: A Case Study from Antalya Region of Turkey, Turizam International Scientific Journal, 14(2), 66–77.
  • Aslan, Ö. (2001). Hoşgörü ve Tolerans Kavramlarına Etimolojik Açıdan Analitik Bir Yaklaşım, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5(2), 1–26.
  • Burger, J. M. (2006). Kişilik, (çev. İ. D. E. Sarıoğlu), Kaknüs Yayınları: İstanbul.
  • Büyüköztürk, S. (2005). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Elkitabı, Pegem Yayıncılık: Ankara.
  • Costa, P. T. ve McCrae, R. R. (1995). Domains and Facets: Hierarchical Personality Assessment Using the Revised NEO Personality Inventory, Journal of Personality Assessment, 64(1), 21–50.
  • Cüceloğlu, D. (2014). İnsan ve Davranışı, 29.Baskı, Remzi Kitabevi: İstanbul:.
  • Çalışkan, H. ve Sağlam, H. (2012). Hoşgörü Eğilim Ölçeğinin Geliştirilmesi ve İlköğretim Öğrencilerinin Hoşgörü Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 1431–1446.
  • Çevirgen, A., Kesgin, M. ve Kaya, İ. (2008, 5-9 November,). The Effects of Service Quality Perceptions on Visitor Satisfaction: An Empirical Study in Alanya Castle, International Tourism Conference, Alanya.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
  • Durukan, T. ve Bozaci, I. (2011). The Role of Individual Characteristics on Customer Loyalty, International Journal of Business and Social Science, 2(23), 213-218.
  • Ekehammar, B. ve Akrami, N. (2007). Personality and Prejudice: From Big Five Personality Factors to Facets, Journal of Personality, 75(5), 899–926.
  • Faullant, R., Matzler, K. ve Mooradian, T. A. (2011). Personality, Basic Emotions, and Satisfaction: Primary Emotions in The Mountaineering Experience, Tourism Management, 32(6), 1423–1430.
  • Ferrar, J. W. (1976). The Dimensions of Tolerance, Pacific Sociological Review, 19 (1), 63–81.
  • Gountas, J. ve Gountas, S. (2007). Personality Orientations, Emotional States, Customer Satisfaction, and Intention to Repurchase, Journal of Business Research, 60(1), 72–75.
  • Haghi, H. ve Ooshaksaraie, M. (2015). Effect of Personality Factors and Satisfaction on Total Loyalty of Customers of Guilan Province Hotels Regarding Environment and Image of Hotels in their View Point, Humanities and Social Sciences, 8(6), 164–170.
  • Hui, T. K., Wan, D. ve Ho, A. (2007). Tourists’ Satisfaction, Recommendation and Revisiting Singapore, Tourism Management, 28(4), 965–975.
  • Jackson, M. ve Inbakaran, R. (2006). Development of Personality Types to Predict Tourist Behaviour Towards Tourist Product Consumption, New Delhi: Abhijeet Publications,
  • Jani, D. (2014). Relating Travel Personality to Big Five Factors of Personality, Turizam, 62(4), 347-359.
  • Jani, D. ve Han, H. (2014). Personality, Satisfaction, Image, Ambience and Loyalty: Testing Their Relationships in The Hotel Industry, International Journal of Hospitality Management, 37, 11–20.
  • Kalın, Z. T. (2013). Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Hoşgörü Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kassajian, H. H. ve Sheffet, M. J. (1991). Personality and Consumer Behavior: An Update’ İçinde H.H. Kassajian ve T.S. Robertson (Editörler). Perspective in Consumer Behavior. Englewood Cliffs: Printence Hall, 160–180.
  • Kassarjian, H. H. (1971). Personality and Consumer Behavior: A Review, Journal of Marketing Research, 8(4), 409–418.
  • Kondalkar, V. G. (2007). Organizational Behaviour. New Delhi: New Age International Publishers,
  • Kozak, M. (2000). Destination Benchmarking: Facilities, Customer Satisfaction And Levels of Tourist Expenditure, Unpublished Doctoral Thesis, Sheffield Hallam University.
  • Larsen, R. J., & Ketelaar, T. (1989). Extraversion, Neuroticism and Susceptibility to Positive and Negative Mood Induction Procedures, Personality and İndividual Differences, 10(12), 1221-1228.
  • Lee, S., Jeon, S. ve Kim, D. (2011). The Impact of Tour Quality and Tourist Satisfaction on Tourist Loyalty: The Case of Chinese Tourists in Korea, Tourism Management, 32(5), 1115-1124.
  • Lin, I. Y. ve Worthley, R. (2012). Servicescape Moderation on Personality Traits, Emotions, Satisfaction, and Behaviors, International Journal of Hospitality Management, 31(1), 31–42.
  • Lin, L. Y. (2010). The Relationship of Consumer Personality Trait, Brand Personality and Brand Loyalty: An Empirical Study of Toys and Video Games Buyers, Journal of Product ve Brand Management, 19(1), 4–17.
  • Liu, C.-C.ve Chang, S. (2015). Factors Influencing the Destination Choice of Sport Tourists in Taiwan, Journal of Global Business Management, 11(2), 104-113.
  • Lynn R. Kahle, Yukiko Matsuura ve Jeffrey Stinson (2005). Personality and Personal Values in Travel Destination Preference’, İçinde Yong-Uon Ha and Youjae Yi, Duluth, MN (Editörler) AP- Asia Pacific Advances in Consumer Research, 6, Association for Consumer Research, 311.
  • Matzler, K., Faullant, R., Renzl, B. ve Leiter, V. (2005). The Relationship Between Personality Traits (Extraversion and Neuroticism), Emotions and Customer Self-Satisfaction, Innovative Marketing, 1(2), 32–39.
  • McCrae, R. R. ve Costa, P. T., Jr. (1985), Comparison of EPI and Psychoticism Scales With Measures of The Five-Factor Model of Personality’, Personality and Individual Differences, 6, 587-597.
  • Mooradian, T. A. ve Olver, J. M. (1997). “I can't get no satisfaction:” The Impact of Personality and Emotion on Postpurchase Processes, Psychol. Mark., 14, 379–393.
  • Onyx, J. ve Bullen, P. (2000). Measuring Social Capital in Five Communities, The Journal of Applied Behavioral Science, 36(1), 23–42.
  • Phillips, W. J., Wolfe, K., Hodur, N. ve Leistritz, F. L. (2013). Tourist Word of Mouth and Revisit Intentions to Rural Tourism Destinations: A Case of North Dakota, USA. International Journal of Tourism Research, 15(1), 93–104.
  • Pizam, A. ve Ellis, T. (1999). Customer Satisfaction and Its Measurement in Hospitality Enterprises. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 11(7), 326-339.
  • Plog, S. (2001). Why Destination Areas Rise and Fall in Popularity, Cornell Hospitality Quarterly, 42(3), 13.
  • Rahman, H. T. ve Shil, S. R. (2012). Measuring Service Satisfaction of Young Tourists: a CASE Study of Lawachara National Park, Bangladesh, Anatolia, 23(2), 196–206.
  • Rızaoğlu, B. (2012). Turizm Davranışı, 3.Baskı, Detay: Ankara.
  • Robbins, S. P. ve Judge, T. A. (2012). Örgütsel Davranış. (Çev. İ. Erdem). Nobel Akademik Yayıncılık: İstanbul.
  • Roccas, S., Sagiv, L., Schwartz, S. H. ve Knafo, A. (2002). The Big Five Personality Factors and Personal Values. Personality and Social Psychology Bulletin, 28(6), 789-801.
  • Seçilmiş, C. (2012). Termal Turizm Destinasyonlarından Duyulan Memnuniyeti Düzeyinin Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Sakarıılıca Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 39(39), 231–250.
  • Sekaran, U. (2003). Research Methods For Business: A Skill Building Approach, 4 th Edition, USA: John Wiley and Sons Inc.
  • Siddiqui, K. A. (2012). Personality Influences on Customer Satisfaction, African Journal of Business Management, 6(11), 4134–4141.
  • Sirakaya-Turk, E., Nyaupane, G. ve Uysal, M. (2013). Guests and Hosts Revisited: Prejudicial Attitudes of Guests Toward the Host Population, Journal of Travel Research, 53(3), 336–352.
  • Şentürk, F. K. (2014), Etik Liderliğin Belirleyicileri Olarak Kişilik, Örgüt Kültürü, Dini Yönelim ve Çevresel Faktörler: Antalya’daki Dört ve Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Tan, H. H., Der Foo, M. ve Kwek, M. H. (2004), The Effects of Customer Personality Traits on The Display of Positive Emotions, Academy of Management Journal, 47(2), 287–296.
  • Türk Dil Kurumu. (2016). http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.56d4ad2fe7ec60.49377589 Erişim tarihi: 31 Ağustos 2017).
  • Um, S. ve Crompton, J. L. (1990). Attitude Determinants in Tourism Destination Choice, Annals of Tourism Research, 17(3), 432–448.
  • Vajčnerová, I., Šácha, J., Ryglová, K. ve others. (2013). The Impact of Factors Influencing Destination Quality on Overall Customer Satisfaction. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 61(7), 2917–2922.
  • Vinh, N. Q. (2013). Destination Culture and Its Influence on Tourist Motivation and Tourist Satisfaction of Homestay Visit, Cankiri Karatekin Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakultesi Dergisi, 3(2), 199–223.
  • Virani, A. (2013). Consumer Personality Trait, Brand Persona and Brand Loyalty: a Pragmatic Study of Colgate Toothpaste Buyer, International Journal of Humanities and Management Sciences, 1(2), 155–158.
  • Yu, L. ve Goulden, M. (2006). A Comparative Analysis of International Tourists’ Satisfaction in Mongolia, Tourism Management, 27(6), 1331–1342.
  • Yuksel, A. (2001). Managing Customer Satisfaction and Retention: A Case of Tourist Destinations, Turkey. Journal of Vacation Marketing, 7(2), 153–168.
  • Zembylas, M. (2011). Toleration and Coexistence in Conflicting Societies: Some Tensions and Implications for Education, Pedagogy, Culture and Society, 19(3), 385–402.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sedat Çelik 0000-0002-4541-6355

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 30 Aralık 2017
Kabul Tarihi 21 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelik, S. (2018). Yerli Turistlerin Kişilik Özellikleri ve Tolerans Düzeylerinin Algıladıkları Destinasyon Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi. Turizm Akademik Dergisi, 5(1), 154-165.
AMA Çelik S. Yerli Turistlerin Kişilik Özellikleri ve Tolerans Düzeylerinin Algıladıkları Destinasyon Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi. Turizm Akademik Dergisi. Haziran 2018;5(1):154-165.
Chicago Çelik, Sedat. “Yerli Turistlerin Kişilik Özellikleri Ve Tolerans Düzeylerinin Algıladıkları Destinasyon Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi”. Turizm Akademik Dergisi 5, sy. 1 (Haziran 2018): 154-65.
EndNote Çelik S (01 Haziran 2018) Yerli Turistlerin Kişilik Özellikleri ve Tolerans Düzeylerinin Algıladıkları Destinasyon Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi. Turizm Akademik Dergisi 5 1 154–165.
IEEE S. Çelik, “Yerli Turistlerin Kişilik Özellikleri ve Tolerans Düzeylerinin Algıladıkları Destinasyon Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi”, Turizm Akademik Dergisi, c. 5, sy. 1, ss. 154–165, 2018.
ISNAD Çelik, Sedat. “Yerli Turistlerin Kişilik Özellikleri Ve Tolerans Düzeylerinin Algıladıkları Destinasyon Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi”. Turizm Akademik Dergisi 5/1 (Haziran 2018), 154-165.
JAMA Çelik S. Yerli Turistlerin Kişilik Özellikleri ve Tolerans Düzeylerinin Algıladıkları Destinasyon Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi. Turizm Akademik Dergisi. 2018;5:154–165.
MLA Çelik, Sedat. “Yerli Turistlerin Kişilik Özellikleri Ve Tolerans Düzeylerinin Algıladıkları Destinasyon Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi”. Turizm Akademik Dergisi, c. 5, sy. 1, 2018, ss. 154-65.
Vancouver Çelik S. Yerli Turistlerin Kişilik Özellikleri ve Tolerans Düzeylerinin Algıladıkları Destinasyon Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi. Turizm Akademik Dergisi. 2018;5(1):154-65.