Bu çalışmanın amacı
matematik öğretmeni adaylarının matematiksel önermelerin sembolik ve sözel
formları arasında tercüme yapabilme becerilerinin sınıf seviyesine göre nasıl
geliştiğini incelemektir. Araştırmada bu beceri; sözel formda verilmiş bir
önermenin sembolik formunu tanıma ve oluşturma, sembolik formda verilmiş bir
önermenin sözel formunu tanıma ve oluşturma olmak üzere 4 alt beceri ile
karakterize edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak her bir alt
beceriye yönelik 4’er soru içeren ve toplamda 16 sorudan oluşan bir test
kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinin
İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının farklı sınıflarında öğrenim
görmekte olan 145 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgular, odaklanılan
beceriye göre öğrencilerin performanslarının farklılaştığını göstermiştir.
Bununla birlikte, önermelerde yer alan niceleyicileri tercüme etmek için
kullanılan sıfatların önermenin anlamını kavramada etkili olduğu
belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda gelecek araştırmalar için
önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2 |